دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران در گفتگو با آوای خزر:
معاون سیاسی‌امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: مهمترین رهاورد خبرنگاران این است که مورد پذیرش افکار عمومی باشند و با اخبار درست اعتمادسازی کرده، و این اعتماد را حفظ کنند.
حسین حسن‌نژاد در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با تبریک نزدیک‌شدن به ۱۷ مردادماه روز خبرنگار، اشاره‌ای به حوادث مختلف استان مازندران به‌طور ویژه از اسفندماه ۹۷ تاکنون و نقش مثبت رسانه‌های استان در پوشش اخبار مربوطه داشت که نمونه خاص آن‌ها را سیل و کووید۱۹ اعلام کرد.

وی با بیان اینکه اگر در این حوزه‌ها توانستیم همراهی مردم و اطلاع‌رسانی لازم، همچنین ارتباط بین مجموعه استان به‌معنای عام کلمه را داشته باشیم، حاصل تلاش خبرنگاران استان است، از تبیین اهمیت و اثرگذاری کار رسانه‌ها در انتقال اخبار گفت.

معاون سیاسی‌امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، خبرنگاران را حلقه وصل مسوولان و مردم دانست که از این طریق هر دو طرف در جریان موضوعات (مطالبات و اقدامات) قرار می‌گیرند، و اینکه در حادثه سیل اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ و مشابه آن تاکنون، خبرنگاران به گونه‌ای کار کردند که حساسیت سیل را در تعطیلات نوروز و پس از آن بیان کردند و زبان گویای مردم بودند.

عضو شورای تأمین مازندران با توجه به اینکه خبرنگاران مطالبات مردم را پیگیری می‌کنند و از مدیران و مسوولان اطلاعات و توضیحات کارشناسی را دریافت می‌کنند، اظهار داشت: انتقال نتیجه مطالبات و جستجو‌ها کار سختی‌ست، زیرا این اطلاعات باید درست و صحیح باشد و اعتماد مردم به رسانه‌ها را در پی داشته باشد.

حسن‌نژاد ادامه داد: خبرنگاران باید کارشناسانه‌تر و منطبق بر اقتضائات و ملاحظات استان، افکار عمومی را نه بسازند و نه تغییر دهند، بلکه به سمت واقعیت هدایت و نظرات آن‌ها را نیز منتقل کنند، زیرا اگر افکار عمومی برای ما مهم باشد؛ صداقت، امانت و حقیقت نیز در کار ما اثرگذار است.

وی اظهار داشت: همراهی خبرنگاران با مردم در استان مازندران در سطح خوبی قرار دارد و نشان از درک بالای اهالی رسانه است، آن‌ها افکار عمومی را به کمک می‌گیرند و به مدیران نیز برای حل مشکلات مردم کمک می‌کنند.

معاون سیاسی‌امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران بیان کرد: مهمترین رهاورد خبرنگاران این است که مورد پذیرش افکار عمومی باشند و با اخبار درست اعتمادسازی کرده، و این اعتماد را حفظ کنند.

حسن‌نژاد ادامه داد: هر چقدر اعتماد بین مردم و رسانه، و مسوولان و رسانه بالاتر برود، فرصت‌های جدی را برای توسعه ایجاد می‌کند.

وی در بخش دیگری از گفتگو در پاسخ به این سؤال که "آیا قبول دارید که نقدپذیری در مدیران استان ضعیف است"، بدون نفی این موضوع، معتقد است که "نقد، در هر صورت اثرگذار است" و آن را فرصتی توصیف می‌کند که "مدیران متوجه سطح انتظارات جامعه شوند و این امکان را داشته باشند که نقایص خود را برطرف کنند، به بیانی دیگر، نقد رسانه‌ها به مدیران کمک می‌کند که تصمیم نادرست نگیرند".

معاون سیاسی‌امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: خبرنگاران باید ارزیابی درستی از موضوعات داشته باشند، توهین و دخالت در امورات شخصی افراد و رسانه‌ای کردن آنها، هیچگاه رسالت خبرنگاران نبوده و نخواهد بود.

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه گاهی تماس‌هایی از اهالی رسانه در خصوص شکایات مدیران از آن‌ها یا از مدیران در خصوص انتشار اطلاعات نادرست و دخالت در مسائل شخصی، داشته است، افزود: از یکسو مدیران باید انتقادات درست را پذیرا باشند و از سوی دیگر خبرنگاران نیز باید از مسیر نقد منحرف نشوند و به سمت توهین اشخاص نروند.

وی در پایان گفت: خبرنگاران مازندران نقش‌آفرینی خوبی در استان دارند و تأکید کرد که اعتماد بیشتر مردم به رسانه، با کلیدواژه‌های حقیقت، درستی و شفاف‌سازی صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار