دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضع هوای کشور را طی پنج روز آینده تشریح کرد و گفت طی این روزها هوای گرم در اغلب مناطق کشور ماندگار است.
به گزارش آوای خزر، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش باران در محورهای گیلان و مازندران خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضع جوی کشور طی 5 روز آینده به پانا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی پنج روز آینده به تناوب شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و با تقویت جریانات گرم و مرطوب جنوبی، در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمال و شمال شرق، ارتفاعات کرمان، بخش هایی از فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، ارتفاعات شمال شرق و شرق خوزستان و شمال بوشهر، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: همچنین امروز دریای خزر، دریای عمان و شرق و مرکز خلیج فارس مواج بوده و طی روزهای آینده نیز شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه طی پنج روز آینده در منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد، ادامه داد: امروز (۲ مرداد ماه) کاهش نسبی دما در استان های اردبیل، خراسان شمالی و سواحل دریای خزر را انتظار خواهیم داشت. همچنین از روز جمعه سوم مرداد ماه تا اواسط هفته آینده، این مناطق افزایش محسوس دما حدود هشت تا ۱۰ درجه را خواهند داشت.

وی همچنین گفت: در سایر نقاط کشور تا اواسط هفته آینده هوای گرم ماندگار خواهد بود و همچنین طی این مدت استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان با افزایش رطوبت، شرجی بودن هوا را نیز تجربه خواهند کرد.

ضیائیان درباره وضعیت آب و هوایی پایتخت نیز گفت: امروز پنج شنبه دوم مرداد ماه آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد در بعد از ظهر پیش بینی می شود و کمینه و بیشینه دمای هوا به ترتیب ۲۸ و ۳۹ درجه سانتی گراد خواهد بود. فردا جمعه سوم مرداد ماه نیز همین وضعیت را در پایتخت شاهد خواهیم بود. روز شنبه چهارم مرداد ماه آسمان تهران کمی تا قسمتی ابری همراه با گاهی وزش باد بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۳۹ و ۲۷ درجه سانتی گراد خواهد بود.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار