دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا به شهروندان هشدار داد: افرادی با راه‌اندازی سایت‌ها و صفحات متعدد در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های غیر‌بومی، تحت عنوان «همسریابی و صیغه‌یابی» از متقاضیان اخاذی و کلاهبرداری مالی می‌کنند.
به گزارش آوای خزر، سرهنگ رامین پاشایی اظهار کرد: همه‌روزه تعدادی پرونده قضائی مرتبط با اقدامات مجرمانه افراد سودجو در این پلیس تشکیل می‌شود که در آن تمامی شاکیان از راه‌های مختلف مورد اخاذی، تهدید و کلاهبرداری مالی قرار گرفته‌اند. او ادامه داد: تاکنون هیچ‌گونه مجوزی از سوی نهادهای مرتبط از‌جمله وزارت ورزش و جوانان درخصوص فعالیت سایت‌های مجاز همسریابی در کشور صادر نشده است و صرفا چند سایت و مؤسسه، مجوز ارائه خدمات مشاوره‌ای درخصوص همسریابی، همسان‌گزینی و سایر خدمات مشاوره‌ای را دارند.
معاون اجتماعی پلیس فتا افزود: نحوه اقدامات این سایت‌های غیر‌مجاز عمدتا به دو روش عمده انجام می‌شود؛ در نوع اول ضمن تبلیغات دروغین با فریب متقاضیان و دریافت مبالغ مختلف از درخواست‌کنندگان، افراد سود‌جو از طعمه‌های خود کلاهبرداری مالی می‌کنند و هیچ‌گونه خدمات خاصی به آنان ارائه نمی‌دهند.
وی افزود: در نوع دوم که به صورت اقدام‌های تیمی و سازمان‌یافته متشکل از همکاری مجرمان آقا و خانم صورت می‌گیرد، آنان با اغفال متقاضیان و جلب اعتماد آنان، پس از تهیه و دریافت تصویر خصوصی و شخصی قربانیان، با تهدید به افشا و انتشار تصاویر آنان بحث اخاذی مالی و سایر سوء‌استفاده‌های دیگر را نیز مطرح می‌کنند.
پاشایی در ادامه گفت: خوشبختانه با رصد فضای مجازی و دریافت شکایت و گزارش‌های متعدد مردمی مبنی بر برخورد با این سایت‌ها و افراد سود‌جو که امنیت کاربران و خانواده‌ها در فضای مجازی را تهدید می‌کنند، تاکنون ضمن اقدامات پیش‌دستانه و شناسایی مجرمان در این حوزه، با هماهنگی مقام قضائی تعدادی از این افراد مجرم دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شده‌اند.
معاون اجتماعی پلیس فتا با توجه به آسیب‌های روحی و روانی ارتباطات فضای مجازی که می‌تواند تهدید‌کننده امنیت کاربران باشد، از شهروندان خواست به‌هیچ‌عنوان فریب وعده‌های دروغین افراد ناشناخته در فضای مجازی را که می‌توانند با هویت جعلی و دروغین مخاطرات زیادی برای فرد و خانواده او ایجاد کنند، نخورند و به افراد غریبه اعتماد نکنند. معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا در ادامه برطرف‌کردن خلأ‌های قانونی و مشخص‌شدن زمینه‌های ارائه خدمات از سوی مراکز مجازی را یکی از نیازهای لازم و ضروری ارائه خدمات قانونی در فضای مجازی برشمرد و تصریح کرد: در نبود ساز‌و‌کارهای قانونی، فرصت مناسبی برای جولان افراد سود‌جو و کلاهبردار که گاهی اوقات با جعل نام و عنوان مراکز مذهبی، فرهنگی و سایر شخصیت‌های شناخته‌شده مبادرت به کلاهبرداری می‌کنند، فراهم شده است./شرف
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار