دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
احتمالا تا به امروز تصور می‌کرده‌اید که «پنیر پیتزا» یک پنیر ایتالیایی است. البته به خاطر رگ و ریشه ایتالیایی پیتزا و پیوند مستحکم میان این دو این تصور چندان هم دور از ذهن نیست. اما بد نیست بدانید که پنیر پیتزا پروسس یک پنیر آمریکایی است و پنیر موزارلا که این روزها بیشتر برای تهیه پیتزا از آن استفاده می‌شود اصالت ایتالیایی دارد.

آوای خزر/  روز ۵ سپتامبر هر سال روز جهانی پیتزای پنیری است. به همین مناسبت بد نیست بدانیم اصلا پنیر پیتزا چیست و مواد اولیه پنیز پیتزا چه چیزهایی هستند؟ چگونه پنیر پیتزا خانگی درست کنیم ؟! بهترین طرز تهیه پنیر پیتزا حرفه‌ای کش‌دار خانگی یا همان پنیر موزارلا و خواص پنیر پیتزا و مضرات آن بدانید:

پنیر پیتزا چیست؟

 

پنیر پیتزا چیست و چگونه تهیه می‌شود؟

 

از زمانی که بشر توانست اقدام به پرورش چارپایانی مثل گاو، گوسفند، گاومیش و بز کند، پنیر هم به سفره مختصر انسان تمدن باستان راه پیدا کرد. پنیر پیتزا یک نوع پنیر پاستوریزه تهیه شده از شیر گاو است که بافتی نرم دارد و به دو صورت سنتی و صنعتی تهیه می‌شود.

 

اگر چه برخی پنیر پیتزا را با پنیر ایتالیایی موزارلا اشتباه می‌گیرند اما باید بگوییم که بافت و نوع این دو پنیر با هم متفاوت است و ارتباطی با هم ندارند. پنیر موزارلا از شیر گاومیش آبی یا گاهی شیر گاو تهیه می‌شود. پنیر پیتزا از انواع پنیرهای پروسس است که مثل سایر انواع پنیرهای پروسس به خاطر این‌که دو بار پاستوریزه می‌شود پروتئین‌های آن قابلیت جذب بالاتری پیدا می‌کنند.

 

در ایران دو نوع پنیر پیتزا تولید می شود؛ نوع اول پاستافیلا یا همان موزارلاست که در حقیقت پنیر پیتزای اصلی و نوع دوم پنیر پیتزای پروسس است که چربی و پروتئین به کار رفته در آن منشاء لبنی (مانند روغن کره، کازئین و کازئینات) دارد؛ اما در نوع گیاهی آن، منشاء چربی، گیاهی و پروتئین آن لبنی است. پاستافیلا در زبان ایتالیایی به معنی پنیری است که نرم است و کش می‌آید. پنیر پروسس از مخلوط چند پنیر به علاوه پنیر اولیه به دست می‌آید.

 

حتما بخوانید  طرز تهیه مرحله به مرحله سوهان قم در خانه؛ علت سفت شدن سوهان چیست؟

با این‌همه در حال حاضر برای تهیه بهترین پیتزا در کنار پنیر پروسس از پنیر موزارلا هم استفاده می‌شود و امروزه وقتی از پنیر پیتزا صحبت می‌کنیم در حقیقت بیشتر منظور همان پنیر موزارلا است. اما ترکیبات پنیر پیتزا در انواع پیتزا چیست؟ در ادامه می‌خوانیم. 

 

 

طرز تهیه پنیر پیتزا کش‌دار حرفه‌ای خانگی یا پنیر موزارلا با سرکه

 

مواد لازم و طرز تهیه پنیر پیتزا کش‌دار حرفه‌ای خانگی یا پنیر موزارلا با سرکه

 

مواد لازم

 

مایه پنیر: ¾ فنجان

آب: ¾ فنجان

شیر کامل و پرچرب: ۴ فنجان

سرکه: ۳ قاشق چایخوری (به جای سرکه می‌توانید از ¼ فنجان جوهر لیمو استفاده کنید)

آب برای رقیق کردن سرکه: مقداری

 

طرز تهیه

 

بهترین طرز تهیه پنیر پیتزا کش‌دار خانگی حرفه‌ای+نکته مهم کش‌دار شدن پنیر

 

اما چگونه پنیر پیتزا درست کنیم؟ روش تهیه پنیر پیتزا سخت نیست. برای درست کردن پنیر پیتزا کش‌دار خانگی ابتدا شیر را به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید. دمای جوشاندن شیر بین ۶۰ تا ۷۰ درجه باشد. سرکه یا جوهر لیمو را در کمی آب حل کنید و بعد از ۳۰ دقیقه به شیر اضافه کنید. ۳۰ دقیقه دیگر شیر را بجوشانید.

 

در اواسط این مرحله مایه پنیر را هم در ¾ فنجان آب حل کنید و به شیر اضافه کنید.  قابلمه را روی حرارت ملایم گاز مرتب هم بزنید. بعد از این ۳۰ دقیقه به مدت ۱۵ دقیقه دیگر بدون هم زدن قابلمه روی حرارت ملایم نگه دارید تا شیر سفت یا بسته شود یا به اصطلاح «دَلَمه» ببندد. حالا با یک چاقوی تیز دلمه‌ها را در اندازه‌های کوچک ببرید.

کف قابلمه حاوی شیر دلمه بسته را در یک ظرف پر از آب سرد قرار دهید تا سرد شود. یک بار دیگر قابلمه  شیر سفت شده را روی حرارت بگذارید و شیر دلمه بسته به دمای جوش ۱۰۰ درجه برسد، شیر را مرتب و به آرامی هم بزنید. به مدت ۲۰ دقیقه شیر را روی حرارت نگهدارید. نکته: زمان قرار دادن شیر سفت شده روی حرارت نباید بیشتر از ۲۰ دقیقه باشد چون پنیر پیتزا کش‌دار خانگی حالت کش‌دار خودش را از دست می‌دهد.

 

مواد لازم و طرز تهیه پنیر پیتزا کش‌دار خانگی یا پنیر موزارلا

 

حالا تکه‌های پنیر را در اندازه‌های بزرگ ببرید و داخل صافی یا پارچه تنظیف بگذارید تا آب اضافی پنیر گرفته شود. وقتی که آب پنیر به طور کامل گرفته شد و پنیر خشک شد پنیر را به صورت نوارهای باریک ببرید یا با رنده درشت رنده کنید. رنده‌های پنیر را در مایکروفر بگذارید تا شروع به ذوب شدن کنند. حالا پنیر ذوب شده را را ورز دهید و به صورت توپ‌های کوچک درآورید.

 

توپ‌های کوچک پنیر پیتزا موزارلا را در آب نمک سرد بگذارید. این پنیر را می‌توانید برای مدت کوتاهی و به مدت چند روز و نه بیشتر فریز کنید و در دفعات بعد استفاده کنید. پنیر پیتزا کش‌دار خانگی یا همان موزارلا را علاوه بر پیتزا، به صورت سرد با نان و گوجه و ریحان یا به صورت رنده شده در انواع سوپ، لازانیا، پیراشکی و سمبوسه یا هر غذایی که نیاز به پنیر دارد هم می‌توانید میل کنید. انواع غذا با پنیر پیتزا در سرتاسر دنیا بسیار محبوب و پرطرفدارند.

 

اما علاوه بر خواص پنیر پیتزا ، مضرات پنیر پیتزا را هم فراموش نکنید. پنیر پیتزا یک ماده غذایی چرب است و برای افراد مبتلا به کلسترول بالا و چاقی و فشار خون بالا گزینه چندان مناسبی نیست. در خوردن آن دقت کنید. علاوه بر این برخی افراد نسبت به محصولات لبنی حساسیت و آلرژی دارند و برخی افراد هم نمی‌توانند لاکتور شیر را تحمل کنند. 

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار