دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
فرمانده انتظامی مازندران در جمع خبرنگاران:
فرمانده انتظامی مازندران گفت: 30 درصد دستگیرشدگان در این استان از افرادی هستند که بین 15 – 24 سال دارند که جای تامل دارد و چاره‌اندیشی توسط نهادهای متولی را می‌‎طلبد.
30 درصد دستگیرشدگان در مازندران 15-24 سال دارند/ افزایش دو برابری رفع تصرفات در مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری، سردار سید محمود میرفیضی امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از همکاری رسانه‌ها با پلیس استان در حوزه اطلاع رسانی اظهار کرد: یکی از پایه های افزایش مشارکت و افزایش احساس امنیت رسانه خواهد بود.

وی افزود: هفته نیروی انتظامی از جمعه 14 مهر با سخنرانی و ارائه گزارش در مصلی های جمعه آغاز می شود و یکی از اهداف ما در این هفته جلب اعتماد عمومی و در کنار آن افزایش احساس امنیت با اطلاع رسانی عملکرد پلیس است.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: در طول 6 ماهه نخست امسال 500 هزار نفر از پلیس خدمات گرفتند که 300 هزار نفر از کلانتری ها بودند، همچنین 290 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیس 110 داشتیم که 210 هزار تماس منجر به عملیات شد.

این مسئول با بیان اینکه پلیس اصلی ترین نهاد متولی ایجاد امنیت در جامعه بوده و این مهم نیزپیش نیاز تمام نیازهای انسان است، اظهار داشت: امنیت در جمهوری اسلامی بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی ، مذهبی و قومی برای آحاد مردم است.

***

سردار میرفیضی با اشاره به برگزاری 130 برنامه در هفته ناجا اظهار داشت: شرکت در نمازهای جمعه و ارائه گزارش، برپایی چادر امداد،مشاوره،ویزیت رایگان و خدمات رسانی در روستاهای محروم، برگزاری نمایشگاه فضای مجازی در حوزه آموزش های همگانی،صبحگاه مشترک عمومی،برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی،غبار روبی مزار شهدا،حضور در مراکز نظارت همگانی و مساجد و دیدار چهره به چهره با مردم همچنین برگزاری جلسات با اصناف(بیش از 140 هزار واحد صنفی در استان)، برگزاری جشنواره قرآنی و تجلیل از حافظین قرآن،مانور شهری موتورسواران قانونمند و همایش همیاران پلیس ازجمله این برنامه‎ها هستند.

***

وی درباره خدمات 6 ماه پلیس استان مازندران در حوزه مواد مخدر گفت: در این مدت، یک تن و 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد که این میزان کشفیات 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، از این مقدار 340 کیلوگرم مرفین بوده که آمار قابل توجهی است.

عضو شورای تأمین مازندران بیان کرد: جمع آوری 3400 معتاد و تحویل به مراکز بازپروری و دستگاه قضایی، اجرای بیش از 1000 طرح پاکسازی نقاط آلوده و جمع آوری معتادین متجاهر و متلاشی کردن 44 باند تهیه و توزیع از دیگر فعالیتهای ناجا در مازندران است.

***

فرمانده انتظامی مازندران گفت: در حوزه پیشگیری نیز بیش از 160 مورد کارگاه آموزشی با 32 هزار نفرساعت در مساجد و مدارس استان برگزار شده است.

***

این مسئول درباره حوزه تصادفات اظهار داشت: طی 6 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش فوتی و 13 درصد افزایش اعمال قانون داشتیم، تعداد فوت شدگان 22 نفر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

***

سردار میرفیضی بیان کرد: در 6 ماهه سالجاری 34 فقره قتل در مازندران اتفاق افتاد که 30 فقره آن کشف شده و 89 درصد افزایش کشف داشتیم.

***

وی با بیان اینکه در حوزه کلاهبرداری 951 مورد شکایت در مازندران طی 6 ماه امسال داشتیم، تصریح کرد: 819 مورد کشف شده و 434 نفر دستگیر شدند، از این تعداد 83 نفر کلاهبردار حرفه ای بودند و ارزش ریالی آن 19 میلیارد تومان بوده است.

***

فرمانده انتظامی مازندران گفت: در حوزه تصرف اراضی و زمین خواری 19 پرونده ویژه که حدود 587 هزار متر مربع رفع تصرف شده و این میزان رفع تصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 2 برابری داشته است که ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده 71 میلیارد تومان است.

***

وی ادامه داد: در حوزه قاچاق کالا نیز با اجرای 10 مرحله طرح حدود 1214 پرونده تشکیل شده و 6 باند حرفه ای متلاشی شدند، ارزش کشفیات 20 میلیارد تومان بوده که رشد دو برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

***

فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد: در حوزه سرقت نیز 19 درصد افزایش کشفیات داشتیم و 74 درصد سرقت ها کشف شده است.

***

سردار میرفیضی گفت: در حوزه پلیس فتا با توجه به کوچ جرایم از فضای واقعی به مجازی 637 فقره پرونده داشتیم که 448 فقره یعنی حدود 70 درصد کشف شده است.

وی تصریح کرد: 37 درصد شکایت ها نشر اکاذیب و هتک حرمت، 23 درصد برداشت غیرمجاز از حساب، 13 درصد مزاحمت اینترنتی و 8 درصد کلاهبرداری رایانه ای بوده است.

***

عضو شورای تأمین مازندران اظهار داشت: همکاران پلیس فتا در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی 36 جلسه با 3 هزار نفر ساعت برای جامعه هدف کلاس آموزشی برگزار کردند.

***

وی ادامه داد: در حوزه نظارت بر اماکن عمومی و واحدهای صنفی 2 هزار و 800 بازدید و 9 هزار و 200 اخطار پلمپ با 85 درصد افزایش نسبت به مشابه سال قبل داشتیم که در نهایت 3 هزار و 700 واحد پلمپ شد که 64 درصد افزایش نسبت به مشابه سال قبل داشتیم.

***

فرمانده انتظامی مازندران گفت: در حوزه نظارت همگانی نیز 40 هزار تماس با 197 برقرار شده که عمده آن تقدیر و تشکر و پیشنهاد بوده است و 52 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش تماس با 197 داشتیم.

***

این مسئول درباره فعالیت نیروی انتظامی مازندران در حوزه فوریت های پلیسی بیان کرد: در 6 ماه نخست سالجاری 296 هزار تماس با سامانه متمرکز 110 برقرار شده است.

***

وی در پایان گفت: متاسفانه 30 درصد دستگیر شدگان توسط پلیس افراد با سن 15-24 سال هستند که جای تامل دارد و چاره اندیشی توسط نهادهای متولی را می طلبد.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار