دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
تمام بیمارستان‌های مازندران به سی. تی. اسکن مجهز می‌شوند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تمامی بیمارستان‌های این استان حداکثر تا پایان سال جاری، به دستگاه سی. تی. اسکن مجهز می‌شوند.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سید عباس موسوی امروز در نشست ویدئو کنفرانس با خبرنگاران استان بیان کرد: کار‌های زیادی برای جذب منابع و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان انجام دادیم.

وی ادامه داد: از شروع ویروس کرونا تاکنون، ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبارات جهت اقدامات زیرساختی نظام سلامت مازندران، جذب و هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در همین مدت، به دلیل نیازی که به افزایش تخت‌های بیمارستانی برای پاسخگویی به بیماران داشتیم، ۴۷۰ تخت جدید مورد بهره‌برداری قرار دادیم، یعنی بیش از ۱۴ هزار متر مربع فضای جدید اضافه شده است.
این مسئول با اشاره به افزایش صد‌ها دستگاه کمک تنفسی در بیمارستان‌های استان، اظهار کرد: ۱۳ دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌ها به بهره‌برداری رسید و طبق توافقی که با وزارتخانه داشتیم، بقیه بیمارستان‌ها هم تا پایان سال تجهیز می‌شوند که بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
موسوی همچنین اعلام کرد: تا پایان سال تمام بیمارستان‌های استان مجهز به سی. تی. اسکن می‌شوند تا آمادگی بیشتری برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر درباره میزان آمادگی مراکز امتحانی استان برای برگزاری کنکور سراسری ۹۹ در وضعیت فعلی، با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اینکه امتحانات مقطعی و یک روزه است، معتقد است که حوزه‌های امتحانی کوچکتر و کیفیت آن‌ها بیشتر شود، تهویه مناسب و فواصل نیز مناسب باشد.
وی ادامه داد: باتوجه به شرایط فعلی، خانواده‌ها از ایستادن در پشت درب حوزه‌های امتحانی و گفتگو با یکدیگر باید پرهیز کنند، همچنین نشستی با برگزارکنندگان برگزار و مسائل مختلف، بررسی می‌شود.

وی در پایان گفت: ۱۰۸۰ نیروی جدید در قالب قرارداد شرکتی و ۶۵ دانشجوی سال آخر برای جبران کمبود کادر بهداشت و درمان علوم پزشکی استان، به‌کارگیری شدند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها