دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹
توضیحات دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره مرگ یک کودک 8 ساله در بیمارستان امام خمینی(ره) نور در حالی عنوان می‌شود که مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صراحتاً می‌گوید: بدون اینکه به جزئیات این حادثه ورود پیدا کنیم کلیت قضیه برای ما محرز است که قصور صورت گرفته اما درصد قصور در کمیسیون‌های فنی بررسی خواهد شد.
توضیحات دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره مرگ کودک 8 ساله در بیمارستان نور + اظهارات مدیرکل دفتر نظارت معاونت درمان وزارت بهداشت

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی و تاسف فراوان با خانواده محترم کودک آرتین صالحی، در خصوص گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی توضیحات دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره مرگ این کودک 8 ساله در بیمارستان امام خمینی (ره) نور به شرح ذیل است: خواهشمند است با توجه به نکات ارائه شده در این توضیحات جهت تنویر افکارعمومی اقدام مقتضی بعمل آید:

هموطنان عزیز مستحضر هستند نظام سلامت کشور و استان همواره تمامی مساعی خود را برای ارائه بهترین و ایمن ترین خدمات بهداشتی و درمانی به هم‌میهنان عزیز به کار گرفته و می گیرد ، در همین راستا از دست رفتن حتی یک نفر از آحاد مردم برای مسئولین و کارکنان نظام سلامت بسیار دردناک و تاسف انگیز است.

در خصوص حادثه ناگوار از دست رفتن کودک 8 ساله آرتین_صالحی در ماه گذشته در شهرستان نور ، به اطلاع مردم شریف استان می رساند:  بیمار توسط والدین بامداد روز شنبه ۹۶/۱۰/۰۹ با علائم بیماری دستگاه تنفسی به بیمارستان امام خمینی (ره) نور مراجعه و بلافاصله توسط پزشک اورژانس این  بیمارستان ویزیت شده و درمان های اولیه انجام گردید و مرخص شد.

با توجه به عدم بهبودی بیمار مجدداً توسط والدین به بیمارستان منتقل و توسط پزشک اورژانس ویزیت و پزشک آنکال کودکان به بیمارستان فراخوانده شد و ایشان پس از حدود 20 دقیقه (در مهلت قانونی مقرر) در بیمارستان حاضر و بر بالین کودک حضور یافت.

پس از ویزیت کودک توسط پزشک متخصص کودکان دستور بستری در بخش کودکان صادر و طبق دستور ایشان بلافاصله اقدامات درمانی در بخش انجام گردید.
 
متاسفانه پس از مدتی کودک بطور ناگهانی دچار ایست تنفسی شد و بلافاصله اقدامات احیا توسط تیم کد احیاء بیمارستان آغاز گردید اما اقدامات احیاء موثر واقع نشد و بیمار علیرغم تلاش تیم احیا فوت نمود.

شایان ذکر است پرونده های پزشکی بیمارستانی از دو منظر اصول فنی تخصصی پزشکی و ضوابط مدیریتی مورد بررسی قرار می گیرند در فرآیندهای مدیریتی زمان سنجی حضور پزشک و کادر درمانی طبق استانداردهای ابلاغی مورد بررسی قرار می گیرند.

در خصوص این حادثه نیز از همان ساعات اولیه پس از دریافت گزارش، با توجه به نقش نظارتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، به دستور رئیس محترم دانشگاه تیم مدیریتی متشکل از معاونت های درمان، بهداشتی و مدیریت بازرسی این  دانشگاه جهت پیگیری و بررسی این مورد به شهرستان نور اعزام شدند و ضمن بررسی موضوع در محل حادثه، پرونده در کمیته مرگ دانشگاه مطرح و همچنین جهت بررسیهای فنی تخصصی به کمیسیون های مرتبط در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شد که در حال حاضر نیز در دست بررسی می باشد. همچنین علت فوت توسط مراجع ذیصلاح از جمله پزشکی قانونی و نظام پزشکی در دست بررسی می باشد.

شایان ذکر است از آنجایی که در روند درمانی این کودک از فرآورده های تزریقی نیز استفاده گردید، بلافاصله مراتب جهت انجام اقدامات پیشگیرانه بعدی توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران به سازمان غذا و دارو کشور نیز اعلام  گردید.
 
در خاتمه یاد آور می شود مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با عزمی جدی همه تلاش خود را تا روشن شدن علل این حادثه به کار خواهند بست و به طور قطع  با متخلفین احتمالی این حادثه تلخ برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.»
 
***
به گزارش آوای خزر، پاسخ دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حالی اعلام شد که مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان وزارت بهداشت درباره مرگ «آرتین» گفت: بعد از بررسی‌های لازم که از دانشگاه علوم پزشکی مازندران صورت گرفت این نتیجه حاصل شد که قصوری در فرآیند درمان رخ داده است و کمیته‌های فنی و تخصصی این قضیه را مورد تحلیل و بررسی قرار خواهند داد تا افرادی که مقصر بروز این حادثه بودند به کمیسیون‌های مربوطه معرفی و طبق قانون با آنها برخورد شود.
 
علیرضا عسکری با تسلیت به خانواده آرتین کوچولو تصریح کرد: در تلاشیم تا علاوه بر احقاق حق این خانواده که دچار ضایعه ناگوار شدند، دیگر شاهد چنین حوادثی در بیمارستان‌ها نباشیم و از اشکالات مدیریتی در فرآیند درمان پیشگیری شود.
 
براساس اظهارات مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان وزارت بهداشت در کمیته فنی و تخصصی تمامی زوایای این حادثه مورد بررسی قرار خواهد گرفت، چرا که پروتکل‌های درمانی در راستای درمان تدوین شده است، به طوری که در پروتکل تعریف شده که پزشک در ویزیت اول چه باید انجام دهد و حتی در این پروتکل زمانی که پزشک بر بالین بیمار باید صرف کند مشخص شده و اگر زمان رسیدگی پزشک رعایت نشده باشد تخلف صورت گرفته است.
 
عسکری همچنین خاطرنشان کرد: بدون اینکه به جزئیات این حادثه ورود پیدا کنیم کلیت قضیه برای ما محرز است که قصور صورت گرفته اما درصد قصور در کمیسیون‌های فنی بررسی خواهد شد. وزارت بهداشت نیز این موضوع را از طریق دانشگاه علوم پزشکی مازندران با جدیت پیگیری می‌کند تا هرچه سریعتر نتایج لازم اعلام شود.

***
آرتین صالحی کودک هشت ساله ای بود که حدود ساعت چهار صبح دوشنبه نهم دی 96، توسط پسرش به‌ دلیل سرماخوردگی به بیمارستانی در شهرستان نور انتقال یافت اما پس از 2 ساعت در بیمارستان و در آغوش پدر جان داد.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار