دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۵۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
رییس محیط زیست میاندورود خبرداد
افزایش جمعیت گوزن زرد در دشت ناز/ تولد 10 گوساله‌ی سالم در زیستگاه گوزن زرد ایرانی
رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندورود از اضافه‌شده جمعیت گوزن زرد در دشت ناز گفت و اینکه امسال، تمامی 10 گوساله‌ی متولد شده در زیستگاه گوزن زرد ایرانی سالم بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سید محمود هادیان، امروز چهارشنبه هشتم مردادماه در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری، با اشاره به پایان فصل زایش گوزن زرد و اشاره به اینکه فصل زایمان این موجود دوست‌داشتنی و زیبا از اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت‌ماه است، بیان کرد: آخرین سرشماری و آمارگیری در خصوص جمعیت گوزن زرد ایرانی در پناهگاه حیات وحش دشت ناز، حاکی از تولد 10 گوساله در سال‌جاری دارد که خوشبختانه همه‌ی آنها سالم متولد شدند.

وی ادامه داد: در مجموع، اکنون 53 رأس گوزن زرد در پناهگاه حیات وحش دشت ناز زیست می‌کنند. (با احتساب تولد 9 گوساله در سال گذشته، امسال جمعیت گوزن‌های نورس به 19 رأس افزایش یافته است).
رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندورود گفت: پناهگاه دشت ناز با وسعت 55 هکتار، به علت ویژگی‌های منحصر به‌فرد، محل مناسبی برای زیست گوزن زرد ایرانی‌ست. ضمن آنکه منطقه‌ای با پوشش گیاهی بسیار عالی متشکل از 447 گونه است.
هادیان ادامه داد: پناهگاه دشت ناز، نخستین مرکز تکتیر گوزن زرد ایرانی‌ست و خوشبختانه با ادامه‌ی مدیریت صحیح، اکنون شاهد زیست‌مندی 53 رأس گوزن زرد در این منطقه هستیم.
وی ادامه داد: اگرچه سال 1342، پنج رأس گوزن زرد از دز و کرخه به پناهگاه دشت ناز انتقال یافت اما اکنون، دشت ناز تنها زیستگاهی‌ست که خود تاکنون بیش از 60 رأس گوزن زرد را به استان‌های ایلام، یزد، ارمیه، چهارمحال و بختیاری، فارس و کرمانشاه‌‌ انتقال داده است.

افزایش جمعیت گوزن زرد در دشت ناز/ تولد 10 گوساله‌ی سالم در زیستگاه گوزن زرد ایرانی
رییس اداره حفاظت محیط زیست میاندورود بیان کرد: پناهگاه حیات وحش دشت ناز، علاوه بر گوزن زرد، میزبان و مأمن سایر حیوانات وحشی ازجمله گربه جنگلی، شغال و روباه است.
هادیان در پایان گفت: منطقه حفاظت شده دشت ناز در حال حاضر دارای 5 مأمور اجرایی‌ست که به‌صورت شبانه‌روزی در دو شیفت، به گشت و کنترل منطقه می‌پردازند، ازجمله مهم‌ترین اقداماتی که در جهت حفاظت از گوزن زرد ایرانی صورت گرفته، می‌توان به نصب 3 دوربین حفاظتی و امنیتی اشاره کرد.

پناهگاه حیات وحش دشت ناز در ضلع شمالی شهرستان میاندورود/ شرق مازندران واقع است.

انتهای پیام/1001

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
0
0
روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها است ، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند.خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند.
خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند، زیرا همواره در عمق جامعه زندگی می کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه ای، مرهون تلاش های شبانه روزی آنهاست.
بدینوسیله فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار را خدمت سرکار عالی خانم بابا زاده وهمکاران پر تلاشان تبریک عرض می نمائیم
رئیس و همکاران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندورود
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار