دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

جزئیات طرح مجلس برای ساماندهی بازار خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جزئیات طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک گفت: قرار است با عرضه تمامی خودروهای صفر در بورس، جلوی فروش این خودروها توسط خودروسازان از درب های پشتی گرفته شود. ایزدخواه با توجه به سازکار شفاف بورس اظهار داشت: بر اساس این طرح به هر کد ملی فقط یک مدل خودرو در سال تعلق می گیرد و یک پیشنهادی هم مطرح که بر فروش خودرو صفر تا دو سال بعد از خرید، مالیات وضع شود تا تقاضا سرمایه‌ای به حداقل برسد.

ریزش قابل توجه بازار سکه و طلا: نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر اظهار داشت: با ادامه معاملات امروز و از اواسط روز، بازار روند کاهشی به خود گرفت و با کاهش دلار به ۲۶ هزار تومان، نرخ تمام سکه نیز با ۸۰۰ تومان ریزش به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. این کارشناس رسمی بازار طلا و سکه با بیان اینکه با پایان دادوستد امروز، قیمت‌ها در هاله‌ای از ابهام متوقف شد، ادامه داد: هنوز دلیل این افت شدید قیمت‌ها مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد دلیل اصلی مربوط به تزریق ارز به بازار است.

حمله بانک مرکزی به قیمت ارز: بانک مرکزی از ابتدای روز با برداشتن سقف قیمت در نیما و بازار متشکل به نرخ دلار در بازار حمله کرد.پس از این حمله قیمت در بازار و معاملات پشت خطی دچار شوک شد.طوری که قیمت دلار بازار از کانال ۲۷ به کانال ۲۶ عقب نشینی کرد.

دسترسی آژانس به مکان دوم مورد ادعا در ایران اواخر این ماه میلادی: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ما در مورد حل مسائل مربوط به اجرای پادمان که توسط آژانس مطرح شد به توافق رسیدیم. متعاقبا آژانس تحت پروتکل الحاقی، دسترسی تکمیلی به یکی از دو مکان مشخص شده را انجام داد. بازرسان ما نمونه‌های محیطی را گرفتند که مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. دسترسی مکمل در مکان مشخص شده دوم در اواخر این ماه انجام می‌شود.

اصرار دولت بر اجرای طرح فروش اوراق سلف نفتی: معاون اول رییس جمهور با اشاره به پیشنهاد و طرح فروش اوراق سلف نفتی گفت: علی رغم طولانی شدن فرآیند بررسی این طرح و نیز لزوم ایجاد هماهنگی با سایر قوا، طرح مذکور از دستور کار دولت خارج نشده است و دولت همچنان بر اجرای آن اصرار داشته و پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

تهران در آستانه شیوع موج سوم کرونا: دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان افزایش بیماران کرونایی گفت: همانطور که میدانید شهر و استان تهران در وضعیت قرمز قرار دارد و کاملا پرخطر محسوب می شود و با توجه به این که در ۷۲ ساعت اخیر تقریبا به صورت تکرار پذیر رشد رو به تزاید آمار را در زمینه ابتلای بیماران و بستری و میزان مرگ و میر داشتیم پیش بینی ما این است که با ادامه مسیر احتمالا در آستانه شروع موج سوم بیماری در استان تهران هستیم.

نرخ مصوب کره اعلام شد!: سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: براساس تصمیم کارگروه ستاد تنظیم بازار، از امروز کره داخلی ۱۰۰ گرمی با نرخ مصوب ۸۰۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود. محمدرضا کلامی در خصوص مصوبات ستاد تنظیم بازار در خصوص عرضه کره اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار نرخ عرضه هر کیلوگرم کره داخلی را ۸۰ هزار تومان مصوب کرد که در بسته بندی ۱۰۰ گرمی حدود ۸۰۰۰ تومان خواهد بود و در سایر بسته بندی ها توسط سازمان حمایت محاسبه خواهد شد.

۱۵۶ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۸۲ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۰۴ هزار و ۶۴۸ نفر رسید. لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۳۱۳ نفر رسید. وی در توضیح استان‌های در شرایط قرمز کرونا گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

وکلای دولت آمریکا خواستار رد شکایت ایران بر اساس «عهدنامه مودت» شدند: وکلای دولت ایالات متحده روز دوشنبه از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری به عنوان عالی‌ترین مرجع قضائی سازمان ملل خواستند شکایت مطرح‌شده توسط ایران علیه این کشور به موجب «عهدنامه مودت» را رد کنند. «مارک استرینگ»، وکیل دولت آمریکا در این جلسه اقدام ایران در شکایت از آمریکا بر اساس عهدنامه مودت را اشتباه خواند.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها