دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش ضمن تجزیه و تحلیل نمرات دانش‌آموزان در ‌سال تحصیلی کرونایی «عدالت آموزشی» و «محیط خانوادگی» را از عوامل تأثیرگذار در موفقیت دانش‌‌آموزان عنوان کرد.

به گزارش آوای خزر، خسرو ساکی» رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش، درباره تجزیه و تحلیل نمرات دانش‌آموزان در ‌سال تحصیلی گذشته، گفت: «درحال حاضر تنها ملاکی که براساس آن می‌شود عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در ‌سال ۹۹ را با ‌سال قبل یا سال‌های قبل مقایسه کرد، بحث نتایج امتحانات نهایی پایه دوازدهمی‌‌هاست که به صورت سوالات یکسان و همزمان در سراسر کشور در خردادماه و شهریورماه اجرا شد. نتایج امتحانات شهریور هنوز جمع‌آوری نشده، ولی نتایج امتحانات خرداد جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل شده است. در مقایسه با ‌سال ۹۸ به لحاظ میانگین نمرات دانش‌آموزان و انحراف معیار نمرات دانش‌آموزان خیلی تفاوتی مشاهده نمی‌شود. البته علت یکسانی نتایج این است که ما ۱۶ نمره سوالات را به ۸۰‌درصد محتوا که به صورت حضوری آموزش داده شده بود، اختصاص داده بودیم. همچنین چهار نمره را به صورت اختیاری گذاشتیم که از ۸۰‌درصدی که حضوری آموزش‌دیده بودند و ۲۰‌درصدی که از اسفند به بعد به صورت غیرحضوری و مجازی آموزش دیده بود، درنظر گرفته شده بود.»
البته با توجه به سهمی که به آن ۸۰‌درصد آموزش حضوری دادیم، طبیعی است که عملکرد دانش‌آموزان مانند‌ سال قبل باشد؛ یعنی تفاوت معناداری نداشته باشد، اما اگر بخواهیم یک مقایسه‌ای بین انتخاب دانش‌آموزان در حوزه سوال‌های اختیاری داشته باشیم که چه تعداد از دانش‌آموزان سوال ۲۰‌درصد غیرحضوری را انتخاب کردند و چه تعداد سوالات انتخابی ۸۰‌درصد را انتخاب کردند، آنچه نتایج نشان می‌دهد، به این صورت است که ۷۰‌درصد دانش‌آموزان سوال‌های بخش آموزش حضوری را انتخاب کرده بودند.
همچنین حدود ۳۰‌درصد دانش‌آموزان سوالات بخش آموزش غیرحضوری را انتخاب کردند. یکی از دلایل این انتخاب می‌تواند ‌کنکور هم باشد، زیرا کنکور بر مبنای همان ۸۰‌درصدی که ما اعلام کرده بودیم، طراحی شده بود و این باعث شد که دانش‌آموزان آن ۸۰‌درصد را هم برای امتحانات نهایی و هم برای کنکور سراسری محور قرار دهند و کمتر به سمت آن ۲۰‌درصد سوالی بروند که به صورت مجازی آموزش داده شده بود.

نتایج امتحانات دانش‌آموزان در ‌سال تحصیلی که گذشت، چه به لحاظ میانگین نمرات، یا به لحاظ انحراف معیار و چه به لحاظ‌ درصد قبولی تفاوت معناداری با هم ندارند.
در پایه‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم که امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار شد، نتایج امتحانات خرداد ‌سال ۹۹ را با ۹۸ مقایسه کردیم و با وجود اینکه امتحانات در این پایه‌ها حضوری نبوده، کیفیت این نمرات به نسبت‌ سال قبل پایین‌تر نبود و حدود یک‌ونیم نمره بیشتر از ‌سال ۹۸ بوده است. همچنین تفاوت نمره‌ای که معلمان براساس روش‌های مختلف مثل پوشه کار، پروژه تحقیق، خلاصه‌نویسی، آزمون‌های آنلاین برگزار کرده بودند، اینجا مشاهده می‌شود.


این نشان می‌دهد که دقت ارزیابی معلمان حتی بدون تکیه بر آزمون‌های کتبی، خیلی بالاست؛ یعنی این تفاوت خیلی بزرگی نیست. در مجموعه بین دوگروه دختران و پسران در هر پایه بررسی انجام گرفته است و در کل می‌توان گفت که بین یک‌ونیم تا دو نمره در ‌سال ۹۹ افزایش نمره نسبت به ‌سال ۹۸ مشاهده می‌کنیم و این نشان می‌دهد معلمان ما قابل اعتماد هستند و صلاحیت‌های حرفه‌ای بالایی دارند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها