دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
ابوطالبی رئیس هیئت ورزش های همگانی استان خبر داد:
اجرای طرح
رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان مازندران از اجرای طرح آوای ورزش در همسایگی بصورت پایلوت در استان مازندران خبر داد.

 

مهندس روهام ابوطالبی رئیس هیئت ورزش های همگانی استان مازندران، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این طرح ورزشی به عنوان پایلوت در ۹ استان مختلف کشور به مرحله اجرا درخواهد آمد که امید است با استقبال عموم مردم مواجه شود.
به گزارش پایگاه خبری .... ابوطالبی اظهار داشت: اجرای این طرح بزودی در شهر ساری آغاز خواهد شد که در صورت استقبال مردم و کسب موفقیت در جلب و جذب علاقه مندان به ورزش‌های همگانی در دیگر شهرستان ها نیز برگزار خواهد شد
وی با بیان اینکه برای این منظور تعدادی مجتمع مسکونی در نقاط مختلف شهر ساری، شناسایی شده است، افزود: این طرح اثرگذار در سلامت مردم پس از برگزاری جلسه هماهنگی با مدیران مجتمع ها، در گام نخست به صورت آزمایشی به مرحله اجرا در خواهد آمد که در صورت کسب نتایج مثبت در مابقی مجتمع های مسکونی شناسایی شده نیز انجام خواهد شد.
رییس هیات ورزش های همگانی استان مازندران گفت: طرح آوای ورزش در همسایگی به حتم در ایجاد تحرک در افراد و همچنین نشاط و شادابی خانواده ها، تاثیر بسزایی خواهد داشت.
ابوطالبی افزود: با توجه به شیوع بیماری کووید-19 و بسته شدن درب اماکن ورزشی شهر، ورزش های همگانی استان مازندران سعی نموده با استفاده از بستر مجازی و طرح هایی نظیر آوای ورزش در همسایگی با رعایت فاصله گذاری ها و پروتکلهای بهداشتی، تحرک بدنی را در جامعه افزایش دهد .
وی یادآور شد: در حال حاضر نیز از طریق شبکه طبرستان صدا و سیما مازندران و برنامه ۱-۲-۳ ورزش حرکات ورزشی از سوی مربیان مجرب و توانمند هیات ورزشهای همگانی استان مازندران به صورت زنده انجام می شود.
رئیس هیات ورزش‌های همگانی مازندران در پایان گفت: این برنامه ورزشی روزهای زوج ساعت ۸ صبح برگزار می شود و بازپخش آن در روزهای فرد می باشد و به زودی برنامه ورزشی دیگری مقرر است در عصرها بصورت زنده اجرا گردد، امید است همه مردم از این فرصت فراهم شده نیز استفاده مطلوب بنمایند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار