دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:سکته مغزی بعنوان دومین علت مرگ و میر در دنیا و نخستین عامل از کارافتادگی می تواند باعث از دست رفتن عملکرد مغز شود.
به گزارش آوای خزر به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،دکتر روحانی زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه عدم فعالیت ورزشی و اضافه وزن خطر سکته‌مغزی را افزایش می دهد، اظهار کرد: سکته مغزی به دلیل تنگی و انسداد در رگهای خون رساننده به مغز و بروز خونریزی در اثر آسیب عروقی در مغز اتفاق می افتد.
وی سکته مغزی را دومین علت مرگ و میر در دنیا دانست و گفت: سکته مغزی به عنوان نخستین عامل از کارافتادگی در دنیا می تواند باعث از دست رفتن عملکرد مغز شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اقدامات اورژانسی در صورت سکته مغزی، گفت: اگر اقدامات درمانی در ۴ ساعت اولیه صورت گیرد بیش از  ۳۰ درصد بیماران بدون ایجاد عوارض و ناتوانی، بهبودی کامل خواهند یافت.
دکتر روحانی زاده با بیان اینکه 80 درصد سکته های مغزی بر اثر لخته خون به وجود می آید، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده  روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر در کشورمان دچار سکته مغزی می‌شوند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران بابیان اینکه 10 تا 15 درصد افراد براثر سکته مغزی جان خود را از دست می دهند، ادامه داد: 60 تا 70 درصد بیماران با درمان مناسب می‌توانند زندگی مستقل داشته باشند.
وی به اجرای برنامه ملی درمان پیشرفته سكته های مغزی در طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت شبانه روز در 55 بیمارستان و 25 شهر کشور صورت می گیرد.
دکتر روحانی زاده سن بیمار را از جمله عوامل خطرساز سکته مغزی دانست و افزود: خطر سکته مغزی به دلیل بالا رفتن سن و  پیری رگ‌های مغز نسبت به دوره جوانی افزایش می یابد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: فشار و چربی خون بالا، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های ارثی، سیگار، چاقی و... عوامل موثر در افزایش ریسک سکته مغزی با بالارفتن سن است.
 وی فشار خون بالا ، دیابت ، بیماریهای قلبی ، کلسترول خون بالا ، تنگی عروق گردنی را شایعترین عامل بروز سکته های مغزی دانست و گفت: علائم سكته مغزي به ‌صورت فلج عمومي بدن است، ولي مهم ترين علامت اين اختلال، اختلال بينايي گذرا در يك يا هر دو چشم، اختلال در راه رفتن، درد و سوزش در يك طرف بدن است.
دکترروحانی زاده علت اصلی سکته های مغزی را داشتن سبک زندگی نادرست برشمرد و افزود: بی تحرکی، تغذیه ی ناسالم و زندگی پر تنش و پر استرس روزمره خطر سکته ی مغزی را افزایش می دهد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه افراد سیگاری دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی هستند، گفت: سیگار کشیدن رگهای خونی، فشار خون را افزایش می‌دهد و سبب تسریع گرفتگی عروق می شود.
انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها