دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر اینکه زائران از حضور در مرزهای چهارگانه امتناع کنند، گفت از مردم کشورمان که به توصیه های رهبر انقلاب توجه کردند و به مرزها مراجعه نکردند، کمال قدردانی و تشکر را دارم.

به گزارش آوای خزر، به نقل از سایت پلیس، سردار احمدعلی گودرزی در بازدید میدانی از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران گفت: طی چند روز گذشته به صورت هوایی پایش نقاط صفر مرزی از چذابه تا شلمچه انجام شد. امنیت در مرزهای کشور ما و عراق کاملا برقرار است و تاکنون مورد خاصی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه همکاران بنده اقدامات انتظامی و پیشگیرانه در عمق و نقاط صفر مرزی انجام داده اند و با صلابت به ماموریت خود ادامه می‌دهند، اظهارکرد: با مرزبانان کشور عراق گفت وگوی دیپلماتیک انجام شده است و این کشور هیچ برنامه ای برای پذیرش زائر اربعین ندارد. مرزها کاملا بسته هستند و هیچ ترددی در آن صورت نمی گیرد.

فرمانده مرزبانی ناجا ضمن قدردانی از لبیک گفتن مردم به مقتدای خودشان تصریح کرد: مردم ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و توصیه های ایشان را مورد اهتمام قرار داده اند. ان شاء الله در روز اربعین از دور به ساحت مقدس سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) عرض ادب خواهند کرد.

گودرزی ادامه داد: ما در مجموعه مرزبانی به دنبال سلامت مردم هستیم و ستاد ملی مقابله با کرونا هم یکی از مصوباتش این بود که تحت هیچ شرایطی زائری به کشور عراق اعزام نشود.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی موضوعاتی منتشر شده که صحت ندارد، مردم به شایعات توجه نکنند و اخبار مربوطه را از صدا و سیما و رسانه های رسمی پیگیری کنند، تاکید کرد: همکاران ما در نیروی انتظامی در تلاش هستند که شیوه نامه های بهداشتی کاملا رعایت شود و به همین منظوربرای جلوگیری از بیماری احتمالی اجازه نخواهیم داد کسی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران ورود کند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار