دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
مواد غذایی که به بهبود عوارض کرونا، آسم و آلرژی کمک می کنندبرخی مواد مغذی به بهبود عوارض مربوط به مجاری تنفسی مانند کووید 19، آسم، آلرژی یا تلاش برای ترک سیگار کمک می‌کنند که در ادامه با هم مرورشان می‌کنیم.

به گزارش آوای خزر، به نقل از روزنامه خراسان ، حتماً شنیده‌اید که سیب میوه‌ سلامتی است. سیب سرشار از اسید فنولیک و فلاوونوئیدهایی است که در کاهش التهاب راه‌های هوایی شهرت دارند. التهاب راه‌های هوایی، یک ویژگی مشترک آسم و خس‌خس سینه است.

روغن زیتون

این ماده می‌تواند به مبارزه با ریسک فاکتورهای مرتبط با آلودگی هوا، مثل افزایش فشارخون و آسیب رگ‌های خونی که فاکتورهایی هستند که تأمین اکسیژن بدن را کاهش می دهند و باعث می‌شوند قلب سریع‌تر بزند و تنفس را دشوارتر کند، کمک کند. روغن زیتون روغن سالمی است که عملکرد آنتی‌اکسیدانی دارد.

 

قهوه

قهوه فقط هوشیارتان نمی‌کند، بلکه ظاهراً می‌تواند علایم آسم‌تان را هم تسکین بدهد. کافئین یک بازکننده‌ خفیف برونش است اما نمی‌توانید آن را با اسپری استنشاقی مقایسه کنید. حتی اگر قهوه‌ صبحانه به تنفس بهترتان کمک کند، تأثیر آن دوام چندانی ندارد. یعنی شما همیشه باید اسپری استنشاقی خود را همراه تان داشته باشید.

چای سبز

یک فنجان چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که بدن را آرام می‌کنند، التهاب را کاهش می‌دهند و به التیام بهتر کمک می کنند. عامل تاثیر خوب چای سبز، کوئرستین است که یک آنتی‌اکسیدان است و به عنوان یک آنتی‌هیستامین عمل می‌کند.

دانه‌ها

دانه‌ها هر چند ریز و کوچک‌اند اما راه مناسبی برای بهبود سلامت ریه‌ها هستند.تخم کدو، تخم آفتابگردان و بذر کتان، منیزیم زیادی به بدن تان می‌رسانند که یک ماده‌ معدنی بسیار مهم برای افراد مبتلا به آسم است. شما می‌توانید به عنوان میان وعده، دانه‌های مغذی مصرف کنید یا آن‌ها را در اسموتی‌های‌تان بریزید یا روی سالادتان بپاشید.

سبزیجات کلمی

سبزیجات کلمی مانند بروکلی کلم فندقی، کلم برگ یا گل کلم می‌توانند به کاهش ریسک سرطان ریه کمک کنند.

البته به تحقیقات بیشتری نیاز است تا این ارتباط دقیق‌تر مشخص شود اما یک مطالعه‌ گسترده نشان داده زنانی که در هفته بیش از پنج وعده میوه و سبزی شامل سبزیجات کلمی مصرف می‌کردند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار داشتند.

سیر

سیر این ماده‌ غذایی خوش عطر و بو نیز خواص ضدالتهابی دارد و از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌کاهد.

مطالعه‌ای دریافته افرادی که سیر خام مصرف می‌کردند نسبت به آن‌هایی که سیر خام نمی‌خوردند، کمتر در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار داشتند.

غلات کامل

مصرف نان سفید را فراموش کنید و سراغ نان‌های سبوس دار مانند نان کامل گندم و برنج قهوه‌ای و کینوآ بروید. یک رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات‌های ساده مانند پاستای ساده یا مافین، می‌تواند تولید کربن دی اکسید را افزایش دهد و فشار زیادی به ریه‌ها وارد کند که نتیجه‌ آن سخت‌تر شدن تنفس است.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: مواد غذایی ، تغذیه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها