دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
در آوای خزر بخوانید:
در بسته اخبار انتظامی پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹ استان مازندران، خبر‌هایی از دستگیری سارقان باغات و مزارع کشاورزی ساری وکشف ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر در آمل  تا دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در نوشهر را می‌خوانید.
*سارقان باغات و مزارع کشاورزی ساری به دام افتادند 

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری اعضای باند سرقت تجهیزات و محصولات باغات و مزارع کشاورزی با ۱۲۶ فقره سرقت در ساری خبر داد.  

سردار "مرتضی میرزایی" اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات و محصولات از باغات و مزارع کشاورزی در بخش "فرح آباد" شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران انتظامی "بخش فرح آباد" با انجام اقدامات اطلاعاتی به فردی که دارای سوابق متعدد کیفری در این شهرستان بود، مشکوک شدند.

این مقام ارشد انتظامی، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، متهم و ۲ همدستش که به صورت باندی اقدام به سرقت می‌کردند در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی حین سرقت دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به ۱۲۶ فقره سرقت تجهیزات و محصولات باغی و کشاورزی در سطح شهرستان ساری اعتراف کردند.

سردار میرزایی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضائی، گفت: نصب دوربین‌های مداربسته و پایش تصویری در روستا‌ها از برنامه‌های پلیس پیشگیری برای کاهش و پیشگیری از سرقت در روستا‌ها است که نیازمند همکاری و تعامل دهیاری‌ها و بخشداری‌ها با پلیس است. #


*تقدیر مجمع نمایندگان مازندران از عملکرد پلیس هوشمند 

مجمع نمایندگان استان مازندران در حاشیه بازدید از مرکز مانیتورینگ و تجمیع خطوط ۱۱۰ استان از اقدامات فرماندهی انتظامی استان در راستای هوشمند سازی پلیس قدردانی کردند.  

مجمع نمایندگان مازندران متشکل از نمایندگان مردم در شهرستان‌های ساری، بابل و آمل روز گذشته با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی استان ضمن دیدار با سردار میرزایی فرمانده انتظامی استان از مرکز مانیتورینگ و تجمیع خطوط ۱۱۰ معاونت عملیات و طرح‌های پلیس هوشمند بازدید کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در حاشیه این بازدید طی نشستی با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ضمن خیر مقدم و گرامی داشت ایام و اعیاد ذیحجه و دهه ولایت به تشریح اقدامات و فعالیت‌های این فرماندهی در حوزه‌های مختلف ترافیکی، امنیتی و انتظامی پرداخت.

وی با اشاره به ماموریت‌های مهم و خطیر فرماندهی انتظامی استان در ایام مختلف سال به ویژه در ایام تعطیلات تابستان و نوروز که جمعیت استان به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد، افزود: در مقطع زمانی که جمعیت استان از سه و نیم میلیون نفر به بیش از ۷ تا ۹ میلیون نفر افزایش می‌یابد این فرماندهی با تمام ظرفیت، امنیت راه ها، تفرجگاه ها، سواحل و شهر‌ها را فراهم می‌کند.

فرمانده انتظامی استان مازندران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف پلیس هوشمند در استان، اظهار داشت: نصب دوربین‌های پایش تصویری، تجمیع خطوط ۱۱۰، پلیس همراه، استفاده از دست افزار برای برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی، ارتباط سیستمی کلانتری‌ها با دستگاه قضائی از جمله این طرح‌ها در استان بوده است.

سردار میرزایی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری و کاهش جرایم و تخلفات به ویژه سرقت نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان هستیم، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های پلیس پیشگیری در مقابله با سرقت در روستا‌ها نصب دوربین‌های پایش تصویری در روستا‌ها است.

وی همچنین با اشاره به طرح مها در راستای مقابله با سرقت در اماکن خصوصی و مراکز دولتی بر حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پلیس در راستای وضع قوانین و مکلف کردن دستگاه‌ها در راستای این طرح‌ها را خواستار شد.

در ادامه این نشست "مهدی سعادتی" نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، ضمن تبریک انتصاب سردار میرزایی به عنوان فرمانده انتظامی استان از عملکرد این فرماندهی در راستای برقراری نظم و امنیت در استان تقدیر و تشکر کرد.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی با بیش از ۲۰۰ عنوان ماموریت بار سنگینی را در حوزه برقراری نظم و امنیت در جامعه بر دوش دارد و متاسفانه به دلیل بی توجهی، سوء مدیریت و عدم کارکرد برخی دستگاه‌ها سرریز این مشکلات در سبد نیروی انتظامی قرار دارد.

"حاجی پور" نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن اعلام حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های پلیس، افزود: هنر برقراری نظم و امنیت پیشگیری از وقوع جرم است که باید با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و آسیب شناسی از بروز و وقوع جرم در جامعه پیشگیری کرد.

وی با تاکید بر اقدامات ایجابی و پیشگیرانه، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها را گامی موثر در این حوزه برشمرد و تصریح کرد: پلیس با تعامل و همکاری دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند در این حوزه گام بردارد.

"منصور علی زارعی" نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به عدم حمایت مناسب دولت و مجلس در ادوار و دوره‌های گذشته از پلیس، نقش امنیت را در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه سازنده و تعیین کننده دانست و بر ضرورت حمایت همه جانبه از پلیس تاکید کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت معیشتی کارکنان ناجا بر ارتقاء این وضعیت با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید و تصریح کرد: پلیس با کمترین امکانات در حال برقراری نظم و امنیت اجتماعی است.

"علی کریمی" نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، دبیرمجمع نمایندگان مازندران و عضو هیئت رئیسه مجلس و "علی بابایی کارنامی " نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست حضور داشتند. #

*کشف ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر در آمل 

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، از کشف ۲۰ کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری ۲ سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "نعمت الله آزادی" با اعلام این خبر گفت: در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی طرح کنترل محور‌های مواصلاتی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود: پس از تشکیل تیم عملیاتی، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی به یک خودروی پراید با ۲ سرنشین، حین تردد در این محور مشکوک شدند.

سرهنگ آزادی، خاطرنشان کرد:ماموران با همکاری عوامل پلیس راه مستقر در محور، در عملیاتی ضربتی خودروی مورد نظر را متوقف و سرنشینان آن را دستگیر کردند.

وی از کشف ۱۹ کیلو و ۹۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از خودروی مورد نظر خبر داد و اظهار داشت سرنشینان این خودرو نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

آزادی، بابیان اینکه مواد مخدر عاملی برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشری است، گفت: مواد مخدر ریشه اخلاق را در جامعه می‌سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده‌ها و نگرانی و ناامنی شهروندان و در نتیجه تنزل امنیت انسانی است.

فرمانده انتظامی آمل در پایان، خاطر نشان کرد: مقابله با پدیده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است.

*سارق ساختمان‌های نیمه کاره در نوشهر دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، از شناسایی و دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره با ۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "قاسم محمدی " در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ماموران "کلانتری ۱۲ غزالی" سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ محمدی، خاطرنشان کرد: متهم و در بازجویی‌های به عمل آمده تا کنون به ۷ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در این شهرستان اعتراف کرد.

وی از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهم خبر داد و اظهار داشت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر در پایان ضمن هشدار به صاحبان ساختمان‌های نیمه کاره و در حال ساخت از آن‌ها خواست: از رها کردن وسایل و تجهیزات ساختمانی پس از اتمام ساعت کار در محل اجتناب کرده و وسایل مذکور را در جای امن و قابل اطمینان نگهداری کنند.

*دستگیری ۳ سارق منزل و اماکن خصوصی در تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ محمد صادق شاهنظری در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود:با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی موفق به شناسایی ۳ سارق حرفه‌ای در این شهرستان شدند.

سرهنگ شاهنظری، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی متهمان دستگیر شدند و در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۱۱ فقره سرقت از منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند.

وی با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی، در صورت مشاهده افراد ناشناسی که بدون جهت در محدوده محل سکونت آنان پرسته می‌زنند مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار