دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم:

واکسن روسی کرونا از ۲۵ مرداد در دسترس مردم این کشور خواهد بود: خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه اعلام کرد: واکسن کرونا روز ۱۵ ماه اوت (۲۵ مرداد ماه) در دسترس مردم روسیه خواهد بود. خبرگزاری ریانووستی به نقل از یک مقام روس و بدون اشاره به نام و مقام وی نوشت: انتظار می رود واکسن کرونا که مرکز گامالیا مسکو (وابسته به وزارت بهداشت روسیه) ساخته است روزهای ۱۰-۱۲ ماه اوت (۲۰-۲۲ مرداد) ثبت شود.

ترامپ خواستار تعویق زمان انتخابات آمریکا شد: رئیس‌جمهوری آمریکا دیروز -پنج‌شنبه- ۹ مرداد برای نخستین بار خواستار تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد و دلیل اصلی آن را احتمال «تقلب بالا» در نتیجه رای‌گیری پستی دانست. در واکنش به بروز بحران ویروس کرونا، بسیاری از مسئولان در ایالات متحده گزینه رای‌گیری گسترده از طریق پست را مطرح کرده‌اند. دونالد ترامپ با طرح این موضوع در یک پیام توئیتری نوشت که «به باور او در سیستم رای‌گیری کنونی ایالات متحده احتمال تقلب بالاست.»

یارانه بنزینی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی چه زمانی واریز می‌شود؟: ساعت ۲۴ دیشب(پنج شنبه) حساب مشمولان دریافت کمک معیشتی شارژ می‌شود. یارانه معیشتی در کنار یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به ازای هر نفر پرداخت می شود که جمعیتی حدود ۷۸ میلیون نفر با هزینه سالانه ۴۲ هزار میلیارد تومانی را در بر می گیرد. دولت در حال حاضر در سال بالغ بر ۷۲ هزار میلیارد تومان یارانه به صورت نقد پرداخت می‌کند.

اعمال محدودیت وزارت دارای کانادا برای تراکنش مالی با ایران: وزیر دارایی کانادا دستورالعمل جدیدی را به بانک‌ها موسسات مالی درباره کنترل مراودات مالی با ایران صادر کرد. طبق این دستورالعمل جدید انتظار می‌رود موسسات مالی کانادا از این پس کنترل بیشتری بر انتقال پول بین کانادا و ایران اعمال کنند.

تعلیق یک هفته ای اجرای طرح ترافیک در شهر تهران: حسن روحانی، رئیس جمهور اعلام کرد: حفاظت از سلامتی و جان مردم را اولویت نخست تمامی مباحث، دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا دانست و تاکید کرد که در دستورالعمل‌های برگزاری کنکور و مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، حفاظت از سلامتی و جان مردم به عنوان اولویت نخست، مورد توجه ویژه قرار گرفته است. همچنین پیشنهاد ستاد استانی مقابله با کرونای تهران از سوی کمیته اجتماعی-امنیتی مطرح و مقرر شد اجرای طرح ترافیک در شهر تهران به مدت یک هفته تعلیق شود.

اوکراین: به دنبال دریافت غرامت حداکثری از ایران هستیم: دیمیترو کوله‌با، وزیر خارجه اوکراین پس از دیدار هیات اعزامی ایران با مقامات اوکراینی با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر تلاش این کشور برای دریافت غرامت حداکثری از ایران گفت: ما به عدالت دست خواهیم یافت، اهمیتی نیز ندارد که چه مقدار وقت و تلاش صرف آن شود.

ادعای جنجالی مدونا در ارتباط ساخت واکسن واکسن کرونا: خواننده سرشناس پاپ، با بازنشر ویدئویی درباره ویروس کرونا، ادعا کرده بود که واکسن این ویروس کشف شده، اما فعلاً از عرضه آن جلوگیری می‌شود "تا پولدارها پولدارتر شوند". مدونا بر روی اینستاگرام بیش از ۱۵ میلیون دنبال‌کننده دارد. شمار زیادی از کسانی که صفحه‌ او را دنبال می‌کنند، به بازنشر این ویدئو اعتراض کرده بودند.‌ ویدئوی جنجالی در باره واکسن کرونا، ساعاتی بعد از صفحه مدونا حذف شد.

 فوت ۲۲۶ بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت در این باره گفت: از دیروز تا امروز ۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۵۸۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ نفر رسید. وی همچنین افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر رسید. لاری درباره وضعیت استانها نیز گفت: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

طرح ۲ فوریتی مجلس برای ممنوعیت واردات کالاها از کره جنوبی: محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: اگر کره جنوبی باز به تعهداتش در مذاکرات با ایران عمل نکند و بد عهدی کند مجلس به دنبال این است که یک طرح ۲ فوریتی برای ممنوعیت واردات کلیه کالاهای کره ای تدوین کند.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار