دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
فرماندار محمودآباد اعلام کرد
افتتاح 54 طرح عمرانی در محمودآباد طی هفته دولت
فرماندار محمودآباد با بیان اینکه ۵۴ طرح عمرانی در هفته دولت در محمودآباد افتتاح خواهد شد، گفت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش آوای خزر از محمودآباد، علیرضا شریعت عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با اشاره به شرایط موجود ناشی از کرونا و قدردانی از تلاشگران حوزه بهداشت و درمان، بیان کرد: نخستین جلسه کارگروه کرونا در ۱۵ بهمن‌ماه سال گذشته در محمودآباد برگزار شد که با یک تحلیل به این نتیجه رسیده بودیم که قطعاً این بیماری با توجه به مرکز بودن محمودآباد به‌عنوان نخستین شهر ساحلی به اینجا می‌رسد.

وی با اظهار اینکه پیش از اعلام موارد حتی مشکوک به بیماری کرونا باید اقلام مورد نیاز بیمارستان‌ را تأمین می‌کردیم، افزود: ۶۰ میلیون تومان هزینه صرف خرید اقلام برای مبارزه با کرونا شده است.

فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه ترددها در سطح شهر و ورود و خروج به این شهرستان در زمان شیوع موج اول کرونا چک شد، گفت: نسبت به شهرستان‌های دیگر در استان مازندران اقدامات سختگیرانه‌تری در محمودآباد انجام شد.
شریعت با عنوان اینکه با رعایت‌های لازم از سوی همشهریان در موج اول شیوع کرونا ویروس وضعیت محمودآباد سفید اعلام شده بود، افزود: با اعلام این خبر و با توجه به جذابیت‌های توریستی با ۳۳ کیلومتر نوار ساحلی این شهرستان از اقصی نقاط کشور مسافر به این شهرستان سرازیر شده و در نهایت از ۱۵ تیر ماه تاکنون موج دوم را شاهد هستیم.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۲۲ جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونا که جلسات کارآمدی بود، تشکیل شد، بیان کرد: مدیران در کنار کار اداری هر روز موظف به بازدید از واحدهای زیرمجموعه خود برای انجام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و هستند.
فرماندار محمودآباد ادامه داد: ۳ هزار و ۴۲۵ بازدید در دوران شیوع موج دوم کرونا در محمودآباد انجام شد تا پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و واحدهای صنفی تحت نظر باشند بنابراین از طرف هر واحد صنفی تخلفی صورت گرفت؛ منجر به پلمب واحد شده است.
* افتتاح ۵۴ طرح عمرانی در هفته دولت در محمودآباد 
شریعت با بیان اینکه ۵۴ طرح عمرانی در هفته دولت در محمودآباد افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی یادآور شد: محمودآباد به نسبت شهرستان‌های ساحلی دیگر در مازندران پیشرفت و توسعه زیادی نداشته، برای همین نیاز به توجه بیشتر مسئولین استانی و کشوری است.
فرماندار محمودآباد تصریح کرد: طرح‌های بالای ۶۰  درصد پیشرفت فیزیکی در این شهرستان به سمت اعتبارات بیشتر هدایت شد.
* مشکلات تغییر کاربری ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی محمودآباد
شریعت در ادامه خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی شهرستان محمودآباد حدود ۶۰ هکتار مشکل تغییر کابری اراضی دارد و به همین منظور مجوز برای برخی واحدهای صنفی صادر نمی‌شود.
وی یادآور شد: با برطرف شدن این مشکل و مشکل برق واحدهای شهرک صنعتی تشبندان حدود ۷۰ درصد واحدها فعال خواهد شد.

* رفع مشکلات شبکه‌های آب شرب نیازمند بودجه ملی است

فرماندار محمودآباد ضمن بیان اینکه زیرساخت‌‌های شبکه آب‌رسانی در این شهرستان و شهر و بخش سرخ‌رود بسیار قدیمی است، گفت: با توجه به قدیمی بودن این شبکه‌های آب‌رسانی هیچ نقشه‌ای برای بازسازی این مشکلات وجود ندارد و امکان کندن تمامی لوله‌های زیرزمینی نیز مقدور نخواهد بود.
شریعت افزود: با افزایش مسافر و هموطنانی که خانه دومی‌ها در مازندران محسوب می‌شود قطعا در شرایط گرما با کمبود آب مواجعه می‌شویم.
وی خاطرنشان کرد: پوسیدگی لوله‌ها و مشکلات شبکه آب‌رسانی شهرستان و شهر سرخ‌رود نیازمند بودجه ملی است.

* رفع مشکل زباله اولویت مهم در محمودآباد

فرماندار محمودآباد تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و مشکلات حاکم در کشور، استان و نهایتا این شهرستان روند تفکیک و تخلیه زباله از مکان دپوی فعلی مقدور نیست اما کماکان پیگیر این مشکل که اختلال کننده در زیست محیط ما است، خواهیم بود.
شریعت تاکید کرد: زباله‌ها از سطح شهر و شهرستان باید فورا جمع‌آوری شود تا مشکلات عدیده‌ای دیگر به وجود نیاورد.
وی در پایان گفت: قرار بر نصب دو دستگاه زباله‌سوز در محمودآباد و سرخ رود بوده است اما تاکنون زمین مورد نیاز و مورد تایید محیط زیست از سوی شهرداران معرفی نشد.

انتهای پیام/1004

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار