دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
در آوای خزر بخوانید:
در بسته اخبار انتظامی دوشنبه ۱۴ مهر ۹۹ استان مازندران، خبر‌هایی از کلاهبرداری نوجوان ۱۴ ساله در فضای مجازی  و دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره در بابل تا کشف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در سوادکوه شمالی را می‌خوانید.
*تاکید بر جلب تعاملات مردمی در برقراری امنیت اجتماعی 

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی کلاردشت، بر جلب مشارکت‌های مردمی و نهاد‌ها در برقراری نظم و امنیت اجتماعی تاکید کرد.  

سرهنگ سیدموسی حسینی در این مراسم که با حضور فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها موسئولان شهرستانی همراه بود، در سخنانی گفت: ارتقاء نظم و امنیت مردم از مهمترین اولویت‌های نیروی انتظامی است که همواره در دستور کار فرماندهان و کارکنان پلیس قرار دارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، مقابله با اراذل و اوباش از جمله تحرکات آنان در فضای مجازی را از دیگر ماموریتی نیروی انتظامی برشمرد و افزود: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و برخورد قاطعانه با کسانی که بخواهند امنیت مردم را خدشته دار کنند باید در دستور جدی فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها قرار گیرد.

سرهنگ حسینی با تاکید بر ارتقاء احساس امنیت در جامعه، جلب مشارکت‌های مردمی و تعاملات برون سازمانی در حفظ نظم و برقراری امنیت اجتماعی، تصریح کرد: در این زمینه همکاری مردم با پلیس نیز می‌تواند نقش موثری در ثبات امنیت و آرامش در جامعه داشته باشد.

در خاتمه این مراسم از خدمات سرهنگ قاسم عزیزی قدردانی و سرهنگ بهادر دیلمی طی حکمی از سوی فرمانده انتظامی استان به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت منصوب شد.

مروری بر مقررات رانندگی در هوای بارانی 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران با اشاره به الزامات قانونی، بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در شرایط جوی بارانی تاکید کرد.  

سرهنگ مهدی باقری در یاداشتی بر رعایت مقررات و آیین نامه راهنمایی و رانندگی در شرایط جوی بارانی تاکید کرد.

سرهنگ باقری در این یادداشت با اشاره به شروع فصل بارندگی با توجه به شرایط جوی استان اضافه کرد: برابر ماده ۱۶۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی راندن موتورسیکلت، موتورگازی و دوچرخه هنگام لغزنده بودن راه‌ها ممنوع است.

وی همچنین، تصریح کرد: برابر ماده ۱۲۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی رانندگان وسایل نقلیه موظفند هنگام بارندگی و در سر پیچ‌ها، جاده‌های تنگ، تپه‌ها و مانند آن‌ها و به طور کلی در محل‌هایی که موانعی در مسیر حرکت آنان وجود داشته باشد از سرعت وسیله نقلیه تا حدی که بر حسب مورد برای پرهیز از خطر یا تصادف ضرورت دارد بکاهند.

باقری با تاکید بر رانندگی با سرعت مطمئنه در شرایط بارندگی هوا، اظهار داشت: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ضامن حفظ سلامت رانندگان و سرنشینان خودرو و راکبان موتورسیکلت هاست.


*کلاهبرداری نوجوان ۱۴ ساله در فضای مجازی 

رئیس پلیس فتا استان مازندران از کشف کلاهبرداری ۵۰۰ میلیونی نوجوان ۱۴ ساله در فضای مجازی خبر داد.  

سرهنگ سامع خورشاد در تشریح این خبر، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری از آنان از طریق کانال‌های صیغه یابی در فضای مجاری، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان مازندران، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و مهندسی، متهم را شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ خورشاد در ادامه اظهار داشت: متهم که ۱۴ ساله و اهل یکی از شهرستان‌های استان مازندرن است، در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به کلاهبرداری ۵۰۰ میلیونی از افراد مختلف در سراسر کشور اعتراف کرد.

وی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از کاربران فضای مجازی خواست: در صورت برخورد با محتوای مشکوک و مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری گزارش مربوطه را ارائه دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها و صفحات اجتماعی صورت گیرد.

*سارق ساختمان‌های نیمه کاره در بابل دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق حرفه‌ای ساختمان‌های نیمه کاره و ادارات دولتی با ۱۳ فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.  

سرهنگ سیدمحسن جعفری در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت اموال ساختمانی نیمه کاره در این شهرستان بلافاصله ماموران گشت پاسگاه انتظامی حیدرکلا به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، افزود: متهم در عملیاتی غافلگیرانه توسط ماموران دستگیر شد و در بازجویی‌های به عمل آمده به ۱۳ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره و ادارات دولتی در این شهرستان اعتراف کرد.

وی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی و حفظ تجهیزات موجود در ساختمان‌های در حال احداث خود، در صورت مشاهده افراد ناشناسی که در محدوده محل سکونت آنان پرسته می‌زنند مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

*کشف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در سوادکوه شمالی 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از کشف یک دستگاه موتورسیکلت ۱۰۰۰ سی سی قاچاق در این شهرستان خبر داد 

سرهنگ حمیدرضا فرهودی در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، افزود: در اجرای این طرح مامورین یگان امداد شهرستان یک دستگاه موتورسیکلت ۱۰۰۰ سی سی که فاقد هرگونه مجوز تردد و مدارک گمرکی بوده را حین تردد در این شهرستان متوقف کردند.

سرهنگ فرهودی ارزش این موتورسیکلت توقیف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۴ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: راکب این موتورسیکلت نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی از تحویل موتورسیکلت کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان خبر داد و از شهروندان خواست: برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

*قدردانی امام جمعه بهشهر از عملکرد پلیس 

امام جمعه شهرستان بهشهر از عملکرد پلیس در برقراری نظم و آسایش شهروندان تقدیر کردو گفت: ایمان، اخلاص و تجربه نیرو‌های مسلح عنصری قدرت آفریناست.  

حجت الاسلام والمسلمین سید علی جباری ضمن آرزوی موفقیت برای پلیس در انجام وظایف محوله، اظهار داشت: بی شک تلاش و زحمت کارکنان انتظامی در نزد خدای بزرگ نادیده نخواهد ماند.

امام جمعه شهرستان بهشهر ایمان، اخلاص و تجربه نیرو‌های مسلح را عنصر قدرت آفرین دانست و از مجموعه پلیس شهرستان در برقراری نظم و امنیت قدردانی کرد و افزود: نه فقط توفیق در کاهش جرائم و دستگیری مجرمان، بلکه هر موفقیتی در هر دستگاه و نهادی مدیون امنیت موجود و تلاش‌های گسترده پلیس است.

وی ادامه داد: قطعاً مسئولان می‌توانند با کمک پلیس، تحلیل درستی از شرایط موجود جامعه داشته باشند و با استفاده از آن در خدمات رسانی بهتر و پیشبرد سریع‌تر اهداف مورد نظر اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جباری با آرزوی توفیق برای نیرو‌های انتظامی در اجرای ماموریت‌های پیش رو، ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی همه مردم و دستگاه‌های مختلف جامعه این نیروی عزیز در خدمت به جامعه اسلامی بیش از پیش موفق باشد چرا که امنیت کشور نیازمند مشارکت همه مردم و ارگان هاست.

*دستگیری ۵ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان نور 

فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری ۵ خرده فروش مواد مخدر و کشف یک و نیم کیلوگرم تریاک در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: در اجرای این طرح که  با هدف پاکسازی مناطق آلوده به اجرا در آمد، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری ۵ خرده فروش مواد مخدر در این عملیات شدند.

سرهنگ شالیکار با اشاره به کشف یک کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک از متهمان، افزود: در ادامه این عملیات ۳ معتاد متجاهر و یک مالخر اموال سرقتی نیز دستگیر شدند.

وی از کشف ۳۵ دستگاه گوشی تلفن همراه، یک دستگاه کولر، یک دستگاه تلویزیون و مقادیری اموال و تجهیزات ساختمانی از مخفیگاه متهمان کشف شد.

شالیکار در پایان از معرفی متهمان به مرجع قضائی خبر داد و اظهار داشت: امنیت و آسایش مردم از اولویت‌های ماموریتی نیروی انتظامی است و در این راستا پلیس با هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی برابر قانون برخورد خواهد کرد.

*کشف زمین خواری ۲ هکتاری در میاندورود 

فرمانده انتظامی میاندورود از آزاد سازی ۲ هکتار از منابع طبیعی این شهرستان از چنگ یک زمینخوار در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ علی داداش تبار با اعلام این خبر، گفت: در پی مراجعه نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی شهرستان میاندورود مبنی برتصرف بیش ۲ هزار متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی در یکی از مناطق جنگلی توسط فردی در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، با حضور نماینده اداره منابع طبیعی شهرستان در اقدامی عملیاتی اراضی تصرف شده به میزان ۲ هزار متر آزادسازی و به دامان طبیعت بازگردانده شد.

سرهنگ داداش تبار ارزش زمین‌های آزاد شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: متهم این پرونده پس از دستگیری برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در خاتمه با بیان این که تصرف و ساخت و ساز غیر مجاز در حریم جنگل، دریا و رودخانه‌ها خسارت‌های جبران ناپذیر به اراضی ملی و منابع طبیعی وارد می‌کند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز‌های غیرقانونی در اراضی ملی و کشاورزی مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار