دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با بیان اینکه زعفران یکی از محصولات استراتژیک کشورمان بوده و جایگاه بسزایی در حوزه کشاورزی و اقتصاد دارد، گفت: از منظر ایجاد اشتغال حدود یک میلیون نفر در کشور به طور مستقیم و غیرمستقیم با زعفران در ارتباط هستند و بیش از چند ده هزار کشاورز هم در سراسر کشور اقدام به کاشت، برداشت و صادرات این محصول می‌کنند.

به گزارش آوای خزر،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد:‌ متاسفانه سیاست‌های دولت در طول سالیان گذشته در جهت حمایت از تولیدکننده واقعی و ایجاد ارزش افزوده برای این محصول نبوده است، تشکل‌های خودساخته‌ای عملا نمایندگی زعفران کاران را بر عهده گرفته‌اند که به دلیل تعارض منافع، قیمت این محصول چندان رشد نکرده است.

وی تاکید کرد: امروز متاسفانه شاهدیم، زعفران کاران به دنبال کاهش حجم زمین‌های زیر کشت این محصول هستند و خطر وقوع بحران برای صنعت زعفران در کشور وجود دارد.

*حمایت از زعفران با تولید محصولات جانبی

زنگنه افزود: حمایت واقعی از کشاورزان و در مرحله بعد توجه به فرآوری زعفران و افزایش ارزش افزوده این محصول بوسیله تولید محصولات جانبی، گسترش صنایع تبدیلی و توجه به فراوری زعفران بجای خام فروشی است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه 85 درصد زعفران به صورت فله‌ای از کشور خارج شده و کمترین ارزش افزوده را برای ایران به همراه دارد، بیان کرد: بعضا کشورهای همسایه و اروپایی‌ها منافع این محصول را می‌برند.

وی تصریح کرد:‌ رهبر معظم انقلاب اخیرا در نشست با هیئت دولت در کنار تاکید به توجه به سنگ تزئینی، خاک هرمز و خرمای جنوب به درستی به اهمیت زعفران هم پرداختند و تاکید فرمودند، باید از خام فروشی این محصول جلوگیری شده و صنایع فرآوری این محصول در کشور رونق پیدا کند. بنابراین همایش بزرگ زعفران کاران با هدف حمایت و تشکر از سخنان ایشان در شهرستان زاوه و شهر دولت آباد برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: قرار است، طی بیانیه‌ای از دولت خواسته شود تا براساس راهکارهای ارائه شده، مسیر تحقق منویات رهبری انقلاب دنبال شود، متاسفانه سیاست‌های دولت و جهاد کشاورزی در طول دو سال اخیر بویژه یکسال قبل ضربه سنگینی را به صنعت کشاورزی بویژه زعفران زده است.

*سیاست دولت حمایت از دلالان و واسطه‌هاست

زنگنه ادامه داد:‌ سیاست‌های دولت اکثرا در جهت حمایت از واسطه‌ها و دلالان زعفران بوده است، در حالیکه آنها سودهای کلانی را به جیب زده‌اند اما کشاورزان با حال و روز خوبی مواجه نیستند.

وی اظهار کرد:‌ عجیب تر آنکه بعد از اعلام اخیر معاون وزارت صمت درباره ایجاد یک میز زعفران با وی در روز چهارشنبه هفته گذشته(5 شهریور ماه) تماس گرفته و تذکر دادم که حتما این میز باید با حضور نمایندگان واقعی کشاورزان برگزار شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تاکید کرد: اما در نهایت این میز بدون حضور زعفران کاران واقعی و نمایندگان مجلس برگزار شد و این موضوع نشان می‌دهد که دولت عزمی برای پیمودن راه صحیح ندارد و امیدواریم این همایش موجب انجام اقدامات مناسب و خوبی در مسیر توجه به محصول زعفران کشورمان شود./

پایان پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار