دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
در آوای خزر بخوانید:
در بسته اخبار انتظامی سه شنبه ۲۱ مرداد ۹۹ استان مازندران، خبر‌هایی از کشف ۱۶۰ کیلو گرم تریاک و برق گرفتگی سارق سیم برق در سوادکوه  تا توقیف ۹ موتورسیکلت فاقد مجوز تردد در آمل  را می‌خوانید.
*انهدام باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر در مازندران 

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف ۱۶۰ کیلو گرم تریاک و انهدام یک باند خانوادگی مواد مخدر با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر سمنان خبر داد.  

سردار " مرتضی میرزایی "در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی رصد‌های اطلاعاتی صورت گرفته مبنی بر حمل مواد مخدر با یک خودرو سواری از طریق یکی از محور‌های مواصلاتی مازندران، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با هدایت عملیاتی ماموران اجرایی پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی و همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان خودروی مورد نظر با ۴ سرنشین در حال تردد در محور هراز شناسایی شد.

سردار میرزایی، افزود: ماموران در عملیاتی ضربتی خودرو مورد نظر را متوقف و سرنشینان آن را که از اعضای یک خانواده بودند، دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان مازندران از کشف ۱۶۰ کیلوگرم تریاک در بازرسی از خودرو متهمان خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند. #

*توقیف ۹ موتورسیکلت فاقد مجوز تردد در آمل 

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از توقیف ۹ دستگاه موتورسیکلت فاقد مجوز تردد در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ " نعمت الله آزادی "با اعلام این خبر گفت: به منظور جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌های غیر مجاز در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و در پی کسب خبری مبنی بر تردد تعدادی موتورسیکلت غیر مجاز در محور هراز، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: ماموران انتظامی این فرماندهی با همکاری ماموران پلیس راه مستقر در محور در اقدامی عملیاتی موتورسیکلت‌های مورد نظر ار متوقف و راکبان آن را دستگیر کردند

وی از توقیف ۹ موتورسیکلت ۱۰۰۰ و ۱۳۰۰ سی سی فاقد مجوز تردد در این عملیات خبر داد و گفت: راکبان این موتورسکلت‌ها پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.


*رهاسازی ۱۲ هزارمتر از اراضی ملی در چالوس 

فرمانده انتظامی استان از رهاسازی ۱۲ هزار متر از اراضی ملی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان چالوس خبر داد.  

سردار"مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، گفت: در پی تصرف ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر از اراضی ملی توسط افرادی سودجو در یکی از مناطق ساحلی شهرستان چالوس موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی با همکاری ماموران پلیس آگاهی و یگان حفاظت منابع طبیعی چالوس، زمین‌های تصرف شده از چنگ این افراد که در غالب یک باند چهار نفره اقدام به تصرف این زمین‌ها کرده بودند رها سازی شد.

سردارمیرزایی ارزش زمین رهاسازی شده از چنگ این زمین خواران را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی، با اشاره به این که تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

*دستگیری سارق دوچرخه در بابل 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق دوچرخه با ۱۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ" سیدمحسن جعفری" در تشریح این خبر، گفت: در پی سرقت چندین دستگاه دوچرخه در سطح شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی و امنیت عمومی این شهرستان سارق را شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی، وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ جعفری، در ادامه اظهار داشت: متهم در تحقیقات بعمل آمده به سرقت ۱۸ دستگاه دوچرخه در این شهرستان اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: ضمن توجه به هشدار‌های پلیس در صئرت مشاهده هرگونه تردد مشکوک افراد ناشناس در محدوده محل سکونت خود، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.


*برق گرفتگی سارق سیم برق در سوادکوه 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از مرگ سارق سیم و کابل هنگام سرقت خبر داد.  

سرهنگ عبداله اکبری در تشریح این خبر، گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر برق گرفتگی در شهر زیراب، ماموران پلیس بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد مردی ۲۷ ساله هنگامی که برای سرقت سیم و کابل از تیر چراغ برق بالا رفته بود، دچار برق گرفتگی شده و جان باخت.

سرهنگ اکبری، افزود: ادوات سرقت سیم برق مانند دستکش و قیچی سیم بر در کنار جسد متوفی کشف و جسد برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه گفت: سرقت سیم و کابل برق علاوه بر اینکه جرم محسوب می‌شود، کاری بسیار خطرناک است و افرادی که دست به این کار می‌زنند به بهای بسیار ناچیزی با جان خود بازی می‌کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها