دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۲
در دهمین جلسه شورای شهر ساری عنوان شد
اعضای شورای شهر ساری در جلسه شورا از گلایه‌های مردم شهر خود بابت مبلغ دریافتی عوارض پسماند گفتند و اینکه رقم دریافتی خانوارها باید متفاوت باشد، در حالیکه این رقم یکسان دیده شده است.
مردم ساری از مبلغ عوارض پسماند گلایه دارند/ اعتبار امسال سازمان پسماند ساری 30 میلیارد تومان است

به گزارش آوای خزر از ساری، عصر روز سه شنبه دهمین جلسه شورای شهر ساری آغاز و تا ساعت 19 ادامه یافت، دو دستور کار نخست این جلسه در ارتباط با موضوع تفکیک زباله و نیروگاه زباله‌سوز ساری بود که از عباس رجبی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری برای پاسخگویی به برخی سوالات، در جلسه دعوت شده بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ساری گفت: اعتبارات زباله‌سوز دولتی است و وضع دولت هم خوب نیست و جیب آن خالی است.

سعید نجاریان اظهار داشت: در یکی دو سال گذشته نوشهر در ساخت زباله‌سوز جلوتر از ساری بود.

وی درباره اعتبارات سازمان پسماند بیان کرد: در سال 92 اعتبارات بخش پسماند 14 میلیارد و 600 میلیون تومان بود این رقم در سال 93 به 17 میلیارد تومان افزایش یافت و در سالجاری به 30 میلیارد تومان رسیده است.

این عضو شورا گفت: سیاست‎های تشویقی باید وجود داشته باشد و آنهایی که مبلغ را یکجا پرداخت می‌کنند 30 تا 40 درصد تخفیف بگیرند.

***

کوروش یوسفی دیگر عضو شورای شهر ساری گفت: میزان پرداختی دولت به شورا برای ساخت نیروگاه زباله‌سوز ساری بسیار پایین است.

وی افزود: استاندار مازندران از ابتدای ورود خود به این استان نگاه ویژه‌ای برای رفع مشکلات مازندران در بخش زباله و پسماند داشته است.

این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه یکی دو بار از کارخانه در حال ساخت زباله‌سوز بازدید داشتیم، گفت: اگر می‌شود، می‌توانیم دو یا سه پیمانکار برای تسریع در پروژه اضافه شود.

***

قاسم قاسمی دیگر عضو شورای شهر ساری با تشکر از زحمات سازمان پسماند این شهر اظهار کرد: در 13 آذرماه امسال مصوباتی را در بحث پسماند با سازمان مربوطه داشتیم که یکی از آنها ارائه برنامه‌های کوتاه‌مدت، میانمدت و بلندمدت بوده است که انجام شد.

وی ادامه داد: در بند 2 مصوبه با توجه به اجرای طرح تپش(تکفیک پسماند شهر) و مشارکت مردم به منظور درآمد پایدار سازمان پسماند، مقرر شد پیمانکار با همکاری شهرداری نسبت به کاهش میزان تولید زباله و ... بطور ماهانه گزارشی را به شورا اعلام کنند.

این عضو شورای شهر ساری بیان کرد: باید ببینیم مشکلات سازمان پسماند چیست و به حل مشکلات آن کمک کنیم.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: 21 هزار مشترک مسکونی داریم که عوارض شهرداری از آنها دریافت می‌شود و برای هر کدام 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است، باید بین افرادی که عوارض شهرداری را حتی با تخفیف پرداخت می‌کنند و آنهایی که اصلا پرداخت نمی‌کنند، فرقی قائل شویم.

***

اسفندیار عشوری دیگر عضو شورای شهر ساری در این جلسه با طرح سوال از مدیرعاکل پسماند شهری ساری اظهار داشت: باید ببینیم در این مدت چه میزان زباله خشک جمع‌آوری شده و هزینه‌ای که تا امروز پرداخت شده چقدر است.

وی افزود: کارهایی که در اساسنامه پسماند آمده است چند درصد را سازمان پسماند و چند درصد را پیمانکار انجام می‌دهد؟

این عضو شورا با اشاره به گلایه‌مندی مردم که درب منازل می‌رود گفت: باید تفاوتی بین خانوارها وجود داشته باشد.

***

نایب رئیس شورای شهر ساری گفت: در رابطه با پروژه تفکیک زباله از مبدأ، وقتی در مدیریت پسماند داریم هزینه می‌کنیم، باید به عنوان مثال اثر خود را در کاهش هزینه‌های حمل و نقل نشان بدهد.

علی اکبر ذلیکانی گفت: مجموعه شهرداری و شورای شهر در بحث پسماند بی‌تفاوت نیستند، در ارتباط با عوارض پسماند نیز مردم شاکی هستند، وقتی هزینه‌های پسماند بالا می‌رود هزینه را باید مردم پرداخت کنند و این رقم هزینه بین خانوارها تقسیم می‌شود.

وی افزود: کسی که وضع مالی خوبی دارد و زباله بیشتری تولید می‌کند باید عوارض بیشتری بپردازد و میزان عوارض نباید یکسان باشد.

***

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ساری گفت: قرار بود 68 کلبه تفکیک پسماند شهری داشته باشیم اما فعلا 33 کلبه در سطح شهر ساری داریم.

عباس رجبی بیان کرد: در شهریور ماه امسال 3.5 تن زباله خشک از طریق طرح تپش جمع‎آوری شد، این میزان به 11 تن در مهرماه و 25 تن در آذرماه رسیده است.

وی ادامه داد: روزانه 250 تن زباله در ساری جمع‌آوری می‌شود، 50 تن نیز از روستاهای اطراف جمع‌آوری می‎شود که جمعاً به 300 تن می‌رسد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ساری اظهار داشت: 20 درصد زباله‌ها خشک، 65 درصد مواد غذایی و 15 درصد باقیمانده نیز سایر موارد هستند.

به گزارش آوای خزر، علی اکبر ذلیکانی نایب رئیس شورای شهر ساری در ادامه سخنان عباس رجبی گفت: میزان 300 تن پسماند روزانه در این شهر را قبول نداریم و باید آنالیز کنیم تا میزان واقعی مشخص شود.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار