دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

ارزش لیر ترکیه به کم‌ترین حد در مقابل دلار آمریکا رسید: نرخ برابری لیر با ثبت رکوردی تاریخی به پایین‌ترین حد در مقابل دلار آمریکا رسید. همزمان با ادامه حمایت ترکیه از پیشروی نیروهای آذربایجان در خاک ارمنستان و نیز افزایش احتمال اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه به دلیل به کارگیری سامانه دفاع ضدموشکی اس ۴۰۰ روسیه، نرخ برابری لیر در جریان معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی ارز به پایین‌ترین حد در مقابل دلار آمریکا رسید.

ستاد کل نیروهای مسلح: سربازی ۲۴ ماه شد: امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: متناسب سازی مدت خدمت دوره ضرورت در مناطق گوناگون خدمتی برای کارکنان وظیفه بومی و غیربومی را با رویکرد کاهش خدمت در مناطق امنیتی درگیر و عملیاتی و افزایش خدمت در مناطق عادی و برخوردار به شرح زیر اعلام  شده است. او افزود: مدت خدمت کارکنان وظیفه غیر بومی در مناطق امنیتی درگیر و جزایر طرح نازعات به مدت ۱۷ ماه، در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر محروم و بد آب و هوا مرزی و سایر جزایر خلیج فارس ۱۸ ماه و مناطق عادی ۲۱ ماه خواهد بود. وی افزود: مدت خدمت برای مشمولین امریه دار که در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی خدمت می‌کنند کماکان ۲۴ ماه خواهد بود.

بیمارستان جم: شرایط بالینی استاد شجریان بدون تغییر است: مسوولان بیمارستان جم در سایت این بیمارستان اعلام کردند: در راستای اطلاع رسانی به مردم هنردوست و هم میهنان عزیز باستحضار میرساند، شرایط بالینی استاد عزیزمان، همچنان بدون تغییر و نیازمند بستری در بخش مراقبت های ویژه است.

قیمت مرغ ۲۲ هزار تومان شد: درحالی که نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار ۱۵ هزار تومان است، اما قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار از ۲۰ هزار تومان عبور کرده است و تا ۲۲ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

ترامپ: دموکرات‌ها می‌خواستند علیه من کودتا کنند: ترامپ که پس از مرخص شدن از بیمارستان حملات توئیتری خود علیه دموکرات‌ها را از سر گرفته، روز چهارشنبه در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره اتهاماتی که دموکرات‌ها در خصوص تبانی با روسیه به وی وارد کرده‌اند، نوشت: آنها برای یک کودتا اقدام کرده و تقریباً کشورمان را ویران کردند. اما شما [مردم آمریکا] یک رئیس‌جمهور درست در یک زمان درست داشتید. رأی‌دهندگان کنونی، وقتی رأی می‌دهید این مسئله را به یاد داشته باشید!

بی توجه به هشدارها؛ جاده ها بازهم شلوغ شد!: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از لغو محدودیت ترافیکی پایان این هفته در محور جاده کرج - چالوس خبرداد. گودرز محمودی  اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ مهر ماه جاری هیچگونه محدودیت ترافیکی در جاده چالوس اعمال نمی‌شود.

اجرای طرح استفاده ماسک از خانه تا خانه» در تهران از شنبه: حسن روحانی، رئیس جمهوری با تاکید بر اجرای طرح استفاده ماسک از خانه تا خانه، افزود: مرحله نخست این طرح از شنبه برای تهران بزرگ اجرا و بنا به ضرورت، ممکن است در دیگر استان‌ها هم اجرایی و عملیاتی شود. روحانی با اشاره به اجرای طرح استفاده ماسک از خانه تا خانه گفت: با توجه به اجباری شدن پوشش ماسک در استان تهران و برخی از مناطق کشور، دستگاه‌ها و مسوولان ذیربط، موظف شده‌اند که تلاش مضاعفی برای تامین ماسک ارزان قیمت انجام دهند و همزمان کمیته تبلیغات با همکاری کمیته درمان، باید روش ساخت ماسک‌های خانگی را به مردم آموزش بدهند.

آخرین آمار کرونا در ایران: سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۲۰ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۸۳ هزار و ۸۴۴ نفر رسید. وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۶۵۸ نفر رسید. معاون وزیر بهداشت ادامه داد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار