دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
 برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون‌ها، همواره یکی از موضوعات جنجالی ورزش کشور بوده که از گذشته تا به امروز مسئولان این حوزه را درگیر خود کرده است. جنجال‌ها همیشه بر سر بحث مهندسی‌کردن انتخابات بوده که تیر انتقادها را سمت وزارت ورزش و جوانان نشانه برده است. یکی از فدراسیون‌هایی که در چند وقت اخیر گرفتار این موضوع بود، فدراسیون دوومیدانی بود. فدراسیونی بزرگ و بااهمیت که در دوره مدیریت مجید کیهانی روزهای بسیار بدی را به خود دید و در ادامه هم با تصمیمات نسنجیده وزارتی‌ها، انتخاباتی پرحاشیه برگزار شد تا بوی مهندسی از آن به مشام برسد.

به گزارش آوای خزر، وزارت ورزش و جوانان بعد از اتمام دوره چهارساله ریاست کیهانی، در اواخر اسفند سال گذشته تصمیم به برگزاری انتخابات مجدد این فدراسیون گرفت؛ اما از‌آنجا‌که برگزاری این انتخابات با روزهای آغاز شیوع کرونا در ایران هم‌زمان شد، شرایط عجیبی را به وجود آورد تا اوضاع ورزش مادر از آنی که بود بدتر شود.
برخی از رؤسای هیئت‌ها که رأی آنها با کیهانی، رئیس سابق فدراسیون بود، در اعتراض به برگزاری مجمع در دوران کرونا در انتخابات حاضر نشدند تا افشین داوری، رقیب کیهانی و گزینه مورد نظر وزارتخانه، به‌عنوان رئیس جدید برگزیده شود. رأی‌گیری با حضور ۲۷ نفر از اعضای مجمع انجام شد و برای آنکه تعداد افراد به حد نصاب قانونی برسد، در اقدامی تعجب‌آور یک رأی از طریق فکس دریافت شد تا پرونده انتخابات بسته شود.
معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حالی ریاست این انتخابات را بر عهده داشت که با گرفتن رأی تلفنی از یکی از کاندیدها به نفع داوری، به مهندسی در انتخابات متهم شد. نتیجه این انتخابات در شرایطی که بسیاری از هیئت‌های استانی به‌خاطر شیوع ویروس کرونا نتوانستند حضور پیدا کنند، دچار حاشیه‌های زیادی شد؛ شایعاتی که هر روز شکل جدیدی به خود می‌گرفت و در نهایت مشخص شد برخی از آرای ارسالی به مجمع با امضای رئیس هیئت استانی نبودند و مدیرکل‌های استان که ارتباط نزدیکی با وزارتخانه دارند، آنها را امضا کرده‌اند. مهم‌ترین بخش این اعتراض‌ها مربوط به مجید کیهانی بود؛ کاندیدایی که مدعی است سر او را بریدند تا نتواند دوباره بر مسند ریاست این فدراسیون بنشیند. کیهانی که در هیئت اجرائی کمیته ملی المپیک است از روابطی که در این نهاد داشت استفاده کرد و توانست حرفش را بر کرسی بنشاند تا وزارتی‌ها در اقدامی کم‌سابقه و در کمتر از یک هفته حکم ابطال نتیجه این انتخابات را بدهند. حالا هفت ماه از آن اتفاقات گذشته و انتخابات فدراسیون دوومیدانی دوباره برگزار شده است. روز گذشته مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش، انتخابات این فدراسیون المپیکی و مدال‌آور را در حالی برگزار کرد که این‌ بار دیگر حرف از مهندسی انتخابات نبود اما نتیجه‌اش آن‌قدر غیرمنتظره بود که باز هم پای برخی حرف‌و‌حدیث‌ها به میان آمد.
کیهانی در شرایطی قصد داشت این‌ بار هم در انتخابات شرکت کند که در مرحله نام‌نویسی کاندیداها، صلاحیتش مورد تأیید قرار نگرفت. گفته می‌شود رفتار تلافی‌جویانه او با وزارتخانه برای ابطال انتخابات باعث شد تا نتواند شانسی برای گرفتن تأیید صلاحیت داشته باشد؛ اما او تمام تلاش خودش را کرد تا با حمایت از گزینه مورد نظرش در این انتخابات همه معادلات را بر هم بزند و با وجود نداشتن محبوبیت بین اهالی دوومیدانی از این طریق راهی برای ورودش در فدراسیون دوومیدانی باز کند.
فرد نزدیک به کیهانی در این انتخابات هاشم صیامی بود که در دوره ریاست او در فدراسیون دبیرش بود. صیامی روز گذشته در حالی با افشین داوری و ایوب بهتاج رقابت کرد که هیچ‌کس شانسی برای ریاست او قائل نبود. صیامی که روزمه ضعیفی در مقایسه با رقبایش داشت، توانست با راهیابی به دور دوم انتخابات با کسب 24 رأی رئیس فدراسیون دوومیدانی شود. باید به این نکته اشاره کرد که وزارت ورزش در این انتخابات هم گزینه خودش را داشت. بهتاج، مدیر کل سابق اداره ورزش استان آذربایجان شرقی، گزینه وزارتی‌ها بود که در دور اول 17 و دور دوم 13 رأی کسب کرد.
 نکته جالب‌تر ناکامی داوری در این مجمع بود. او که در انتخابات جنجالی قبلی 20 رأی کسب کرده بود، در این میدان 12 رأی بیشتر در دور نخست کسب نکرد!/شرق

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها