دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

بازگشت عادل فردوسی‌پور به دنیای فوتبال با برنامه جدید: دعادل فردوسی پور قصد دارد با شروع لیگ بیستم دوباره برنامه‌ای مشابه ۹۰ را تولید و پخش کند. برنامه جدید عادل از تلویزیون‌های اینترنتی پخش خواهد شد. جالب این که زمان پخش برنامه مثل برنامه سابق او دوشنبه‌های هر هفته است. برنامه جدید عادل «نود نو» نام دارد و از تلویزیون‌های اینترنتی پخش خواهد شد.

آخرین قیمت‌ها در بازار خودرو؟: طیق اعلام سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، آخرین قیمت‌ خودروهای پرتیراژهای داخلی در بازار دیروز (دوشنبه) به شرح زیر است: در محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ارزش ۲۰۴ میلیون تومان و پس از آن پژو ۲۰۶ صندوقدار با قیمت ۱۹۸ میلیون تومان گران‌ترین خودروها هستند. در بازار امروز هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۶۹ میلیون تومان، پژو پارس ۱۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵GLX و سمند LX نیز نیز به تریب ۱۵۱ میلیون و ۱۵۲ میلیون تومان قیمت دارند. در گروه سایپا نیز دستگاه تیبا ۹۷ میلیون تومان و تیبا ۲ نیز ۱۱۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. ساینا نیز ارزشی ۱۱۲ میلیون تومانی دارد. علاوه براین باتوجه به اینکه ۱۰ روزی است خانواده پراید شماره‌گذاری نمی‌شوند، در حال حاضر سایپا ۱۱۱، ۹۵ میلیون تومان، سایپا ۱۳۱ حدود ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سایپا ۱۳۲ نیز ۸۴ میلیون تومان تعیین قیمت شده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت: تایید واکسن ۱۹ کشور را برای آزمایش‌های بالینی کرونا: منابع خبری امروز دوشنبه گزارش داده‌اند سازمان جهانی بهداشت تا کنون واکسن‌های ساخته شده در ۱۹ کشور دنیا برای پیشگیری از کرونا را جهت انجام آزمایش‌های بالینی تأیید کرده است. در فهرست واکسن‌هایی که مورد تأیید قرار گرفته‌اند اسامی ۳۳ واکسن از ۱۹ کشور انگلستان، چین، روسیه، آمریکا، آلمان، ژاپن، هند، کره جنوبی، بلژیک، سوئد، سنگاپور، ایتالیا، استرالیا، تایوان، کوبا، فرانسه، اتریش و کانادا دیده می‌شود.

سخنگوی آموزش و پرورش: بازگشایی «کاملا غیرحضوری» مدارس پایتخت از ۱۵ شهریور: سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد که بازگشایی مدارس پایتخت از پانزدهم شهریورماه به علت وضعیت قرمز تهران به لحاظ کرونا، کاملا غیرحضوری خواهد بود. وی درباره آخرین وضعیت بازگشایی مدارس در پایتخت از پانزدهم شهریورماه اظهار کرد: تهران در وضعیت قرمز قرار دارد و همانطور که پیش از این نیز اعلام شده است فعلا دانش آموزان را به صورت غیرحضوری پذیرا خواهیم بود.

مصطفی ادیب مامور تشکیل کابینه جدید لبنان شد: پس از پایان رایزنی‌های پارلمانی احزاب و جریان‌های سیاسی، "مصطفی ادیب" امروز، دوشنبه با ۹۰ رای موافق، مامور تشکیل کابینه جدید لبنان شد. ادیب دکترای حقوق و علوم سیاسی دارد و در دانشگاه‌های لبنان و فرانسه تدریس کرده است. او همچنین مشاور نجیب میقاتی، نخست‌وزیر پیشین بوده است.

تدوین طرح اصلاح قانون ریاست جمهوری: سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری  با کمک مرکز پژوهش های شورای نگهبان خبر داد و گفت: روی این قانون یک ماه کار شده و  الان به صورت طرح در کمیسیون شوراها  و در حال بررسی است. وی ادامه داد: در  این طرح  برای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری معیارهایی همچون سن، مدرک تحصیلی و سابقه مدیریتی در نظر گرفته شده است. قاضی زاده هاشمی بیان کرد: بر اساس این طرح، هر کسی نمی تواند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند و باید جزء مقامات سیاسی باشد؛ مثلا در سابقه خود استاندار باشد و بین 40 تا 70 سال سن داشته باشد و همچنین کاندیدا باید ایرانی الاصل باشد.

۱۶۴۲ ابتلا و ۱۰۹ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۶۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۷۳ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۵ هزار و ۲۱۲ نفر رسید. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید. به گفته وی، بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

زالی: پیک جدید کرونا را در تهران زودتر از پاییز تجربه می‌کنیم: فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در تهران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به جریانات اخیر بویژه مسافرت‌های پرتراکم در تهران زودتر از فصل پاییز شرایط متفاوتی را تجربه کنیم. این موضوع به دلیل شکنندگی اوضاع با توجه به ماهیت استان تهران رخ می‌دهد. دکتر زالی افزود: بالاترین میزان ترددها دربین سفرهای ۴روز اخیر متاسفانه مربوط به استان تهران و شهرهای آن است که حجم قابل توجهی را نشان می دهد. حتی نسبت به سال گذشته میزان و ریت افزایش سفرها بیشتر بوده است. وی گفت: این افزیش ها ۱۰ در صد را نشان می‌دهد.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها