دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
آوای خزر گزارش می‌دهد
درخت توسکای کهنسال در جنگل قرمرض نکا بر اثر وزش باد روی یک دستگاه خودرو جا خشک کرده، منابع طبیعی می‌گوید باید پیمانکار بیاید و درخت را از روی خودرو بردارد.

به گزارش آوای خزر، چند روزی‌ست که تنه‌ی یک درخت کهنسال بر روی اتاقک یک دستگاه وانت پارک‌شده در پارک "قرمرض" نکا توجهات را به خود جلب کرده و سؤال این است که چرا پس از گذشت روزها، درخت همچنان روی خودروست و سؤال دیگر اینکه مقصر کیست و تکلیف خسارت خودرو چه می‌شود.
باتوجه به اینکه پارک قرمرض نکا به شهرداری واگذار شده است لذا با مهدی احمدی شهردار نکا تماس گرفتم. او به موضوع واگذاری اشاره کرد و ضمن تأیید، این را هم گفت که خودروی پارک‌شده متعلق به نگهبان پارک است و تکلیف درخت را نیز منابع طبیعی روشن می‌کند.
آقای احمدی در پاسخ به اینکه پرداخت خسارت خودرو با کدام سازمان است؟ گفت: اگر خودرو بیمه باشد مشکل خاصی وجود ندارد.
در ادامه، با آقای سید ابراهیم میرعمادی مدیر منابع طبیعی نکا تماس گرفتم. او با بیان اینکه کارشناس منابع طبیعی بررسی اولیه را در خصوص حادثه‌ای عنوان‌شده انجام داده است، به این نکته اشاره داشت که نگهبان پارک چند روز پیش از حادثه متوجه احتمال فروافتادن درخت توسکا شده بود اما موضوع را جدی نگرفت.

ماجرای سقوط درخت بر روی خودرو در پارک جنگلی
او درباره اینکه چرا هنوز تنه‌ی درخت روی خودرو مانده و منتقل نشده است، پاسخ داد: پیمانکار منطقه باید کار حمل را انجام دهد، و به‌زودی این اقدام صورت می‌گیرد.
پیگیر بیمه خودرو شدیم و معلوم شد که زیر پوشش بیمه نیست. بنابراین مالک خودرو باید خسارت را پرداخت، با این حال رییس منابع طبیعی نکا به خبرنگار آوای خزر گفته است که سعی می‌شود بخشی از خسارت فرد متضرر از محل فروش چوب توسط پیمانکار طرح جنگلداری، تأمین شود.
5 پارک جنگلی شامل قرمرض نکا، مهربان رستمکلا، سرخو خلیل‌شهر، عباس‌آباد بهشهر، و توسکا چشمه گلوگاه، از سوی منابع طبیعی به شهرداری‌های شرق مازندران(نکا،بهشهر،گلوگاه) واگذار شده است. شهرداری‌ها موظفند نسبت به نگهداری و نظارت بر مناطق واگذارشده کوشا باشند، هرگونه برداشت چوب و یا قطع درخت باید با مجوز منابع طبیعی باشد.

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار