دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۶

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

کیهان: پیشنهاد اصلاح طلبان برای استعفای روحانی زمینه‌ای برای اغتشاش است: کیهان نوشت: اصلاح‌طلبان که با بحران نقش و هویت دست‌وپنجه نرم می‌کنند، در آخرین راهکارهای فریبکارانه خود برای فرار از پاسخگویی به روحانی پیشنهاد داده‌اند تا از ریاست‌جمهوری استعفا دهد!؛ پیشنهادی که روز گذشته به تیتر اول یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای تبدیل شد.

اختیار تعطیلی مدارس در مناطق حاد کرونا به وزارتخانه‌های بهداشت و کشور تفویض شد: وزیر آموزش و پرورش درمورد تعطیلی مدارس در مناطقی که شیوع کرونا بالا است، گفت: تعطیلی مدارس منوط به تصمیم‌ ستاد ملی مبارزه با کروناست. طبق مصوبه اخیر این ستاد به پیشنهاد وزارت بهداشت و کشور در مناطقی که شیوع ویروس کرونا حاد است اختیاراتی برای تعطیلی مدارس به آنها داده شد.

وزارت خارجه عراق: فؤاد حسین حامل پیامی شفاهی از کاظمی به روحانی بود: سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای گفت: وزیر خارجه عراق، پیام شفاهی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور را به حسن روحانی رساند. در این بیانیه همچنین آمده است: دو طرف روابط دوجانبه را در تمامی زمینه ها بررسی کردند و از مواضع تهران در قبال عراق تمجید شد

پوتین پس از تزریق واکسن کرونا به کره جنوبی می‌رود: دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز، دوشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای سفر به کره جنوبی پس از تزریق واکسن کرونا اعلام آمادگی کرده است. به گفته دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، ولادیمیر پوتین به مناسبت سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور روسیه و کره جنوبی با مون جه این، همتای کره جنوبی خود گفت‌وگوی تلفنی انجام داده است.

عذرخواهی حسین شریعتمداری از آیت الله سیستانی: مدیر مسئول روزنامه کیهان طی یادداشتی نوشت: یادداشت اینجانب در کیهان روز شنبه (۵ مهرماه ۹۹) که با توجه به انگیزه نگارش آن، عنوان "برخاسته از ارادت " را بر تارک خود داشت و از دلشوره‌ای نسبت به بخشی از بیانیه دفتر حضرت آیت الله سیستانی درباره نظارت سازمان ملل بر انتخابات پارلمانی عراق حکایت می‌کرد، بازتاب گسترده‌ای درپی داشت و با برداشت‌های متفاوتی روبرو شده است که کماکان نیز ادامه دارد. از این روی توضیح پیش روی را ضروری می‌دانم.

رویترز: واشنگتن خود را آماده خارج کردن دیپلمات‌هایش از عراق کرده است: رویترز به نقل از دو دیپلمات غربی و دو مقام عراقی گزارش داد واشنگتن آمادگی‌ها برای خارج کردن دیپلمات‌هایش از عراق را ایجاد کرده است.

دادگستری تهران: در ایام اخیر شهرداران لواسان، شهریار و رودهن بازداشت شده اند: رییس کل دادگستری استان تهران گفت: برخی شهرداران مرتکب جرم رشوه‌ خواری می‌شوند و از این رو عدم نظارت دقیق شوراهای شهر موجب این آسیب‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت: قدرت سرایت ویروس کرونا به شدت زیاد شده و جوان‌های بیشتری را گرفتار می‌کند: سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: در مورد این ویروس آنچه که برای مسلم است این است که قدرت سرایتش به شدت بیشتر از قبل شده و نکته دوم اینکه جوان‌ترهای بیشتری را گرفتار می‌کند و در خود تهران در دوره‌های قبل حداقل دو تا سه هفته طول می‌کشید تا ما رقم هایمان به دو برابر برسد ولی در این دوره در یک زمان بسیار کوتاه‌تری تعداد مریض‌هایمان دوبرابر شد. تخت‌های بیشتری اشغال شد و مریض‌های بدحالتری داریم و پیش‌بینی ما این است که به مرز مرگ‌های بیشتر از دو دوره قبل برسیم.

وزارت اطلاعات: شبکه سازمان یافته‌ای از دلالان و سوداگران دارویی دستگیر شدند: وزارت اطلاعات اعلام کرد: شبکه سازمان یافته‌ای از دلالان و سوداگران دارویی که به صورت غیرقانونی و خارج از شبکه رسمی بهداشت و درمان اقدام به تهیه و فروش داروهای درمان کرونا می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

۱۹۰ فوتی کرونا در شبانه‌روز گذشته: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۷ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۱۴ نفر از آنها بستری شدند. وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۷۷۹ نفر رسید. لاری همچنین در توضیح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار