دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
در راستای عدالت اجتماعی انجام شد
حضور قرارگاه جوادالائمه در محله حاشیه‌نشین میاندورود
اعضای قرارگاه محرومیت‌زدایی جوادالائمه میاندورود با حضور در یکی از محلات حاشیه نشین این شهرستان، از نزدیک با مردم گفتگو و پای صحبتهای آنها نشستند.

به گزارش آوای خزر از میاندورد، با هدف رسیدگی به مشکلات مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه، اعضای قرارگاه جوادالائمه این شهرستان در مسجد کوی شهید آهنگری میاندورود نشستی را جهت رفع مشکلات مردم این منطقه برگزار کردند.
فرمانده سپاه میاندورود در جمع حضار با بیان اینکه مأموریت قرارگاه جوادالائمه  رفع آسیب های اجتماعی حاشیه نشینان است، گفت: از آنجا که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شهروند درجه یک و درجه دو مفهومی ندارد، این قرارگاه به  یاری معاونت اجتماعی سپاه کربلا می کوشد تا در جهت رفاه و آسایش مردم این منطقه  مؤثر باشد.

سرهنگ جعفر اصغری افزود: برای رسیدن به این مقصود ابتدا شکل و منظر محله باید مانند سایر مناطق شهرستان باشد تا در اذهان، مفهوم یکسان بودن شهروندان معنا پیدا کند.

فرمانده سپاه میاندورود با اشاره به مشکلات عمرانی این منطقه ازجمله وضعیت روشنایی معابر شهری و جمع آوری آبهای سطحی، از ریاست شورای شهر و شهردار سورک خواست تا این شرایط را سامان دهند و در راستای عدالت اجتماعی تلاش کنند.
سرهنگ محمد نادری از کارشناسان معاونت اجتماعی سپاه کربلا نیز در این جلسه گفت: تمامی مناطق شهرستان باید از امکانات رفاهی برخوردار باشند و برای تحقق این امر، لازم است که همه مدیران همفکری و هم اندیشی داشته باشند و همگان از ظرفیتهای شهرستان که حقوق به‌حق آنهاست، برخوردارشوند. 

فرماندار و رییس شورای تأمین میاندورود نیز در سخنانی با تأکید بر اینکه  مدیران دستگاه های اجرایی  حاضر در جلسه موظفند سند متمم را مطالعه و برنامه های خود را در جلسات بعدی مطرح کنند، از آنها خواست تا  از نگاه اهالی این محله اخبار را بشنوند و مشکلاتشان را درک و حل کنند.
دکتر حسین منفردی در گفتگو  با چند تن از اهالی محله شهید آهنگری و شنیدن مشکلاتشان که اغلب اقتصادی بود و نیز دعوت از آنها به دفتر خود جهت رسیدگی به مشکلاتشان، سبب امیدبخشی به مردم شد.

رییس بهزیستی میاندورود نیز با قرائت سند متمم، از نهادهای مرتبط خواست تا بهزیستی را در رفع مشکلات مردم این منطقه یاری کنند.
"ربابه انیشه" با تقدیر از نهادهایی که بهزیستی را درپیشبرد اهدافش یاری رساندند، افزود: در محله شهید آهنگری تاکنون خدماتی چون استقرار مهد کودک، پایگاه خدمات اجتماعی، اورژانس اجتماعی (مددکاری، لوازم التحریر و سبد غذایی)  را ارائه داده ایم و اکنون در اندیشه ساخت مکانی فرهنگی تبلیغی و استقرار روحانی در محل هستیم.
نماینده نیروی انتظامی میاندورود با ابراز خرسندی از اینکه ارتکاب جرم در این منطقه بسیار کم است، ابراز امیدواری کرد تا متکدیان این منطقه ارشاد و به زندگی شرافتمندانه روی آورند.
به گزارش آوای خزر، در بخش پایانی این دیدار مردمی، جلسه پرسش و پاسخی با مدیران و مردم محله شهید آهنگری انجام شد.

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار