دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت طبق آمار، ازدواج دختران زیر ۱۴ سال حدود ۳۰ هزار در سال بیان شده است، ازدواج دختر ۱۵ یا ۱۶ ساله‌ای که به بلوغ فکری و جسمی رسیده باشد ایرادی ندارد اما دختران زیر سن ۱۳ سال کودک محسوب می‌شوند و مشکلات متعددی را نظیر خرید و فروش دختران به همراه خواهد داشت.
به گزارش آوای خزر، معصومه ابتکار در وبینار حقوق کودک در نظام حقوقی ایران، با بیان اینکه به دنبال افزایش سن ازدواج نیستیم، گفت: طبق آمار، ازدواج دختران زیر ۱۴ سال حدود ۳۰ هزار در سال بیان شده است، ازدواج دختر ۱۵ یا ۱۶ ساله‌ای که به بلوغ فکری و جسمی رسیده باشد ایرادی ندارد اما دختران زیر سن ۱۳ سال کودک محسوب می‌شوند و مشکلات متعددی را نظیر خرید و فروش دختران به همراه خواهد داشت. ازدواج دختران زیر ۱۳ سال می‌تواند مشکلات عدیده روحی را به همراه داشته باشد و وقتی دختران کمتر از ۱۳ سال از حقوق اجتماعی نظیر دریافت گواهینامه برخوردار نیستند، چگونه می‌توانند ازدواج کنند؟.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه مسایل مربوط به حقوق کودکان با مسایل حقوق خانواده اتصالی مهم و موثر دارند، گفت: معاونت امور زنان و خانواده در این راستا درکنار مسایل مربوط به خانواده و صیانت و کرامت مقام خانواده در باب اهمیت به دختران جوان و آموزش کودک و الگو سازی در آموزش و پرورش فعالیت‌هایی را انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان گفت: این قانون از دو جنبه‌ فرهنگی و بازدارندگی اهمیت بالایی دارد، همچنین دارای تعاریف جامعی در بحث خشونت است به گونه‌ای که از همین تعاریف در لایحه تامین امنیت بانوان استفاده کردیم چراکه تعاریفی روزآمد و کاربردی هستند.

ابتکار در ادامه با اشاره به لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت و لایحه تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند گفت: این لوایح از فعالیت‌های معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در راستای احقاق حقوق کودکان است و تشکل ها سازمان های مردم نهاد و فعالان حقوق کودک در بحث تبیین و آموزش این قوانین ورود کنند.

اهمیت آموزش سواد اینترنتی به کودکان

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: آموزش سواد اینترنتی به کودکان به ویژه در دوران همه گیری کرونا اهمیت دارد چون نمی توانیم مناسبات ابتدایی در فضای مجازی را بر مبنای اعتماد قرار دهیم چراکه اگر کودک این اطلاعات را نداشته باشند قطعا دچار مشکل عدیده‌ای خواهند شد.

ابتکار همچنین تاکید کرد: یکی دیگر از مواردی که به عنوان احقاق حقوق کودکان باید مورد توجه قرار گیرد تبصره فرزندخواندگی است که به موجب آن این اجازه به پدر داده می‌شود تا با فرزند خوانده خود در شرایطی که قاضی اجازه دهد ازدواج کند البته خود قانون این ازدواج را ممنوع می‌داند اما در تبصره آن اجازه ازدواج داده می‌شود، که از نظر ما این تبصره نیازمند اصلاح است و معاونت در حال پیگیری اصلاح آن است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کودکان بازمانده از تحصیل اشاره و اظهار کرد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش توانستیم کودکان بازمانده از تحصیل را شناسایی و در دو مدرسه به صورت پایلوت دختران بازمانده از تحصیل را جذب کنیم.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها