دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
فرماندار میاندورود:
خاطرات دفاع مقدس باید با رویکرد همه‌جانبه همراه باشد
فرماندار شهرستان میاندورود باتوجه به اهمیت تبیین حماسه دفاع مقدس، اظهار می دارد که خاطرات دفاع مقدس با رویکرد همه جانبه همراه باشد تا تمامی ابعاد این حماسه بزرگ برای نسل امروز و آینده روش شود.

به گزارش آوای خزر، حسین منفردی در جلسه ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس شهرستان میاندورود با بیان اینکه اگر در زندگی فردی اتفاقی بیفتد و آن فرد بخواهد از آن تجربه ای برای آینده کسب کند باید همه ابعاد آن اتفاق اعم از خوبیها و بدیها را در نظر بگیرد، گریزی به حماسه هشت سال دفاع مقدس زد و گفت: همانگونه که دفاع مقدس ارزشهای اسلامی را در جامعه ترویج کرد، تبعات منفی هم داشت و آن از دست دادن نیروهای کارآمد و پرتوان نظام است، اگر آن عزیزان امروز حضور داشتند شرایط جامعه ما بهتر از این بود.

وی باتوجه به این نکته که نقل خاطره دفاع مقدس باید با رویکردی همه جانبه همراه باشد، افزود: ما با تحلیل درست از فرهنگ ایثار و مقاومت  می توانیم  بسیاری از مشکلات امروز جامعه  ازجمله اختلاس و نداشتن وجدان کاری  و... را از بین ببریم زیرا ریشه اصلی بسیاری از مفاسد بزرگ آن است که متخلفان هیچگاه فرهنگ ایثار و مقاومت را برای خود تحلیل نکرده اند. 

فرماندار میاندورود با بیان اینکه اگر ما در ترویج  صحیح فرهنگ ایثار و شهادت  که برگرفته از نهضت حسینی است، موفق باشیم و مفاهیم  اخلاص و ازخودگذشتگی و انسانیت را  به مردم بفهمانیم نه‌تنها مشکل مردم ایران بلکه مشکل بشریت حل خواهد شد.

دکتر منفردی با اشاره به نبرد نابرابری که دشمن بعثی علیه کشورمان آغاز کرده بود، بیان کرد: ما در اسلام واژه ای به نام جنگ نداریم بلکه مفهومی به نام دفاع داریم؛ بنابراین زمانی که به کشورمان حمله شد، مردم مسلمان و آزاده ما با داشتن فرهنگ ایرانی اسلامی به دشمن اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاکشان را تصاحب کند. 

وی در پایان گفت: آموختن  مفاهیمی مانند از خودگذشتگی و مقاومت وظیفه ماست، اگر ما اهل مطالعه و تفکر نیستیم به عقل، و اگر تخلف اداری داریم به روح خود خیانت کرده ایم.

در این نشست، مدیران یا نمایندگان بنیاد شهید، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، و فرمانده سپاه میاندورود به بیان برنامه های خود ازجمله غبار روبی گلزار شهدا ، نصب بنر بر سر درب ادارات و ورودی شهر و روستاها، سرکشی از خانواده های شهدا، نواختن زنگ مقاومت و ایثار، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در فضای مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری (مقاله و خاطره نویسی) با موضوع دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، عکس، تهیه کلیپ  و تیزر و معرفی هنرمندان حوزه دفاع مقدس، گردآوری آمار رزمندگان شهرستان و تقدیر از آنها، پرداختند.

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها