دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
به نظر می‌رسد الهام هاشمی با فدراسیون تیراندازی به آخر خط رسیده باشد.

به گزارش آوای خزر، دو ماه است که از اتمام قرارداد سرمربیگری او در تیم ملی تفنگ می‌گذرد، اما فدراسیون هنوز هیچ اقدامی برای تمدید همکاری دوباره هاشمی با این تیم انجام نداده است. اختلاف نظر هاشمی با علی دادگر، رئیس فدراسیون آن‌قدر زیاد است که در یک موضوع خلاصه نمی‌شود. او در این مدت از بحث کمبود فشنگ و مهمات گرفته تا عدم پرداخت حقوق به ملی‌پوشان المپیکی، نبود برنامه برای مسابقات آزاد و لیگ، برگزاری اردوهای بی‌کیفیت و در آخر هم کاهش دستمزد خودش، با دادگر در کشمکش بوده است. پیش از این گفته می‌شد عدم تمدید قرارداد هاشمی با فدراسیون تیراندازی به‌ دلیل برخی مسائل مالی است. قرارداد او تا قبل از نوسان نرخ ارز ماهانه ۸۰۰ یورو بود، اما بعد از افزایش یورو در چند وقت اخیر به ۴۰۰ یورو کاهش پیدا کرد. البته سخنگوی فدراسیون این موضوع را رد کرده و گفته است: «‌به هیچ‌ عنوان مسائل مالی در تمدید قرارداد هاشمی دخیل نیست و اگر چنین موضوعی مطرح بوده او از کشورهای دیگر پیشنهاد داشته و آنها را رد نمی‌کرد. برخی مسائل اداری در تمدید قرارداد هاشمی دخیل شده است که تا چند روز آینده حل‌وفصل می‌شود!».
درحالی‌که روزهای زیادی از اظهارنظر سخنگوی فدراسیون می‌گذرد؛ اما هنوز قرارداد هاشمی روی میز رئیس فدراسیون است و خبری از تمدید آن نیست. اگرچه بعد از این قضایا هاشمی بارها اعلام کرد خواسته‌های مالی ندارد و آنچه می‌خواهد برای کمک به تیم ملی تیراندازی است، باوجوداین، باز هم دادگر نرمشی در رفتار خود به خرج نداده است تا دیگر خواسته‌های این سرمربی موفق و تیم پرستاره‌اش را برآورده کند. دادگر از زمانی که ریاست فدراسیون تیراندازی را بر‌عهده گرفته، صراحتا اعلام کرده است که تمایلی به گفت‌وگوی تلفنی با رسانه‌ها ندارد و فقط در نشست‌های خبری‌اش به سؤالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد. او در این مدت نیز حاضر نشده هیچ توضیحی درباره وضعیت نابسامان تیم ملی تفنگ بدهد.
نشست‌های بی‌نتیجه
آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده، نجمه خدمتی و مهیار صداقت چهار ملی‌پوش المپیکی این تیم هستند که سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو را با هدایت هاشمی به دست آوردند و حالا با این شرایط در بلاتکلیفی به‌ سر می‌برند. این ملی‌پوشان هفته پیش در نشستی که با رئیس فدراسیون داشتند از مشکلات‌شان گفتند به این امید که شاید صحبت‌های آنها اثری در حل این معضل داشته باشد اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است. با ادامه این شرایط بحرانی در تیم ملی تیراندازی با تفنگ قرار شد کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به این موضوع ورود کنند تا ببینند اوضاع به چه صورت است. بر همین اساس، روز چهارشنبه هفته گذشته سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، به‌ همراه مهین فرهادی‌زاد، معاون امور بانوان وزارت ورزش جلسه‌ای را با الهام هاشمی و علی دادگر برگزار کردند تا با پادرمیانی آنها تمرینات المپین‌ها از سر گرفته شد. آن‌طورکه شنیده می‌شود هنوز توافقی بین طرفین حاصل نشده و فدراسیون تیراندازی تصمیم نهایی را در این زمینه اعلام نکرده است. این در حالی است که در یکی، دو روز گذشته برخی از پایان همکاری هاشمی با تیم ملی تفنگ خبر دادند و مدعی شدند که او حتی از گروه مجازی تیم هم خارج شده است. با این حال صالحی‌امیری این دعوا را حل‌شده می‌داند و به «شرق» می‌گوید: «ما یک جلسه طولانی با خانم هاشمی و آقای دادگر داشتیم و صحبت‌های هر دو را شنیدیم. سرمربی تیم تقاضاهایی دارند که به‌حق است، اما خانم هاشمی این را بدانند که باید با توجه به شرایط مملکت درخواست داشته باشند. وقتی کشور ما در تحریم است و هیچ ویزای شینگنی برای آن صادر نمی‌شود، چطور ما باید فشنگ و مهمات تهیه کنیم. ما هزینه خریداری فشنگ را از آلمان می‌دهیم اما باید راه سفر به این کشور باز باشد که آن را خریداری کنیم. درباره حقوق هم گفتیم قبلا 10 میلیون می‌گرفتید حالا این مبلغ را 20 میلیون کنید. حرف‌های ایشان درست است اما در شرایط عادی کشور نه در این اوضاع تحریم و کرونا. ما از ایشان خواستیم که شرایط را درک کنند و تمرینات را شروع کنند».
تیراندازان هم معترض‌اند
اردوی تیم ملی تیراندازی با تفنگ از هفته گذشته تعطیل بوده و هنوز شروع نشده است؛ اردویی که گفته می‌شود به لحاظ کیفیت در پایین‌ترین سطح ممکن بوده و المپین‌ها حتی مواد ضدعفونی‌کننده برای حفظ پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا را شخصا خریداری می‌کنند.‌ مهیار صداقت دراین‌باره به «شرق» توضیح می‌دهد: «از زمانی که اردوها شروع شده همه هزینه‌ها را خودمان داده‌ایم. از مواد ضدعفونی‌کننده گرفته تا آب معدنی را هر کسی خودش باید تهیه کند و سر تمرین بیاورد. درواقع می‌توانم بگویم که اسم اردو را نمی‌شود روی تمرین‌های ما گذاشت. تا به الان غذایی هم در کار نبوده. کسانی که بچه تهران هستند، برای صرف ناهار به خانه‌هایشان می‌روند. کسانی هم که شهرستانی هستند باید مواد غذایی را بخرند و خودشان در اردو غذا درست کنند». قهرمان تفنگ بادی آسیا در واکنش به این سؤال که الهام هاشمی دیگر حاضر نیست با تیم ملی همکاری کند، گفت: «نه این‌طور نیست. باید یک مقدار به این اتفاقات زمان بدهیم. قرار است صحبت‌هایی بشود». او همچنین در پاسخ به این پرسش که با وجود شرایط تحریم چه راهکاری برای خریداری فشنگ از خارج از کشور دارید، ادامه داد: «من ورزشکار هستم و نباید به این مسائل ورود کنم. اما فکر می‌کنم در این شرایط هم راهکارهایی برای تهیه فشنگ وجود داشته باشد».‌ صحبت‌های صداقت در حالی است که نجمه خدمتی، قهرمان تیراندازی آسیا نیز دو روز پیش با انتشار عکسی از خوابگاه اردونشینان در صفحه اینستاگرام خود از شرایط حاکم بر تیم ملی تفنگ گلایه کرد. او در توضیح این عکس نوشت: «در طول ۲۴ سال عمرم، ۹ سالش را در اینجا (خوابگاه فدراسیون تیراندازی) زندگی کرده‌ام. در سخت‌ترین شرایط با همه آنها کنار آمدم، اما باز هم تا کی؟».
زنی که  تابوی سرمربی زن را شکست
مسئولان فدراسیون تیراندازی در مقابل مشکلات موجود هیچ موضعی ندارند و فقط سکوت کرده‌اند. سکوتی که به نظر می‌رسد رضایتی بر اتمام حضور الهام هاشمی در تیم ملی تفنگ باشد. البته از دور و نزدیک هم شنیده می‌شود که هاشمی بعد از جلسه هفته پیش با مسئولان وزارتی و کمیته، تصمیمش را قطعی کرده و دیگر نمی‌خواهد به این تیم برگردد. هدایت تیم ملی تیراندازی ایران در رشته تفنگ به‌ طور رسمی از اسفندماه ۹۷ به الهام هاشمی سپرده شد. هاشمی با تجربیاتی که در همه سال‌های حضورش به عنوان یک تیرانداز ملی‌پوش، مربیگری در کسوت دستیاری لازلو سوچک و همکاری با مربیان خارجی دیگر به‌عنوان سرمربی تیم ملی سنگاپور به دست آورد، شاگردانش را در ایران به‌گونه‌ای هدایت کرد که آنها تاکنون چهار سهمیه ارزشمند در رشته تفنگ کسب کرده‌اند. او تنها کسی بود که خواسته یا ناخواسته تابوی انتخاب مربی زن برای تیم ملی مردان را شکست، اما زودتر از آنچه همه فکرش را بکنند در مسیر جدایی قرار گرفته است./شرق

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار