دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
کلاس درس حریم امن و مقدس دانش آموزان و معلمان است؛ سارق امنیت و ارامش خودمان نباشیم؛ ارزش های خود را به بهای بی ارزشی های فضای مجازی نفروشیم.

آوای خزر/ اخیراً در فضای مجازی فایل های صوتی و تصویری ارسالی دانش آموزان برای معلمان بین عموم جامعه در حال دست به دست شدن است که یکی از نشانه های ضعف فرهنگی جامعه است.

«بیایید با دستان خودمان فرهنگ، ارزش ها و آینده ی فرزندانمان را به مسلخ ضد ارزش ها و خرده فرهنگ های غلط فضای مجازی نبریم. از زمانی که به ناچار سیستم آموزشی کشور، بدون هیچ زیر ساخت و فرهنگ سازی به فضای مجازی منتقل شد، علاوه بر مشکلات ریز و درشتی که همه ی سیستم آموزش، از تصمیم گیرنده های کلان کشور تا اولیای دانش آموزان را درگیر خود کرده است، با یک توده سرطانی در حال رشد در کنار این سیستم مواجه هستیم؛ انتشار گسترده فیلم ها و صوت های اشتباهات لفظی معلمان، دانش آموزان و… . متأسفانه سرعت رشد این توده به قدری است که در حال بلعیدن توان معلمان و انگیزه دانش آموزان برای ادامه ی روند آموزش به صورت مجازی است.

لازم به یاد آوری است که معلمان ما بدون هیچ پیش بینی شده ای وارد این فضا شده اند. این روزها معلمان ما هر کدام کارگردان، بازیگر، تدوین گر و مهندس کامپیوتر شده اند تا بتوانند یک محتوای آموزشی با کیفیت تولید کنند. اولیای دانش آموزان بدون هیچ پیش زمینه و بستر سازی قبلی، کمک حال معلمان شده اند و با هرچه در توان دارند، هر ادبیات و روشی که می شناسند به آموزش فرزندان شان کمک می کنند و دانش آموزانی که علیرغم محرومیت از آموزش حضوری و اینکه سیستم آموزش آنلاین برای آنان به روش آزمون و خطا پیش می رود، باز هم پایبند به کلاس درس هستند.

در هر کلاس درسی ممکن است که اشتباه لفظی پیش بیاید یا نتیجه ی آزمایش دانش آموزی آنچه که باید، نشده باشد. دانش آموز ممکن است و می تواند که اشتباه کند، چون آمده تا آنچه درست است را بیاموزد.

کلاس درس حریم امن و مقدس دانش آموزان و معلمان است؛ سارق امنیت و ارامش خودمان نباشیم؛ ارزش های خود را به بهای بی ارزشی های فضای مجازی نفروشیم. #منتشر_نکنیم …

اشک ها وخون ها برای حفظ فرهنگ این مرز و بوم ریخته شده، ابزار پشت پا زدن به این اشک ها و خون ها نشویم.

من به عنوان کوچکترین عضو سیستم آموزشی کشور، از جانب تمام کسانی که به شما خندیدند، دست بوس و عذرخواه تمام مادران و معلمان زحمت کش این مرز و بوم و دانش آموزان محجور مانده ی سرزمینم هستم.»

*یک معلم جوان

منبع:‌ ایشتارپرس

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها