دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
سخنگوی نیروی انتظامی با اعلام فعالیت‌ها و روز شمار هفته ناجا گفت برنامه‌های امسال با شعار" با هم برای امنیت و سلامت "و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۲۷ مهرماه تا ۲ آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
به گزارش آوای خزر،سردار "احمد نوریان" در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در این هفته با هدف گسترش گفتمان امنیت و سلامت، تقویت احساس امنیت عمومی، آشناسازی هموطنان با پیشرفت ها و تحولات پلیس درعرصه های مختلف، گزارش مجموعه اقدامات و کارنامه یکساله پلیس در حوزه های مختلف عملکردی و تخصصی به اطلاع مردم شریف ایران اسلامی رسانده می‌شود.

معاون اجتماعی ناجا افزود: امنیت و سلامت از نیازهای اساسی جوامع انسانی درطول تاریخ بوده و در حفظ، بقاء و تعالی بشر نقش کلیدی دارد و فقدان آن آسیب های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و ... فراوانی را برای فرد و جامعه در پی خواهد داشت.

سخنگوی نیروی انتظامی ادامه داد: پلیس به عنوان اصلی ترین نهاد حافظ نظم و امنیت عمومی که بیشترین سطح ارتباط و تعامل را با عناصر، گروه ها و اقشار مختلف اجتماعی دارد، برای پیشبرد ماموریت ها و تأمین امنیت و آرامش اجتماعی، بیش از هر سازمان و نهاد دیگری نیازمند همراه سازی و جلب حمایت افکار عمومی است.

تقدیم شهدای گرانقدر برای تامین امنیت کشور

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت درجای جای میهن اسلامی اعم از شهرها، روستاها، جاده ها و مرزها، مقابله با مجرمان، اخلالگران و قانون شکنان با ایثار و فداکاری فرزندان میهن اسلامی انجام وظیفه نموده و شهدای گرانقدری راطی چهار دهه از عمر بابرکت این نظام مقدس تقدیم کرده است.

هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنم برای معرفی جلوه هایی از خدمت و اقتدار ناجا

معاون اجتماعی ناجا هفته نیروی انتظامی را فرصت مغتنمی برای بازنمایی و معرفی جلوه هایی ازخدمات و تصویر واقعی اقتدار، کارآمدی، توانمندی، هوشمندی پلیس به آحاد جامعه دانست و تصریح کرد: در طول این هفته تلاش خواهد شد تا با بهره گیری از مشارکت و ظرفیت دستگاه های دولتی، سازمانهای غیردولتی، اقشار مختلف اجتماعی نخبگان و اساتید و چهره های شاخص ورزشی، هنری و ... نقش و جایگاه پلیس و مردم در حفظ و ارتقای نظم و امنیت را برای شهروندان تبیین نماید.

"با هم برای امنیت و سلامت "؛ شعار هفته ناجا

این مقام انتظامی بیان کرد: با توجه به تغییرات اجتماعی گسترده در عرصه های مختلف زندگی بشر و تاثیری که این تغییرات برحوزه امنیت عمومی دارد، همچنین ضرورت تلاش جمعی در پیشگیری از شیوع و غلبه بر ویروس منحوس کرونا موجب شد تا شعار " با هم برای امنیت و سلامت " را برای هفته ناجای امسال انتخاب شود.

وی افزود: امیدواریم با رشد آگاهی ها و تبیین صحیح نقش، سهم و مسئولیت های آحاد جامعه در حفظ، ارتقاء و کیفی بخشی امنیت و سلامت در جامعه، گسترش نقش مشارکت جویانه و کنشگری فعالانه مردم، نهادها، دستگاه ها و سازمان ها را درطول سال شاهد باشیم.

معاون اجتماعی ناجا ترغیب هموطنان به رعایت قانون وفرهنگ خودکنترلی، و تشویق دیگران به رفتار قانونمند و همچنین تقویت رابطه معنادار و متقابل مردم با پلیس در کنار تبیین نقش پلیس در پیشگیری انتظامی و اجتماعی - با اولویت سلامت و امنیت- را از دیگر اهداف کلی برنامه های هفته نیروی انتظامی در سال جاری برشمرد و افزود: مردم و پلیس در کنار یکدیگر می توانند، احساس امنیت جامعه را گسترش دهند.

اعلام برنامه های شاخص هفته ناجا، تجدید میثاق با آرمان های امام و رهبری

وی در ادامه با اعلام محورها و برنامه های شاخص هفته ناجا به دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با علما، روحانیون، مراجع و همچنین برگزاری نشست علمی با اساتید و نخبگان علمی، فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف ماموریتی پلیس از طریق ویدئو کنفرانس افزود: تجدید میثاق فرماندهان، مدیران و کارکنان با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) و بیعت مجدد با فرماندهی معظم کل قوا "مدظله العالی" و همچنین عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدای انقلاب اسلامی در سراسر کشور نیز از برنامه های ما در هفته پیش رو است که با لحاظ شرایط ویژه شیوع ویروس کووید ۱۹ صورت خواهد گرفت.

تجلیل از کارکنان خدوم ناجا و خانواده هایشان

وی گفت: تجلیل از کارکنان خدوم ناجا و خانواده های آنها، بازنشستگان، ایثارگران، پیشکسوتان، نخبگان وچهره های فرهیخته دینی، فرهنگی، علمی و ورزشی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام شامخ خانواده معظم شهدا و مدافعان حریم نظم و امنیت از دیگر برنامه های این هفته است.

رونمایی از کتاب زندگینامه شهدای ناجا و افتتاح پروژه های عمرانی

سخنگوی ناجا در ادامه با اشاره به رونمایی از کتاب زندگینامه شهدای ناجا و ۱۰ طرح جدید فناورانه و هوشمند سازی در حوزه های مختلف ناجا، افزود: افتتاح بیش از ۱۱۰ پروژه عمرانی در سراسر کشور توسط فرمانده نیروی انتظامی به صورت ویدئو کنفرانس، همچنین برگزاری نمایشگاه تخصصی گام دوم انقلاب با محوریت پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا از جمله برنامه های این هفته می باشد.

تولید و پخش ۶ تله فیلم در قالب جشنواره های پلیس هفته ناجا

وی " امنیت نرم افزاری" را رویکرد غالب در تولیدات هنری و رسانه ای هفته ناجا برشمرد و از تولید و پخش ۶ تله فیلم در قالب جشنواره فیلم های پلیسی هفته ناجا با عناوین " نقاب، لارو، چشم سوم، دختر الهام، کارتون خواب و ..." از شبکه ۳ سیما خبر داد و خاطر نشان کرد: به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا و کاهش فعالیت های میدانی در هفته ناجا، با همکاری صدا و سیما، رسانه های جمعی، گروه های فعال هنری و فرهنگی، افزایش تولیدات رسانه ای و هنری اعم از انواع موشن گرافی، انیمیشن، مستند گزارشی، تله فیلم ومحصولات چند رسانه ای را محور و مبنا فعالیت ها قرار داده ایم.

برگزاری میزگردهای تخصصی و برنامه های "گفت و گو محور" تلویزیونی

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: تحقق اصل جامعه محوری در تامین، حفظ و توسعه امنیت عمومی و همچنین تحول در نگاه پلیس به جامعه، مستلزم تبیین ابعاد مختلف همکاری ونقش مردم ورسانه در ایجاد آرامش عمومی و امنیت مردم پایه است به همین منظور، دبیرخانه ستاد برگزاری هفته ناجا با همکاری رسانه ملی اقدام به برگزاری سلسله میزگردهای تخصصی و برنامه های گفت و گو محور تلویزیونی با حضور کارشناسان و پلیس های تخصصی خواهد کرد.

اجرای طرح های مردم یاری

سردار نوریان در خصوص اجرای طرح های مردم یاری گفت: ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در مناطق محروم و مرزی با همکاری دستگاه های دولتی ذیربط، همچنین آموزش همگانی و آگاهسازی نسبت به آسیب های اجتماعی و جرایم در رسانه ها و فضای مجازی از دیگر برنامه های این هفته است.

ارائه خدمات مشاوره به مشمولان مراکز آموزشی ناجا

سردار نوریان در بخش دیگری از صحبت های خود از آموزش مهارت های زندگی به همراه ارائه خدمات تخصصی روانشناختی به مشمولان مراکز آموزشی ناجا خبر داد و افزود: دوران سربازی به عنوان یک مرحله انتقالی جهت آماده سازی نسل جوان برای ورود جدی به عرصه های واقعی زندگی و تسهیل روند جامعه پذیری است که غالبا افراد در این سن به دلیل نگرانی نسبت به آینده شغلی، تحصیلی، ازدواج و ... با فشارها و استرس مواجه می باشند، باید به این موضوع، دغدغه و نگرانی خانواده ها برای اعزام فرزندان به خدمت مقدس سربازی را نیز اضافه کرد؛ بنابراین ناجا در بدو ورود مشمولان به مراکز آموزشی، با انجام مصاحبه های روان شناختی و سایر اقدامات ارزیابانه، نسبت به تشکیل " پرونده سلامت روان مشمولان" اقدام می کند تا منطبق با شرایط و توانمندی افراد نسبت به جانمایی آنها اقدام شود.

وی افزود: از طرفی با این سازوکار در صورت شناسایی افراد دارای زمینه های مشکلات روانشناختی، نسبت به ارجاع آنها به مراکز درمانی، طرح موضوع در کمیسیون پزشکی ناجا و ... اقدام خواهد شد.

سردار نوریان یادآور شد: همچنین در راستای توانمندسازی سربازان عزیزدر زمینه مهارت های فردی و اجتماعی، تاب آوری و سازگاری؛ آموزش سبک زندگی اسلامی – ا یرانی، آ موزش فرهنگ سازمانی پلیس و همچنین تقویت رشد اخلاقی و معنوی مشمولان اقدام می شود.

وی گفت: در ضمن مشاوران و روانشناسان مستقر در این مراکز آماده ارائه خدمات تخصصی روانشناختی به سربازان در طول دوره مقدس سربازی می باشند.

روز شمار هفته نیروی انتظامی

وی در بخش پایانی سخنان خود به تشریح روزشمار هفته نیروی انتظامی پرداخت و گفت:روزهای هفته ناجا سال جاری باعنوان "حفظ ارزش ها، ولایت مداری، پلیس در تراز انقلاب اسلامی " آغاز می شود، برنامه های روز یکشنبه ۲۷ مهرماه با شعار " اقتدار توام با رأفت، هوشمندی و خدمت صادقانه" دنبال و برای روز دوشنبه ۲۸ مهرماه شعار " مشارکت عمومی، پیشگیری اجتماعی و توسعه امنیت" برگزیده شده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: عنوان روز سه شنبه ۲۹ مهرماه " امنیت اقتصادی، کمک به تولید، آسایش عمومی" است، روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه نیز" آموزش همگانی، نظم و قانون مداری، فرهنگ ترافیک" نامگذاری شده است.

سخنگوی ناجا بیان کرد: برای پنجشنبه اول آبان ماه در روز شمار هفته ناجا، شعار " مرزبانی، ایثار وجوانمردی، همگامی با مرزنشینان" و برای روز جمعه دوم آبان ماه نیز عنوان " سلامت خانواده، فضای مجازی پاک، جامعه امن" را برگزیده ایم.

اجرای ۱۵۵ برنامه محوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی

سردار نوریان در پایان با اشاره به اجرای ۱۵۵ برنامه محوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در طول هفته ناجا عنوان داشت: به منظور رفاه حال هموطنان و طبق سنوات گذشته، بسته های خدمات مضاعف برای هفته ناجا پیش بینی شده است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: