دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
نمایندگان مجلس تذکر و اخطاری را نسبت به درخواست غیرعلنی شدن صحن مطرح کردند.
به گزارش آوای خزر، به نقل از روابط عمومی مجلس، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 25 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر ماده 102 و 207 آئین نامه داخلی مجلس در خصوص در خواست نمایندگان برای غیرعلنی شدن مجلس، گفت: در ماده 102 آئین نامه داخلی مجلس به صراحت گفته شده در صورت اضطرار که رعایت امنیت کشور ایجاب کند به تقاضای کتبی رئیس جمهور، یکی از وزرا و 10 نفر از نمایندگان جلسه غیرعلنی تشکیل می شود. در ادامه این ماده آمده است تقاضاکننده جلسه غیرعلنی باید ادله خویش را مبنی بر وجود شرایط اضطرار و اقتضای امنیت کشور و در نتیجه لزوم برگزاری جلسه غیرعلنی به مدت 15 دقیقه بیان کند.

وی با بیان اینکه نباید خلاف آئین نامه عمل کنیم، افزود: ادله اضطرار باید توسط نماینده متقاضی جلسه غیرعلنی مطرح شود و نمایندگان با توجه به آن رأی دهند اما آقای مصری به صورت بسیار کوتاه در این خصوص توضیح دادند و ما نمی توانیم این موضوع را دربست قبول کنیم.

وی با اشاره به ماده 207 آئین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: اگر ادله اضطراری بودن جلسه غیرعلنی توسط نماینده متقاضی مطرح نشود باید سوال به صورت علنی در مجلس مطرح شود.

مالک شریعتی نیاسر نیز در مخالفت با غیرعلنی شدن جلسه، با اشاره به اخطار اصل 69 قانون اساسی، گفت: از توضیحات آقای مصری متوجه نشدیم چطور این سوال امنیتی است، اگرجلسه غیرعلنی شود خلاف قانون اساسی و اصل شفافیت است. از رئیس مجلس درخواست می کنم این اخطار را به رأی گذاشته تا غیرعلنی شدن جلسه منتفی شود.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این نماینده گفت: تفاوتی نداردکه درخواست شما یا آقای مصری را به رأی بگذاریم، نمایندگان هرچه بخواهند به همان عمل می کنیم./

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار