دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

پیشتازی بایدن در ۳ ایالت کلیدی و رقابت تنگاتنگ در ۳ ایالت دیگر: نظرسنجی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در شش ایالت تعیین‌کننده نشان می‌دهد که نامزد حزب دموکرات در سه ایالت از رئیس‌جمهور کنونی این کشور جلوتر است. میزان اقبال هر کدام از نامزدهای ریاست‌جمهوری به تفکیک ایالت‌های مذکور، به شرح زیر است: کارولینای شمالی: بایدن ۴۷ درصد - ترامپ ۴۷ درصد / آریزونا: بایدن ۴۸ درصد - ترامپ ۴۶ درصد / فلوریدا: بایدن ۴۹ درصد - ترامپ ۴۵ درصد / میشیگان: بایدن ۵۱ درصد - ترامپ ۴۳ درصد / ویسکانسین: بایدن ۵۰ درصد - ترامپ ۴۴ درصد / پنسیلوانیا: بایدن ۵۰ درصد - ترامپ ۴۵ درصدو

پلیس آمریکایی متهم به قتل جورج فلوید از زندان آزاد شد: درک شووین، پلیس سابق که متهم به قتل جورج فلوید در ۲۵ مه درایالت مینیاپولیس و اغازگر اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکاست، با وثیقه ۱ میلیون دلاری موقتا آزاد شد.

آمریکا: ۹۲ دامنه اینترنتی مورد استفاده ایران را مسدود کردیم: وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده ۹۲ دامنه اینترنتی را که مورد استفاده ایران بوده مسدود کرده است. وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده ۴ دامنه با آنکه خودشان را رسانه‌های خبری معرفی کرده‌اند، عملاً تحت کنترل سپاه پاسداران بوده و به انتشار اطلاعاتی با هدف اثرگذاری بر سیاست داخلی و خارجی ایالات متحده اشتغال داشته‌اند و وظیفه ۸۸ دامنه اینترنتی دیگر، انتشار «پروپاگاندای ایران» به سایر نقاط دنیا بوده است.

نرگس محمدی از زندان آزاد شد: رییس کل دادگستری استان زنجان از آزادی نرگس محمدی خبر داد و گفت: مجازات این فرد با استفاده از قانون اخیرالتصویب کاهش مجازات حبس، تقلیل یافت و از زندان آزاد شد.

توافق احتمالی بایدن و ترامپ برای تعویق زمان بر‌گزاری مناظره دوم و سوم: بر اساس ادعای برخی منابع خبری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «جو بایدن»، رقیب دموکرات وی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا توافق کرده‌اند که زمان بر‌گزاری دو مناظره باقی مانده را به تعویق بیندازد. این منابع خبری مدعی شده‌اند که مناظره دوم این دو نامزد قرار است به ۲۲ اکتبر و مناظره سوم به ۲۹ اکتبر موکول شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۸ بانک ایرانی را تحت تحریم‌های خود قرار داد: وزارت خزانه‌داری آمریکا عصر پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران ۱۸ نهاد مالی ایرانی را تحت تحریم‌های خود قرار داد. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این وزارت‌خانه طی رایزنی با وزارت خارجه این کشور نهادهای مالی ایران را برای قرار دادن در لیست تحریم‌ها شناسایی کرده است.

پیکر محمدرضا شجریان دقیقا کجا دفن می‌شود؟: از زمانی که بیماری محمدرضا شجریان شدت یافت، بحث تدفین او در جوار آرامگاه فردوسی و مزار مهدی اخوان ثالث بارها مطرح شد؛ اتفاقی که گویا بنا بر وصیت خود او بوده اما به هماهنگی‌هایی اداری نیاز داشته است. گویا پیگیری‌هایی تاکنون انجام شده اما همچنان هیچ اظهار نظر رسمی ملی یا محلی در این زمینه صورت نگرفته است.

جزییاتی از تشییع پیکر محمدرضا شجریان: خانه موسیقی برخی جزییات از مراسم تشییع پیکر استاد محمدرضا شجریان را اعلام کرد. در متن این اطلاعیه که از ذکر ساعت برگزاری مراسم و اقامه نماز خودداری شده، آمده است: «ضمن عرض تسلیت مجدد برای درگذشت هنرمند فرهیخته و استاد آواز ایران محمدرضا شجریان به نقل از فرزند ایشان همایون شجریان به اطلاع علاقمندان و دوستداران استاد می‌رساند: بنا به وصیت استاد پیکر ایشان روز جمعه ـ ۱۸ مهرماه ۹۹ ـ پس از اقامه نماز در بهشت زهرا(س) به مشهد مقدس و سپس شهر توس منتقل می‌شود و پس از مراسم تشییع، در کنار مقبره فردوسی بزرگ به خاک سپرده می‌شود.» خانه موسیقی همچنین علت ذکر نکردن جزییات بیشتر در این زمینه را «جلوگیری از ازدحام و خطر شیوع ویروس کرونا» عنوان کرده است.  محمدرضا شجریان پنجشنبه، ۱۷ مهر ماه پس از یک دوره طولانی مبارزه با بیماری، در سن ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

۲۳۰ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز( ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۰۵۲  نفر از آنها بستری شدند. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته،  ۲۳۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و  ۸۸۸ نفر رسید. لاری ادامه داد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

انتهای پیام/1005
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار