دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
حضور نخست‌وزیر عراق در ایران و دیدار با مقامات بلندپایه نظیر رهبری و ریاست‌جمهوری در رسانه‌های مختلف جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است.

به گزارش آوای خزر، المانیتور در روز 21 جولای در گزارشی خبر داده است ایران، عراق را به‌خاطر حضور نیروهای آمریکایی تحت فشار قرار می‌دهد. از نظر تحلیلگران این روزنامه دیدار مقام معظم رهبری ایران و نخست‌وزیر عراق در این مقطع حساس در روابط ایران و عراق و در اوج روابط خصمانه بین تهران و واشنگتن به‌دلیل نفوذ ایران در سیاست عراق برگزار شد.
الجزیره نیز در گزارش 21 جولای خود به این سخنان نخست‌وزیر عراق اشاره کرد که در دیدار با حسن روحانی قول داد که «اجازه نخواهد داد از خاک عراق برای تهدیدات استفاده شود». به گزارش این رسانه اولین سفر مصطفی الکاظمی، از زمان تصدی این مقام در ماه می‌‌‌به ایران بود که در این سفر قول داد کشورش ایران را از حملات محافظت کند.
رسانه‌های متعددی از وال‌استریت‌ژورنال، نیویورک‌تایمز و... با توجه به قرارداد 25ساله ایران و چین به بررسی تاریخ و نحوه این قرارداد پرداختند. در این مطالب به سخنان ظریف اشاره شد که شکل‌گیری این قرارداد را به سال 2016 و دیدار رئیس‌جمهور شی و حسن روحانی معطوف می‌دانست. از سوی دیگر رسانه‌ها با اشاره به شعار نه شرقی و نه غربی اوایل انقلاب تأکید داشتند که فشارهای آمریکا سبب شد این دو کشور به یکدیگر نزدیک شوند. در یکی از آخرین تحلیل‌های نیویورک‌تایمز که در تاریخ 21 جولای منتشر شده بود، مایکل سینگ، مدیر ارشد سابق امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی، نسبت به مشارکت فزاینده بین ایران – دشمن واشنگتن - و چین - قدرت روبه‌رشد آسیا - در واشنگتن هشدار داده بود. از نظر این مقام امنیتی اینکه چین و ایران در آستانه امضای توافق‌نامه 25ساله مشارکت تجاری و نظامی قرار گرفته‌اند، مانند یک توفان ژئوپلیتیکی برای کاخ سفید است.
ایران در این توافق‌نامه وعده می‌دهد در ازای عرضه منظم نفت با تخفیف، زمینه حضور گسترده چینی‌ها در توسعه اقتصادی ایران فراهم شود. البته این رسانه اشاره کرده که رفتارهای چین در این سال‌ها سبب شده ایران چندان اعتماد کافی نداشته باشد و بیشتر به‌دنبال استقلال است نه وابستگی. شین از تحلیلگران استریت در مقاله‌ای که 20 جولای منتشر کرده، این قرارداد را حاصل سیاست‌های ترامپ دانسته است.
در رسانه فیوچر دایرکشن که به‌صوررت مستقل به تحلیل و استراتژی آینده کشورها می‌پردازد، وضعیت ایران را در ماه گذشته بررسی کرده است. در این مقاله که 22 جولای منتشر شده، ماهی را که گذشت برای ایران پر از مسئله دانست و پیش‌بینی کرد به‌وضوح ایران در دوران صلح‌آمیزی به سر نمی‌برد.
لیندسی هیوز، تحلیلگر ارشد هند و اقیانوسیه، نوشته است که ایران در یک ماه گذشته دچار انفجارها، آتش‌سوزی‌ها و حملات سایبری شده است. به‌طور خلاصه مجموعه‌ای از اتفاقاتی که در این مدت رخ داده است، از آتش‌سوزی جنگل‌های ایران و پارک‌های تهران تا نظنز و پارچین و کلینیک و... را بر شمرده است. در این مطلب به‌طور ضمنی به ردپای رژیم صهیونیستی اشاره شده است.
بحث اعدام‌ها در ایران از منظرهای مختلف در رسانه‌های جهان منعکس شده است، در تاریخ 20 جولای بی‌بی‌سی جهانی درباره اعدام جاسوسی که زمینه‌ ترور سردار سلیمانی را فراهم کرده بود، گزارشی منتشر کرد. همچنین رسانه‌های مختلف درباره هشتگ اعدام نکنید و سه متهم اتفاقات آبان‌ماه ایران و هشتگی اعتراضی که در رسانه‌های مجازی مطرح شد، مطالبی منتشر کردند؛ مانند بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان و سی‌بی‌سی که در تاریخ‌های 16 ،17 و 19 جولای این مطالب را منتشر کردند.
همچنین بحث ارسال جعبه‌سیاه هواپیمای اوکراینی به فرانسه نیز در فاکس‌نیوز در 21 جولای مورد توجه بود. در این خبر از قول مقامات فرانسوی مطرح شده که داده‌های صوتی هواپیمای جت اوکراین، بازیابی شده است. ایران به‌تازگی جعبه‌سیاه این هواپیمای مسافربری را به فرانسه ارسال کرده است. دفتر تحقیقات BEA فرانسه در توییتی گفت: داده‌های CVR از جمله خود واقعه با موفقیت بازیابی شد.
همچنین اخبار دیگری درباره ایران منتشر شده است؛ مانند گفت‌وگو با خانواده یکی از کشته‌شدگان ایرانی پرواز اوکراینی در اوتاوای کانادا در تاریخ 21 جولای در سی‌بی‌اس.
رسانه آتلانتیک نیز در 20 جولای از آتش‌سوزی‌های جنگل در ایران گزارشی تهیه کرده است.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار