دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
استاد حوزه و دانشگاه:
خونریزی‌ها و اختلافات امروز جهان اسلام ریشه در عهدشکنی یا فراموشی غدیر دارد
استاد حوزه و دانشگاه و خطیب نماز جمعه شهرستان گلوگاه ریشه برادرکشی‌ها،خونریزی‌ها و اختلافات امروز جوامع اسلامی را در عهدشکنی و یا فراموشی حادثه غدیر دانست.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم میراحمدی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با بیان اینکه "عهد" و "عدالت" در تمامی جوامع و بنا بر نظر همه عقلا و دانشمندان دارای ارزش است، افزود: ظلم و عهدشکنی نیز در تمامی جوامع و در نزد تمامی اقوام عالم، قبیح و ناپسند است. لذا قرآن کریم بر روی این دو مسئله تأکید زیادی دارد و به‌عنوان نمونه درباره وفای به عهد، می‌گوید: "یا ایها الذین آمنو، اوفوا بالعقود".

وی بیان کرد: بنا بر نص صحیح قرآن، کسانی که از پیمان خود خارج شده و عهد شکستند، مؤمن نیستند و در این رابطه داستان ظلم و ناعهدی قوم بنی‌اسرائیل به حضرت موسی (ع) را یادآور می‌سازد تا اندرز و عبرتی برای سایر اقوام باشد.
این استاد دانشگاه با تبریک عید سعید غدیر خم، از عهدشکنی نسبت به این حادثه در بین مسلمانان گفت و خاطرنشان کرد: پیمان‌شکنی در خصوص حادثه غدیر، نادیده گرفتن دو قانون بشری، بین‌المللی و عقلی یعنی عهد و عدالت است که غدیر را زیر سؤال بردند.
میراحمدی ادامه داد: با این کار، عهدشکنان، جامعه مسلمانان را به جان هم انداخته و در نتیجه، بلای بنی‌اسرائیل بر ما هم نازل شد، و بسیاری از سختی‌ها و ناملایمات امروز در جامعه مسلمانان ناشی از پیمان‌شکنی و یا فراموشی حادثه غدیر است.
خطیب نماز جمعه شهرستان گلوگاه تصریح کرد: اکنون در جهان اسلام، اختلافاتی که بین کشورهای اسلامی‌ست، خونریزی‌ها، و برادرکشی‌ها که به‌عنوان فرهنگ جا افتاده است و فتاوای تکفیری‌ها و وهابی‌هاست که می‌گویند "شیعه کافر است و کشتن آنها واجب است"، همه‌ی اینها ریشه در پیمان‌شکنی حادثه غدیر دارد.
وی ادامه داد: اگر آن پیمان بزرگ که پیامبر اسلام فرمودند: "من کنت مولاه، فهذا علی مولاه" شکسته نمی‌شد و "الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضایت لکم الاسلام دینا"، به فراموشی نمی‌رفت، امروز حرمت مسلمانان شکسته نمی‌شد.
میراحمدی با تکرار این جمله که قرآن مکرراً دستور داده است که پیمان‌شکنی نکنید و بر عهد خود بمانید، گفت: ما پیروان پیامبری هستیم که حتی عهد خود با بردگان را نمی‌شکست و تا پایان عمر بر پیمانش نسبت به همه افراد استوار بود.
این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به اهمیت بیعت و وفای به عهد، بیان کرد: بیعت یعنی اینکه در همه حالات، آنات، در نهان و آشکار، در سختی و راحتی، و در غم و شادی با شماییم و اگر رهبر جامعه دستور صلح یا جنگ داد، باید اطاعت کنیم.

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار