دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴
با حضور مدیرکل بازرسی مازندران
با حضور مدیرکل بازرسی استان مازندران، مشکلات شهرک صنعتی نکا به‎ویژه فاز دو آن بررسی و دستوراتی برای رفع موانع به تصویب رسید.
به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، نشست بررسی مشکلات شهرک صنعتی نکا به میزبانی شرکت صنایع غذایی نسیم صباح مازند با نام «حلاوت» در فاز دو این شهرک با حضور مدیرکل بازرسی استان مازندران برگزار شد.

حسن میری با بیان اینکه قانون دست و پاگیر نیست و همه ملزم به رعایت آن هستیم، گفت: نباید قانون را به مسلخ ببریم، گاهی تفسیر ما از قانون غیرمنصفانه و غیرعادلانه است، در حالیکه باید به عدالت و انصاف باشد.
وی با تأکید بر اینکه بازرسی برای مچ‌گیری نیست بلکه هدف از ورود بازرسی نتیجه‎گیری است، افزود: به برخی مسئولان تذکر دادیم، حتی به دادگاه معرفی شدند اما باز هم تلاش کردیم تا مشکلات آنها حل شود.
مدیرکل بازرسی مازندران که به نیابت از استاندار مازندران در جلسه حضور یافت، اظهار داشت: تابلوی اعلانات شهرک صنعتی، تابلوی خوبی نبوده و خیلی‎ها متوجه آن نیستند و راه را گم می کنند.
میری از اداره راه و شهرسازی و پایانه نکا خواست که تا یکشنبه هفته آینده 22 اسفندماه، نسبت به طراحی و نصب تابلوی جدید اقدام شود.
این مسئول با بیان اینکه جلسه امروز یک پیمان است و تمام مکاتبات انجام شده باید بند به بند اجرا شود، گفت: هر پیگیری و دستوری که برای حل مشکلات انجام می‎شود؛ باید به استناد موارد و بندهای مصوبات جلسه باشد و تمام مصوبات امروز نیز لازم‎الاجرا است.
وی در گفتگو با آوای خزر اظهار داشت: قصور مدیران دستگاه‎های اداری و بانکها سبب شد تا اداره‌کل بازرسی با جدیت در این موضوع وارد شود.


فرماندار نکا نیز با قدردانی از حضور مدیرکل بازرسی استان مازندران و مدیران استانی دیگری که در جلسه حضور یافتند، اظهار امیدواری کرد که با اجرای مصوبات و تصمیم‌گیری‎های این جلسه، بخش مهمی از مشکلات شهرک صنعتی نکا حل شود.
جعفر احمدی اظهار داشت: تا جایی که قانون و اعتبارات به ما اجازه بدهد، مشکلات تولیدکنندگان را به‎ویژه در بحث زیرساخت‎ها حل می کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات مالی و تقاضای سرمایه در گرش از سوی سرمایه گذاران، گفت: دو دسته وام داریم؛ یکی اینکه سرمایه گذران خودشان اعتبار و آورده دارند و دوم اینکه بخشی از وامها بدون کارکرد پرداخت شود.
محمد محمدپور عمران اظهار داشت: برای سال 94، حدود 420 میلیارد تومان اعتبار برای رفع بخشی از مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شد که از سهم 50 میلیاردی بخش صنعت، هنوز دو سوم آن پرداخت نشده است.
وی افزود: از 45 واحد تولیدی صنعتی غیر فعال، 45 واحد آن به بانک عامل معرفی شدند، این افراد بدهی بانکی ندارند و میخواهیم به آنها کمک کنیم.
رئیس اداره مخابرات شهرستان نکا نیز در این جلسه، اظهار داشت: یک انتقاد به شهرک صنعتی داریم و آن اینکه کابل‎ها باید 80 سانتیمتر در عمق باشد اما مواردی داشتیم که تنها تا 20 سانتی متر از عمق سطح را در بر می گیرد.
وی از سرقت یک‎هزار و 200 کابل اینترنت در سالجاری در شهرک صنعتی نکا گفت که ضرورت دارد تا از تکرار حوادث مشابه  پرهیز و یک نگهبان برای مراقبت از شهرک صنعتی به تعداد افراد فعلی، اضافه شود.
در این جلسه مقرر شد که گازرسانی فاز دوم شهرک صنعتی نکا تا پایان سال 95 به اتمام برسد، رمپ های ورودی و خروجی فاز دوم نیز در اسرع وقت انجام شود، مشکل برق شهرک نیز که قرار بود دو پست برق 8 و 2 مگاواتی نصب شود؛ پیگیری و در کمترین زمان ممکن به‌ویژه با بهره‎گیری از بخش خصوصی تا پایان سال، قدم مهمی برای آن برداشته شود.
آقای خسرو مهدیزاده از بانک ملی نکا نیز آمادگی این بانک را برای در اختیار قرار دادن سرمایه در گردش به متقاضیان اعلام کرد.
                                                                                                                                            
یکی دیگر از مشکلات شهرک صنعتی نکا، نبود اینترنت پرسرعت که در این زمینه، رئیس شرکت شهرکهای صنعتی مازندران، گفتک همه امکانات خدماتی اعم از آب، برق و گاز باید توسط دستگاههای مربوطه تا درب ورودی شهرک انجام شود.
سیدمصطفی موسوی، اظهار داشت: شهرک صنعتی به دو دلیل مهم نمیتواند این کار را انجام دهد، یکی اینکه بیرون از شهرک نمیتوانیم هزینه کنیم و اعتبارات هم نداریم، همچنین مشکل سرقت کابلهای مخابرات را داریم که باید فکری در این زمینه انجام بشود.
وی با بیان اینکه شبکه داخلی مخابرات در شهرک صنعتی طی سال آینده انجام می‌شود، افزود: شرکت مخابراتی، نصب دکل جدید از نسل 2 به 3 را ممنوع کرده، لذا اگر دستور حکومتی در این زمینه صادر شود، میتوانیم دکل نسل 3 را نصب کنیم.
این مسئول درباره تعیین تکلیف واحدهای راکد در شهرکهای صنعتی، گفت: برخی‎ها تسهیلات را به نام تولید گرفتند ولی در جای دیگری هزنیه کردند.
موسوی با تأکید بر اینکه بدون مماشات، 120 واحد را در سالجاری فسخ کردیم، اظهار داشت: برای رسیدگی به پرونده‎های تخلف، در 42 شعبه دادگاه، 42 دستور داده شد و ظرف 20 روز آینده، پروانه فعالیت این شرکتها فسخ و مالک آنها خلع ید میشوند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران، گفت: اراده‎ای جدی در این زمینه داریم که اگر قرار است سرمایه‌گذار کار بکند، دست او را می گیریم و اگر کسی نمیخواهد کار کند نیز کار را از او گرفته و به دست فرد دیگری می سپاریم.
وی با بیان اینکه جایگزینی آخرین راه حل است، تصریح کرد: در ابتدای سال 93، 126 واحد تولیدی جانشین شد.
احمد مظفری سخنگوی شورای اطلاع‎رسانی دولت و مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران نیز در این جلسه با اشاره به نقش مهم سرمایه‎گذاران در ارتقای وضعیت اقتصادی جامعه، گفت: افزایش اشتغال و رفع موانع تولید از جمله دغدغه‎های مهم استاندار مازندران است و در این راستا نیز جلسات منظمی انجام میشود که نتایج خوبی نیز از این طریق به دست آمده است.
 در پایان این جلسه، مدعوین از فاز دو شهرک صنعتی نکا بازدید کردند.
انتهای پیام/









































مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار