دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
فرماندار محمودآباد مطرح کرد:
آمار نگران کننده کرونا در محمودآباد / پلمپ 28 واحد متخلف صنفی
فرماندار شهرستان محمودآباد اظهار کرد: متاسفانه در موج دوم شیوع ویروس کرونا سرعت انتقال این بیماری 9 برابر شده و آمار مرگ و میر در محمودآباد نگران کننده است.
به گزارش آوای خزر از شهرستان محمودآباد، پیش از ظهر امروز علیرضا شریعت فرماندار محمودآباد در مصاحبه با خبرنگاران از آغاز بکار دبیرخانه مرکزی ستاد مقابله با کرونا شهرستان به محوریت شورای تامین خبر داد و عنوان کرد: متاسفانه روند رو به افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در محمودآباد ضمن تکمیل ظرفیت کلیه مراکز درمانی و بالاخص بیمارستان محمودآباد، موجب ابتلای کادر درمانی و کاهش نیروی انسانی شبکه بهداشت و درمان در ارائه خدمات به شهروندان و مراجعه کنندگان شده است.
فرماندار محمودآباد بیان کرد: از شهروندان می‌خواهیم با توجه به شرایط بحرانی و فوق حاد شهرستان از مراجعه به ادارات به منظور پیگیری امورات غیر ضروری اداری پرهیز نموده و مدیران ادارات نیز با مدیریت منابع انسانی در اختیار و تاکید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط پرسنل و مراجعه کنندگان از شیوع این بیماری پیشگیری و پرهیز نمایند.
شریعت خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود واحد‌های تجاری شلوغ و پر ازدحام علیرغم مشکلات اقتصادی موجود همکاری لازم را داشته باشند و به صورت داوطلبانه نسبت به تعطیلی مقطعی خود اقدام نمایند تا در کاهش تعداد تلفات افراد مبتلا نقش تاثیر گذار داشته باشند.
وی تاکید کرد: اطلاع رسانی‌های لازم در خصوص رعایت و الزام و توجه به پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به کلیه واحد‌های تولیدی و کارخانه‌ها و بازاریان و اصناف ابلاغ شده و کوتاهی و قصور از سمت هر واحد اقتصادی، چون با سلامت جامعه سرکار دارد بدون هیچ اغماضی و با تعطیلی و پلمپ همراه خواهد بود.
رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان محمودآباد در پایان از تشکیل ۵ اکیپ بازرسی با مسئولیت مدیران ادارات خبر داد و گفت: تاکنون ۲۳۶ مورد بازدید از اماکن عمومی در شهر‌های محمودآباد و سرخ رود صورت گرفته و ۴۸ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شده که از این تعداد ۲۸ واحد پلمپ گردید.
انتهای پیام/
سید مهرداد محمدیان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار