دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر نیز مشارکت شرکت‌ها، مجامع، انجمن‌ها، نهادها و کنشگران محلی و مردمی را راه‌حل مهمی برای افزایش تاب‌آوری جوامع در دنیای پر از حوادث، بلایا و آسیب‌های اجتماعی می‌داند و شعار این کار مهم را با هم انجام دهیم، سرلوحه فعالیت جمعیت‌های ملی در ایجاد جامعه‌ای تاب‌آور است.

به گزارش آوای خزر،مشارکت آحاد جامعه در سیاست‌گذاری‌ها و پذیرش نقش‌های فعال شهروندی، از مؤلفه‌های اساسی توسعه پایدار در جوامع محسوب می‌شود که دولت یازدهم به‌رغم داشتن تحریم‌های سنگین و مواجهه با حوادث و سوانح گوناگون و پاندمی کرونا توانست با نهادسازی و نهادینه‌سازی حقوق شهروندی و ایجاد عدالت و رفاه اجتماعی و ارتقای سطح سلامت و تحقق شعار ایران برای همه ایرانیان با مشارکت زنان و اقلیت‌ها و اقوام گوناگون براساس کرامت انسانی و برگرفته از موازین اسلامی و عقلانیت برگ زرین دیگری در کارنامه پرافتخار جمهوری اسلامی ایران بود.
تلاش برای ایجاد شهروند فعال، مسئول، پرسشگر و مطالبه‌گر از اساسی‌ترین مؤلفه‌های محقق‌شدن منشور شهروندی است، تلاشی که راهکار آن در فرهنگ داوطلبی تجلی می‌یابد تا آنجا که توسعه این فرهنگ سبب می‌شود که افراد به حقوق یکدیگر احترام گذارده و به مسئولیت‌های اجتماعی در قبال شهر و اجتماع عمل کنند.
از سویی دیگر فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر نیز مشارکت شرکت‌ها، مجامع، انجمن‌ها، نهادها و کنشگران محلی و مردمی را راه‌حل مهمی برای افزایش تاب‌آوری جوامع در دنیای پر از حوادث، بلایا و آسیب‌های اجتماعی می‌داند و شعار این کار مهم را با هم انجام دهیم، سرلوحه فعالیت جمعیت‌های ملی در ایجاد جامعه‌ای تاب‌آور است.
درطول سالیان مختلف نیز جمعیت هلال‌احمر ایران، اقدامات بسیاری را در زمینه‌های مدیریت بحران، ارتقای سلامت و نشر ارزش‌های بشردوستانه به انجام رسانده و در این زمینه توفیقات فراوانی نیز داشته است و اگرچه بیشتر نام این جمعیت برای پاسخ‌دادن به موارد اضطراری و فجایع شناخته شده، در دوره جدید مدیریتی خود در تلاش است تا در کنار حفظ فعالیت‌های گذشته با کار در سطوح محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، با بهبود زندگی افراد آسیب‌پذیر و کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق ایجاد همدلی و بالابردن مشارکت جوامع محلی و با ایجاد فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی، به‌عنوان یک کنشگری مرزی موجب ایجاد اعتماد و ارتقای سرمایه اجتماعی بین دولت و مردم شود.
اجرای طرح ملی خانه‌های هلال با تمرکز بر جوامع آسیب‌پذیر و مناطق محروم و با استفاده از پیوندهای فرهنگی، قومی، مذهبی، سیاسی و حرفه‌ای و... از مهم‌ترین اقدامات پیش‌روی برای جذب، بکارگیری، نگه داشت داوطلبان و تربیت آنها به‌عنوان یک شهروند فعال و مسئولیت‌پذیر است. توانمندسازی جوامع محلی در برابر حوادث و آسیب‌ها و ایجاد کارآفرینی‌های بشردوستانه و ارتقای نقش داوطلبانه مردم در ایجاد یک محله آماده از کارکردهای اصیل این خانه‌هاست. کارکردی که می‌تواند منشأ ظهور و تجلی منشور حقوق شهروندی در ایران عزیز باشد.
ترویج احترام به تنوع قومی و فرهنگی و حفظ کرامت انسانی و کاهش تضادها و تبعیض‌های اجتماعی، افزایش توان و ظرفیت جامعه محلی، جامعه مدنی و ظرفیت‌های هلال‌‌احمر برای رسیدگی به شرایط اضطراری و کاهش آسیب‌پذیری جوامع و کاهش تعداد مرگ‌ومیر، جراحت و صدمه ناشی از بلایای طبیعی، کنترل بیماری‌ها و کاهش تأثیرپذیری از بیماری‌ها و کنترل شرایط اضطراری و ارتقای بهداشت عمومی از اهداف دیگر خانه‌های هلال است که با آموزش، سازماندهی و تیم‌سازی محقق خواهد شد. آموزش‌هایی که با شعار محله آماده، جامعه آماده از مردادماه سال‌جاری برای گروه‌های هدف کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان آغاز شده و تاکنون بیش از 10‌هزار نفر از اقشار مختلف جامعه درمحروم‌ترین نقاط کشور آمادگی برای پیشگیری و مقابله با حوادث و سوانح کشور را آموخته‌اند.
راه‌اندازی 1200 خانه هلال همزمان با هفته دولت در کنار 1500 خانه هلال و رسیدن به شعار هر محله و روستا یک خانه هلال اقدامی اساسی است که در هفته‌های جاری در جمعیت هلال‌احمر شروع شده و نوید روزهای خوبی برای مردم کشورمان خواهد داشت./فاطمه رفیعی معاون منابع داوطلبی و خدمات اجتماعی سازمان داوطلبان هلال‌احمر

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار