دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

موافقت مشروط کمیسیون بهداشت با برگزاری کنکور: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که این کمیسیون به صورت مشروط با برگزاری کنکور موافقت کرده است. زهرا شیخی ا در توضیح جلسه دیروز کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس گفت :این جلسه با حضور معاون بهداشتی وزارت بهداشت رییس مرکز بیماری های دار وزارت بهداشت و نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس و رییس اتاق فکر کرونای تهران برای بررسی موضوع برگزاری کنکور سراسری، ارشد ، دستیاری و پیامدهای ان با توجه شیوع ویروس کرونا برگزار شد. .

برای اولین بار شاخص بورس ۲ میلیونی شد: شاخص کل بورس دیروز برای نخستین بار وارد کانال دو میلیون واحدی شد؛ اتفاقی که یک کارشناس بازار سرمایه دلیل آن را ورود نقدینگی، عدم جذابیت سایر بازارها و پیش بینی تورم می داند. در معاملات دیروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴۳ هزار و ۳۷۷ واحد صعود، به رقم دو میلیون و ۴۰۰۰ واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۸۴۱۲ واحد رشد، رقم ۵۲۶ هزار و ۵۴۰ واحد را ثبت کرد. امروز معامله گران دو میلیون معامله به ارزش ۲۰۶ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال انجام دادند.

برادر‌ قاضی منصوری: چهره از بین رفته، جسد به برادرم نمی‌خورد: برادر قاضی منصوری گفت: چهره از بین رفته و اندازه‌ای قابل تشخیص نیست، اما این چهره به آن کسی که ما حداقل در نظر داشتیم نمی‌خورد نه ابعاد سر، نه ابعاد طول و قدی که این جسد دارد، به برادرم نمی‌خورد، اما به صورت کلی حتی ۵۰ درصد هم نتوانستیم تشخیص دهیم و منتظر آزمایش هستیم.

چرا ماکت ناو هواپیمابر آمریکا در رزمایش سپاه غرق نشد؟: سردار شریف در واکنش به شبهه افکنی های اخیر پیرامون رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۴ با اشاره به اینکه در بازی جنگ این رزمایش برخلاف تصور، انهدام ماکت ناو هدف نبود، تاکید کرد: آسیب پذیری ناو هواپیمابر واقعی شدید تر از مدل شبیه سازی شده است و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پیام رزمایش را به خوبی دریافت کرده‌اند.

مذاکره ایران  با تولیدکنندگان بزرگ واکسن در دنیا: سعید نمکی، وزیر بهداشت با بیان اینکه دنیا هنوز نمی داند واکسن کرونا چگونه اثر خواهد کرد و چه مدت ایمنی زایی خواهد داشت، گفت: ما به جای اینکه برای کشورهایی که بلاتکلیف هستند و نمی دانند آیا واکسن ایمنی را در برابر کرونا می دهد یا خیر، پیش پرداخت دهیم، بر روی زیرساخت‌هایمان سرمایه گذاری انجام می‌دهیم و مذاکراتی را با تولیدکنندگان بزرگ واکسن در دنیا داریم تا بتوانیم در قالب پروژه ای مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام، شرکت‌های دانش بنیان و صاحبان تکنولوژی بیرونی، یک زیر ساخت درازمدت برای تولید واکسن‌های انسانی و دامی در کشو ایجاد کنیم.

واریز ۱.۲ میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری: مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری جزییات اجرای مرحله‌ دوم طرح یاری که با هدف تامین اعتبار خرید کالا برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران انجام شده را تشریح کرد. محمود مرتضایی‌فرد با اعلام خبر آغاز مرحله دوم «طرح یاری» اظهار کرد: در این مرحله اعتبار خرید کالا به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حساب بازنشستگان و وظیفه‌بگیران واریز شده است.

اعتراض محسن هاشمی به تخریب شخصیت آیت الله هاشمی در صداوسیما: محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران در واکنش به تخریب شخصیت آیت الله هاشمی در صدا و سیما به رئیس این سازمان نامه نوشت و نسبت به سوگیری های رسانه ملی انتقاد کرد.

رد شایعه هک شدن سایت سازمان سنجش در اعتراض به برگزاری کنکور: سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور هک شدن سایت این سازمان توسط هکرهای مخالف برگزاری کنکور را تکذیب کرد. از ساعاتی قبل خبری در برخی از کانال‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اعتراض به برگزاری کنکور از ساعت ۱۹ تا ساعت ۲۱ دیشب هک شده بود.

حجم آب دریاچه ارومیه ۸ برابر شد: مدیر دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: میزان فعلی آب دریاچه ارومیه در مقایسه با کمترین میزان ثبت شده برای آن نزدیک به هشت برابر شده که افزایشی بسیار قابل توجه با تلاش های دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود.

۲۰۸ فوتی جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ١٢ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶٨۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۴٢٣ نفر از آنها بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ٣٠٩ هزار و ۴٣٧ نفر رسید. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ٢٠٨ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ١٧ هزار و ١٩٠ نفر رسید. وی با بیان این که استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار