دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم:

پیش بینی زمان دو ساله برای کشف واکسن ویروس کرونا: ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازه زمانی که برای کشف یک واکسن در نظر گرفته می شود هفت سال طول می کشد اما با توجه به شدت این بیماری بازه زمانی ۱۸ ماه تا دو سال در نظر گرفته می شود که واکسن مورد نظر برای بیماری کووید ۱۹ ساخته شود. وی افزود: در حال حاضر در دنیا حدود ۱۵۰ گروه از دانشگاه ها و شرکت ها فعال شده اند تا واکسن مورد نظر را تولید کنند.

انجام گفتگوی «دلگرم‌کننده» پوتین و ترامپ با محوریت ایران: میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توییتری درباره گفت‌وگوی تلفنی دیشب دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نوشت: خبری بسیار دلگرم کننده. هر روز اتفاق نمی افتد. رهبران روسیه و آمریکا درباره مسائل ایران تبادل نظر کردند.  اولیانوف در ادامه نوشت: هر دو طرف بر ضرورت تلاش جمعی برای حفظ ثبات در منطقه و همچنین مقرارت جهانی عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای گفت‌وگو کردند.

قیمت واکسن کووید-۱۹ دانشگاه «آکسفورد» چند دلار خواهد بود؟: از آنجا که نتایج واکسن بیماری کووید-۱۹ که توسط محققان دانشگاه "آکسفورد" ساخته شده امیدوار کننده بوده و نشان داده این واکسن بی‌خطر است و می‌تواند سیستم ایمنی را برای مقابله با این ویروس تربیت کند اکنون موسسه "سروم"(Serum) هند به سرپرستی "آدار پوناوالا"(Adar Poonawalla) گفته قرار است آزمایش مربوط به این واکسن و تولید دوزهای بیشتر از آن را در هند آغاز شود. پوناوالا همچنین گفت که این واکسن‌ها به عنوان بخشی از برنامه‌های واکسیناسیون توسط دولت‌ها خریداری خواهند شد. وی به یک روزنامه گفت که این شرکت سعی خواهد کرد که قیمت واکسن را زیر ۱۰۰۰ روپیه(حدود ۱۳ دلار) نگه دارد.

ظریف در واکنش به مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی: قانون‌شکنان باید قبل از فاجعه، متوقف شوند: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تعرض جنگنده های آمریکایی نوشت: آمریکا به صورت غیرقانونی سرزمین یک کشور دیگر را اشغال می‌کند و سپس به پرواز مسافربری برنامه‌ریزی شده، تعرض می‌کند؛ قانون‌شکنان باید قبل از فاجعه، متوقف شوند.

تاکید آمریکا بر رعایت فاصله ایمنی جنگنده‌ها با هواپیمای ایرانی: مسئولان آمریکایی تایید کردند که جنگنده ای که در مسیر پرواز هواپیمای ماهان از تهران به لبنان ایجاد مزاحمت کرده بود، آمریکایی بوده است. کاپیتان بیل اربن، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا، در بیانیه ای اعلام کرد: «عصر امروز یک جنگنده اف-۱۵ آمریکا در جریان یک ماموریت عادی در مجاورت پادگان محل استقرار نیروهای عملیات عزم راسخ در تنف سوریه اقدام به بررسی بصری و استاندارد یک هواپیمای مسافربری ماهان ایر از فاصله ای ایمن یعنی تقریبا هزار متری کرد.»

ادعای آمریکا و انگلیس در آزمایش سلاح ضدماهواره در فضا توسط روسیه: آمریکا و بریتانیا، روسیه را به آزمایش پرتابه ای مشابه یک سلاح در فضا که می تواند ماهواره ها در مدار را هدف بگیرد متهم کرده اند. وزارت دفاع روسیه پیشتر گفته بود برای محک زدن تجهیزات فضایی خود از فناوری تازه ای استفاده کرده است.

اعتراض ایران به ایکائو در ماجرای تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمایی ماهان: سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران، اعلام کرد: ایران مراتب اعتراض جدی خود را رسما به شورای سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) ارائه و خواستار رسیدگی فوری به موضوع است.

اولین نماز جمعه در ایاصوفیه پس از ۸۶ سال: با تبدیل موزه ایاصوفیه استانبول به مسجد، امروز جمعه ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد) پس از ۸۶ سال دوباره در این محل نماز جمعه برگزار می‌شود. عمر بنای کنونی ایاصوفیه به قرن ششم میلادی می‌رسد که به عنوان یک کلیسای ارتدوکس در قسطنطنیه، پایتخت امپراتوری روم شرقی ساخته شد.

جان باختن 215 نفر دیگر در اثر کرونا: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۵۰۴ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسید. وی با بیان اینکه همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند گفت: همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

دستور پکن برای تعطیلی کنسولگری آمریکا در چنگدو: وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد از آمریکا خواسته است در واکنش به دستور این کشور برای تعطیلی کنسولگری چین در «هوستون» آمریکا، کنسولگری خود در «چنگدو» واقع در جنوب غرب چین را ببندد. آمریکا دارای ۵ کنسولگری در شهرهای گوانگجو، شانگهای، شن یانگ، چنگدو و ووهان است و یک کنسولگری در هنگ کنگ است، کنسولگری چنگدو، تنها کنسولگری آمریکا در جنوب غرب چین است.

حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد خنثی شد: مقامات عراقی از خنثی سازی یک پهپاد حامل موشک قبل از هدف قرار دادن سفارت ایالات متحده در بغداد خبر دادند. یک مسوول امنیتی در بغداد گفت، طبق تحقیقات اولیه این پهپاد قصد داشت سفارت آمریکا در منطقه سبز را هدف قرار دهد. به گفته این مسوول نظامی، نیروهای امنیتی متخصص در حال بررسی دوربین های منطقه هستند تا عناصری که این پهپاد را شلیک کرده اند، رصد کنند.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار