دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

به گزارش آوای خزر،محمد رشیدی با انتقاد از گرانی مجدد مرغ در روزهای اخیر به علل گرانی و راه‌های ایجاد ثبات قیمتی این کالای اساسی اشاره کرد و گفت: براساس گزارش وزارت صمت تنها 50 درصد نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغداران توسط دولت تهیه می‌شود و مرغدار باید 50 درصد دیگر را از بازار آزاد تهیه کند و این مسئله تولیدکننده را با مشکلات متعددی رو به رو کرده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید تکلیف خود و مرغداران را مشخص کند درواقع اگر نمی‌توانند ارز ترجیحی مورد نیاز برای تهیه نهاده‌های دامی را تخصیص دهد، قیمت نهاده‌ها را آزاد کرده و در ادامه به 6 دهک یارانه پروتئینی پرداخت شود یا در غیر این صورت، یارانه نهاده‌های دامی راکامل و به درستی تامین کند چراکه اکنون یارانه نهاده‌ها با تاخیر و مشکلات فراوان به دست مرغدار می‌رسد که این مهم عدم جوجه‌ریزی و در ادامه گرانی قیمت مرغ را به دنبال دارد.   

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ متاثر از تورم موجود در جامعه نیز است، افزود: دولت باید تکلیف خود را با مرغدار و مردم مشخص کند چراکه وضعیت کنونی منجر به تعطیلی تعداد قابل‌ ملاحظه‌ای از مرغداری‌ها شده و مردم و تولیدکننده توامان متضرر شده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: زمانی که هزینه‌های آب، برق، گاز و بیمه کارگرِ تولیدکنندگان توسط دولت افزایش پیدا کرده است چطور می‌توان از آن‌ها خواست قیمت محصول خود را افزایش ندهند؟/

پایان پیام/1005   

برچسب ها: محمد رشیدی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار