دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
در آوای خزر بخوانید:
در بسته اخبار انتظامی یکشنبه ۱۳ مهر ۹۹ استان مازندران، خبر‌هایی از دستگیری سارق سیم و کابل برق در بابل و دستگیری سارقان موتور سیکلت در بهشهر تا کشف زمین خواری میلیاردی چالوس  را می‌خوانید.
*انهدام باند قاچاق مواد مخدر در شهرستان آمل 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، از کشف ۱۰ کیلو گرم هروئین و انهدام یک باند قاچاق مواد مخدر در محور هراز شهرستان آمل خبر داد.  

سرهنگ "علیرضا ثقفی با اعلام این خبر گفت: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از حمل و جابجایی مواد مخدر توسط ۳ سوداگر مرگ از طریق محور هراز با خبر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان آمل متهمان را در حین انتقال مواد مخدر با یک خودروی سواری حین تردد در محور هراز شناسایی کردند.

سرهنگ ثقفی از دستگیری متهمان در عملیاتی ضربتی خبر داد و اظهار داشت: ضمن کشف ۱۰ کیلو گرم هروئین در بازرسی از خودروی مورد نظر، این سوداگران مرگ پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در ادامه، اعتیاد را منشا بسیاری از جرائم دانست و خاطرنشان کرد: جرائم متاثر از اعتیاد از قبیل سرقت، سرقت مسلحانه، طلاق، خودکشی، افسردگی و سرخوردگی، فروپاشی خانواده‌ها تنها بخشی از پیامد‌های این پدیده شوم است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه‌ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

*اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ساری 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری ۲۲ سارق و کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ" ناصر علی صفر پور" با اعلام این خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با توزیع کنندگان موادمخدر، سارقان و مجرمان سابقه دار، طرح عملیاتی ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خیز حوزه استحفاظی کلانتری ۱۴ معلم به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی ساری، افزود: در اجرای این طرح، ماموران انتظامی این فرماندهی با هماهنگی قضائی و در عملیاتی ضربتی موفق به شناسایی و دستگیری ۲۲ متهم به سرقت، ۹ عامل تهیه و توزیع مواد مخدر و ۵۲ نفر از متهمان تحت تعقیب مرجع قضائی در حوزه استحفاظی شدند.

سرهنگ صفرپور، تصریح کرد: در اجرای این طرح بیش از یک کیلوگرم مواد مخدر، ۴ تن چوب آلات قاچاق و همچنین ۲ خودرو، ۲ دستگاه موتور سیکلت و ۲ دستگاه دوچرخه سرقتی کشف شد.

وی در پایان از توقیف ۴۱ خودرو و ۲۵ موتور سیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و ضمن تقدیر از همکاری خوب مردم با پلیس اظهار داشت: هدف از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده، ایجاد امنیت پایدار و ایجاد آسایش و آرامش برای مردم است.

*سارق سیم و کابل برق در بابل دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق سابقه دار سیم و کابل برق با ۷ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.  

سرهنگ سید محسن جعفری " در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه‌های توزیع در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سارق را شناسایی کردند.

"سرهنگ جعفری" خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و تاکنون به ۷ فقره سرقت سیم کابل در این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل در خاتمه از شهروندان خواست: توصیه‌های پلیس در حفظ و نگهداری اموال خود را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعا ازطریق سامانه ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

*دستگیری سارقان موتور سیکلت در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستن بهشهر از دستگیری سارقان حرفه‌ای موتورسیکلت با ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ " سرهنگ حسن عنایتی گنجی "در تشریح این خبر گفت:در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند ۳ سارق را در این ارتباط شناسایی کرده و در اقدامی عملیاتی دستگیر کنند.

سرهنگ عنایتی گنجی ادامه داد: این سارقان حرفه‌ای در بازجویی به عمل آمده به ۱۰ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد ند و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

وی در پایان با قدردانی از تعامل خوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست: با سرلوحه قرار دادن هشدار‌های انتظامی، در راستای ارتقای احساس امنیت، همیار همیشگی پلیس باشند و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.


*کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در میاندورود 

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف ۳ تن چوب آلات جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.  

 سرهنگ ۲ ستاد علی داداش تبار در تشریح این خبر، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فراورده‌های طبیعی به منظور حفظ منابع خدادادی، ماموران انتظامی پاسگاه انتظامی دارابکلا به یک کارگاه دپوی چوب جنگلی قاچاق مشکوک شدند

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های قضایی متهم را دستگیر و ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از محل فعالیت وی کشف کردند.

سرهنگ داداش تبار همچنین اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

*کشف موتورسنگین قاچاق در شهرستان نور 

فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف یک دستگاه موتورسیکلت ۱۳۰۰ سی سی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: در اجرای این طرح کارگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق را حین تردد در این شهرستان مشاهده و متوقف کردند.

سرهنگ شالیکار ارزش این موتورسیکلت قاچاق را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: راکب این موتورسیکلت نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی از تحویل موتورسیکلت کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان خبر داد و از شهروندان خواست: برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.


*کشف زمین خواری میلیاردی چالوس 

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف زمین خواری ۱۰۰ میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ذات الله رضوانی با اعلام این خبر، گفت: در پی تصرف ۲ هزار متر از اراضی ملی توسط افرادی سودجو در یکی از مناطق گردشگری شهرستان چالوس موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران با همکاری کارشناسان یگان حفاظت محیط زیست، زمین‌های تصرف شده را که سودجویان با حصار کشی قصد فروش آن را داشتند شناسایی و رهاسازی کردند.

وی ارزش زمین‌های آزادسازی شده از چنگ این زمین خواران را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهمان پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس با اشاره به این که تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

*کشف ۲۲ فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۲۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ "محمودحسین زاده " در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، افزود: در اجرای این طرح ۴۱ نفر از معتادان متجاهر. عاملان افیونی، سارقان، مجلوبین تحت تعقیب مراجع قضائی و مجرمان سابقه دار در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ حسین زاده، تصریح کرد: کشف ۲۲ فقره سرقت اماکن خصوصی، منزل و خودرو از دیگر اقدامات پلیس در اجرای این طرح بوده است.

فرمانده انتظامی محمودآباد در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها