دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

ارتش عراق: کشف بزرگ‌ترین عملیات قاچاق دارو از ایران: همزمان با انتشار اخباری در مورد کمبود و گرانی دارو در ایران، دستگاه اطلاعاتی ارتش عراق از کشف و خنثی‌سازی بزرگترین عملیات قاچاق دارو از ایران به این کشور خبر داد.  دستگاه اطلاعاتی ارتش عراق با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، یک محموله قاچاق شامل صدها هزار قلم دارو را که از طریق ۱۹ کامیون با عبور از جاده خانقین واقع در استان دیالی وارد این کشور شده بود، کشف و مصادره کرده است. در این بیانیه، ارزش تعرفه گمرکی محوله کشف شده، صدها هزار دلار برآورد شده است.

جزئیات خبر تلخ سازمان جهانی بهداشت درباره نحوه توزیع واکسن کرونا: یکی از مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت درباره توزیع واکسن کووید ۱۹ در جهان و زمان دسترسی همه به آن توضیح داد. دکتر سمیه سوامیناتان، یکی از مقامات ارشد سازمان جهانی بهداشت در این رابطه گفت: جوانان سالمی که هیچ بیماری زمینه‌ای ندارند احتمالاً برای دریافت واکسن کرونا باید تا سال ۲۰۲۲ صبر کنند، زیرا مقامات بهداشتی کشور‌ها در گام نخست تمرکز خود را بر روی ایمنی سازی افراد مسن و دیگر گروه‌های آسیب پذیر قرار خواهند داد.

واکسن کرونا از فروردین ۱۴۰۰ به صورت گسترده توزیع می‌شود: «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه بیماریهای عفونی و واگیردار آمریکا روز چهارشنبه گفت که واکسن ویروس کرونا از آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) به صورت گسترده در دسترس قرار خواهد گرفت. وی که با شبکه «سی‌بی‌اس» مصاحبه می‌کرد، افزود: «محققان احتمالا در ماه نوامبر یا دسامبر به این نتیجه خواهند رسید که آزمایش‌های آنها ایمن بوده یا خیر و حتی در صورت مشخص شدن واکسن ایمن احتمالا حجم‌های اولیه این واکسن تنها چند میلیون دوز باشد.»

اعتراض ایران به اصابت چند راکت جنگی به مناطق مرزی کشور: سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اصابت چندین فقره راکت جنگی به مناطق مرزی کشورمان اظهار کرد: متاسفانه اخبار نگران‌کننده‌ای در این زمینه طی روز جاری گزارش شده است که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. وی ضمن تکذیب برخی شایعات مبنی بر اقدام متقابل از سوی نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: حفظ امنیت و آرامش شهروندان ایرانی ساکن در مناطق مرزی خط قرمز نیروهای مسلح کشورمان به شمار می‌رود و در صورت تکرار اینگونه گلوله‌پراکنی‌ها، جمهوری اسلامی ایران بی‌تفاوت نخواهد ماند.

وزارت بهداشت: ۲۰ میلیون ایرانی با بیماری زمینه ای در خطر شدید کرونا قرار دارند: کیانوش جهانپور دیروز پنجشنبه در توئیتر نوشت: بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی دارای بیماریهای زمینه ای هستند که آنها را در معرض خطر شدید کووید۱۹ قرار می دهد. در ایران هم حداقل ۲۰ میلیون نفر دارای وضعیت مشابهی هستند. تنها راه جلوگیری از ابتلا و فوت بیشتر، کنترل ویروس کرونا است.

۴۶۱۶ مورد ابتلای جدید به کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز( ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۶۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۰۳۱ نفر از آنها بستری شدند. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر رسید. لاری ادامه داد: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

نمی‌خواهم در تاریخ کشورم، رئیس خونریزی باشم که شهروندانش را با گلوله کشته: «سورنبای جینبکوف» رئیس جمهور قرقیزستان، دیروز (پنجشنبه)، استعفای خود از سمتش را اعلام کرد. رئیس جمهور قرقیزستان در سخرانی خود افزود: «من به قدرت چنگ نمی زنم، من نمیخواهم در تاریخ قرقیزیستان، به عنوان رئیس سفاک و خونریزی باقی بمانم و به ملت خودم شلیک کنم، بنابرین تصمیم گرفتم استعفا دهم».

پیش بینی مرداک، مالک فاکس نیوز: بایدن با اختلاف زیاد پیروز انتخابات می شود: یث روپرت مرداک، رئیس نیوز کورپوریشن و مالک فاکس نیوز معتقد است که رأی دهندگان آمریکایی آماده انتخاب جو بایدن در ماه نوامبر هستند و به همکارانش گفته است که فکر می کند رئیس جمهور ترامپ ممکن است در انتخابات یک شکست سخت بخورد.

یک استثنا در ممنوعیت رفت و آمد به ۵ شهر: تردد بین تهران و کرج محدودیت ندارد: جانشین ستاد مدیریت بیماری کرونا در البرز ضمن درخواست مجدد برای رعایت پروتکل ها از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی افزود: برای برخی از شهروندان استان که بین کرج و تهران بصورت روزمره تردد دارند نگرانی هایی وجود داشت اما با پیگیری های ستاد استانی و مکاتبات و مذاکراتی که با وزارت کشور داشتیم بر یکپارچگی و جدایی ناپذیر بودن تهران و البرز تاکید شد که با وجود ممنوعیت های اعمال شده، تردد بین دو شهر کرج و تهران شامل محدودیت نمی شود.

 

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: