دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
در آوای خزر بخوانید:
در بسته اخبار انتظامی یکشنبه ۲ شهریور ۹۹ استان مازندران، خبر‌هایی از کشف ۱۰۲ میلیاردی زمین خواری در مازندران و کشف ۱۱ فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی تنکابن تا دستگیری سارق سیم و کابل برق در ۳ شهرستان مازندران را می‌خوانید.
*کشف ۱۰۲ میلیاردی زمین خواری در مازندران 

فرمانده انتظامی استان مازندران از اجرای طرح ویژه برخورد با زمین خواری در سطح استان طی ۷۲ ساعت گذشته و آزاد سازی بیش از ۳۹۶ هزار متر مربع از اراضی ملی خبر داد.  

سردار"مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، گفت: در راستای مقابله با جرایم اقتصادی به ویژه تصرف به اراضی ملی و منابع طبیعی طرح برخورد و مقابله با زمین خواری از سوی پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی با هماهنگی و همکاری دیگر عوامل انتظامی شهرستان و دستگاه‌های مرتبط از جمله یگان‌های حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان، اداره کل راه و شهرسازی، مدیریت امور اراضی واداره کل جهاد کشاورزی به مدت ۳ روز در سطح استان مازندران به مرحله اجرا در آمد.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و شناسایی متهمان به زمین خواری، ماموران پلیس موفق به کشف ۱۷ فقره زمین خواری در سطح استان شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: در این خصوص بیش از ۳۹۶ هزار و ۴۷۳ متر مربع از اراضی ملی و طبیعی استان شامل (جنگل، مراتع، سواحل دریا) آزاد سازی شد و از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی جلوگیری شد.

سردار میرزایی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این مقدار زمین خواری ۱۰۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده، افزود: با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط زمین‌های آزادسازی و با طبیعت بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: تعرض به اراضی ملی و طبیعی و تخریب گونه‌های گیاهی و درختان جنگلی نه تنها ضربه به طبیعت، بلکه تجاوز به حقوق بیت المال است و پلیس با هرگونه تعرض به منابع ملی و طبیعی برابر قانون رفتار خواهد کرد.  

*قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان نور دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف ۹ کیلوگرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ محمدزمان شالیکار با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان نور، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ شالیکار، خاطرنشان کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را در حین انتقال مواد مخدر به این شهرستان با یک خودروی پژو دستگیر کردند.

وی از کشف ۹ کیلو گرم تریاک در بازرسی از خودروی این سوداگر مرگ خبر داد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نور در خاتمه، از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

*اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق فراورده‌های جنگلی در نور 

فرمانده انتظامی شهرستان نور از تشدید طرح مقابله با قاچاقچیان فراورده‌های جنگلی و کشف ۳۵ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ محمدزمان شالیکار در باره جزئیات این خبر، گفت: برخورداری شهرستان نور از جنگل‌های انبوه موجب شده تا سودجویان برای کسب منفعات‌های سرشار به این منطقه حجوم بیاورند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: به منظور مقابله با این افراد که با تخریب مواهب الهی و از بین بردن حقوق عامه مردم و حق نسل آینده موجبات نگرانی در مردم شده اند، طرح‌های انتظامی در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ شالیکار، خاطرنشان کرد: به همین منظور، با تقویت گشت‌های کنترلی در یک ماه گذشته ماموران موفق به شناسایی و دستگیری ۱۲ قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان و معرفی آنان به مرجع قضائی شدند.

وی از توقیف ۱۳ خودرو در این ارتباط خبر داد و اظهار داشت: در مجموع در طول این مدت ۳۵ تن چوب آلات جنگلی قاچاق از سودجویان منطقه کشف و به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نور در خاتمه از مردم خواست: برای حفظ و حراست از مواهب الهی و حق نسل آینده جامعه با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

*سارق سیم و کابل برق در رامسر دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از دستگیری سارق سیم و کابل برق با ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ علی قیصری در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد سیم برق و کابل محابراتی در شهرستان رامسر موضوع در دستور کار ماموران ماموران کلانتری ۱۱ کتالم قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی سارق را شناسایی ودستگیر کردند.

سرهنگ قیصری، خاطر نشان کرد: متهم در بازجوی‌ها به ۱۰ فقره سرقت سیم و کابل برق و مخابرات در این شهرستان اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در خاتمه با بیان این که امنیت یک نیاز عمومی و تولید آن نیازمند مشارکت همگان است، به شهروندان، توصیه کرد: برای ایجاد امنیتی پایدار با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

*کشف ۱۱ فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "محمدصادق شاه نظری" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری ها، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف مقابله با سرقت در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود: در اجرای این طرح، با تشکیل تیم‌های اطلاعاتی از پلیس‌های تخصصی و پیشگیری، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری ۵ سارق منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان شدند.

سرهنگ شاه نظری، تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده در مجموع به ۱۱ فقره سرقت شامل، سرقت از منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی همچنین اظهار داشت: در اجرای این عملیات همچنین ۳۱ خودروی متخلف به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پلیس از تشدید طرح‌های کنترلی در قابله با ناامنی‌ها خبر داد و در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت‌های مجرمانه مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

*دستگیری سارق حرفه‌ای تجهیزات برق در محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان "محمودآباد" از دستگیری سارق کابل و تجهیزات برق با ۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت‌های مکرر کابل و تجهیزات برق در شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، افزود: ماموران پلیس آگاهی با بررسی میدانی، سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ حسین زاده، خاطرنشان کرد: در یک عملیات ضربتی متهم دستگیر شد و بازجویی‌ها تاکنون به ۱۲ فقره سرقت کابل و تجهیزات برق از شبکه‌های توزیع در این شهرستان اقرار کرد.

وی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدار‌های امنیتی، در صورت مشاهده افراد مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

*توقیف ۲ خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه شمالی 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، از توقیف ۲ خودروی حامل ۳ و نیم تن چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد 

سرهنگ"حمیدرضا فرهودی"درتشریح این خبر، گفت: به منظور مقابله با قاچاق فراورده‌های جنگلی، ماموران انتظامی این فرماندهی با اجرای گشت‌های کنترلی به دو خودروی حامل چوب در حین تردد در یکی از محور‌های روستایی این شهرستان مظنون شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، افزود: ماموران خودرو‌های مورد نظر را متوقف و در بازرسی از این خودرو‌ها در مجموع ۳ و نیم تن چوب آلات جنگلی غیر مجاز که از جنگل‌های اطراف این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.

سرهنگ فرهودی، از دستگیری رانندگان این خودرو‌ها خبرداد و در ادامه اظهار داشت: ضمن تحویل چوبا‌های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان، متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از عزم راسخ پلیس برای برخورد با پدیده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار