دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
ابتكار، معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده
معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اين كه استاندار مازندران تلاش ها و زحمات بسيار خوبي در دولت تدبير و اميد كشيده است، گفت: دكتر فلاح در همه عرصه ها همكاري بسيار خوبي داشته است و در دوره ايشان گام هاي بسيار خوبي در استان برداشته شد.
با تلاش هاي موثر استاندار مازندران روند همه شاخصها رو به بهبود است/ حضور بانوان در مشاغل سبز بايد توسعه يابد / دولت دوازدهم قدر سرمايه اجتماعي را مي داند


به گزارش آوای خزر،معصومه ابتكار، معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست نمايندگان تشكل هاي مردم نهاد و كارآفرينان مازندران با اشاره به اين كه استاندار مازندران تلاش ها و زحمات بسيار خوبي در دولت تدبير و اميد كشيده است، گفت: دكتر فلاح در همه عرصه ها همكاري بسيار خوبي داشته است و در دوره ايشان گام هاي بسيار خوبي در استان برداشته شد.
وي با اشاره به اين در دولت تدبير و اميد همه شاخص ها در مازندران رو به بهبود بوده است، ياد آور شد: كارهاي جالبي در اين مقطع در استان صورت گرفته كه نشانگر تلاش هاي موثر دولت در مازندران با مديريت استاندار بوده است.
ابتكار با بيان اين كه سرمايه اجتماعي و انگيزه در مازندران بسيار بالا و متعالي است، خاطر نشان ساخت: احساس تعهد، انگيزه بالاي اجتماعي، سرمايه ملي محسوب مي شود و دولت دوازدهم قدر سرمايه اجتماعي را مي داند و براي بسط و توسعه اين سرمايه ملي تلاش خواهد نمود.
معاون رييس جمهور ضرورت توجه به شعار امسال و تقويت توليد و اشتغال را برنامه محوري دولت برشمرد و گفت: با كمك مردم بايد فرصت اشتغال و كارآفريني كه حق آنان است فراهم شود.

وي با بيان اين كه آمار دختران فارغ التحصيل بيكار رو به افزايش است، افزود: هدايت رشته هاي تحصيلي به سوي كارآفريني و مهارت هاي زندگي بسيار مهم است.
ابتكار با اشاره به اين در 2 سال گذشته به حوزه كارآفريني بانوان بويژه زنان سرپرست خانواده توجه ويژه شده است، تصريح نمود: آمار بكارگيري در بانوان در مشاغل در 2 سال گذشته رو به افزايش بوده است.
وي با تاكيد بر اين كه از سرمايه اجتماعي دختران بايد استفاده بيشتري شود، افزود: حضور بانوان در مشاغل سبز بايد توسعه يابد.
معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده با اعلام اين كه 1.5 ميليارد دلار به تقويت اشتغال روستايي اختصاص يافته است، اظهار داشت: سهم زنان از اين اعتبارات بايد عادلانه باشد.
ابتكار با بيان اين كه پروژه توان افزايي با مشاركت سازمان هاي مردم نهاد با قوت ادامه خواهد يافت، گفت: طرح تاب آوري اجتماعي از طرح هاي مهم است كه بايد استمرار يابد.

وي بر شبكه سازي در تشكل هاي مردم نهاد و كارهاي مشترك براي حل مشكلات در سطح ملي و منطقه اي تاكيد كرد و ابراز نمود: آيين نامه مشاركت اجتماعي اين فرصت را فراهم مي كند.
معاون رييس جمهور بر ديده باني مسايل زنان تصريح كرد و گفت: نقش تشكل ها و رسانه ها در ديده باني مسايل اجتماعي ، زنان و خانواده بسيار مهم است.
ابتكار با بيان اين كه دولت بايد از نقد سازنده در حوزه هاي مختلف بويژه حوزه زنان و خانواده استقبال كند، تصريح نمود: برون سپاري فعاليت ها به مردم و جلب مشاركت آنان و سياستگذاري و نظارت از سوي دولت به بسط سرمايه اجتماعي منجر مي شود.
وي درياي مازندران را سرمايه اي ملي و جنگل هيركاني را بزرگترين مدرسه طبيعت توصيف كرد و ياد آور شد: از جنگل مي توان در درمان آسيب هاي روحي و رواني بهره برد.
معاون رييس جمهور بر مديريت پسماند و كاهش آلودگي به عنوان يك ضرورت تاكيد كرد و خاطر نشان ساخت: زيرساخت هاي خوبي در اين بخش فراهم شده است و دولت از سرمايه گذاري در اين حوزه حمايت مي كند.

در آغاز اين جلسه كه با حضور ربيع فلاح استاندار مازندران برگزار شد برخي نمايندگان تشكل هاي مردم نهاد استان و فعالان حوزه زنان به بيان ديدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام/1000
اخبار مازندران
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار