دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: تا زمانی که داستان ماده ۱۰۰ حل نشود، شهرفروشی در کشور و استان ادامه دارد.

به گزارش آوای خزر، سیف اله علی نیا با اشاره به اینکه تازمانی که داستان ماده ۱۰۰ حل نشود، شهرفروشی در کشور و مازندران رخ می‌دهد، افزود: در این زمینه هیچ قصوری متوجه نظام مهندسی نیست زیرا هیچ ابزاری نداریم تا از این شهرفروشی جلوگیری کنیم.

وی افزود: تازمانی که قانون اصلاح نشود هر روز وضعیت شهر فروشی بدتر از گذشته می‌شود زیرا شهرداری‌ها درآمد پایداری ندارند و مجبورند به شهرفروشی و تراکم فروشی بپردازند.

وی شمار اعضای نظام مهندسی ساختمان استان را ۳۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵ هزار نفر دارای پروانه اشتغال هستند و سالانه ۵.۵ میلیون پروانه از کانال نظام مهندسی و حدود ۱.۵ فقره پروانه نیز از کانال‌های خارج از نظام مهندسی و کمیسیون‌های مختلف صادر می‌شود.

علی نیا با اظهار اینکه اعضای نظام مهندسی در هفت رشته فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: بسیاری از کارهای حاکمیتی و نظارتی در سال‌های اخیر به نظام مهندسی واگذار شده است.

وی با اشاره به میزبانی استان از دومین همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست در صنعت ساختمان اظهار داشت: این همایش به صورت مجازی ۲۳ مهرماه در استان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران باعنوان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد حوادث کار مربوط به بخش کارگری است، پرداختن به موضوع ایمنی در کارگاه‌ها را امری مهم و ضروری دانست و گفت: بحث ایمنی و حفاظت کارگاه در قوانین و مقررات مورد توجه قرار گرفته است و اجرایی کردن مبحث ۱۲ از جمله اهداف برگزاری همایش است.

علی نیا به تفاهمنامه منعقدشده با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و اضافه کرد و گفت: امیدوارم شاهد آموزش و بکارگیری مهندسان در امور مربوط به بهداشتی، ایمنی و محیط زیست در صنعت ساختمان باشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، ساماندهی نخاله‌های ساختمانی و بهداشت را از جمله مسائل و دغدغه‌ها برشمرد و خواستار ساماندهی این وضعیت شد.

سودابه مهری عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) در استان اظهار داشت: این همایش ۲۳ مهرماه در سه بخش استان برگزار می‌شود.

وی با اظهار اینکه فرایند اطلاع رسانی درباره همایش از روز شنبه آغاز می‌شود، یادآور شد: امیدواریم این همایش بستری برای برگزاری کنفرانس‌های مرتبط در این بخش باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به شکل گیری دبیرخانه همایش ملی بهداشت، ایمنی و محیط زیست گفت: مازندران به دلیل مواهب طبیعی همواره مورد توجه مردم ایران بوده و عملکرد آن در تمام حوزه‌ها از جمله مقررات ملی، مورد توجه است.

محمد نظری یادآور شد: در حال حاضر مازندران در تمام ایام سال مرکز سیر و سیاحت مردم ایران محسوب می‌شود و امیدواریم نگاه ملی ایجاد شود و با تزریق منابع ملی، کمبودها را حل کنیم.

وی زباله و نخاله را از مشکلات استان مازندران یاد کرد و گفت: نخاله محصول صنعت ساختمان است و اکنون این نخاله‌ها در دل طبیعت رها می‌شود و باید فکری اساسی برای آن پیش بینی کنیم.

وی با اظهار اینکه سیاست براین است که صنعت ساختمان به صنعت سبز پیش رود، تصریح کرد: خوشبختانه گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شد./مهر

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار