دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از علل افزایش شیوع بیماری کرونا در کشور است.

به گزارش آوای خزر، سعید نمکی در  جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی اظهار داشت: ‌یکی از اضطراب‌های من این است که خدایی ناکرده به سیاه چاله‌ای بیفتیم که خروج از آن بسیار دشوار است. ‌هر شب گزارش‌ها در خصوص وضعیت کرونا را می‌خوانم استرس‌می‌گیرم که نکند در سیاه‌چاله‌ای بیفتیم که نتوانیم از آن خارج شویم.

وی با بیان اینکه در اوایل بهمن ماه یعنی زمان آشنایی با ویروس کرونا می‌دانستم که این ترکیب نامیمون یکی از پیچیده‌ترین موجودات است، افزود: ‌این موجود با تمام موجوداتی که تا به امروز مطالعه کردم متفاوت است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه خودمان را برای یک نزاع و درگیری سنگین با این ویروس آماده کردیم و اینکه از روز نخست کرونا را دست کم نگرفتیم باعث شد گام‌های بلندی برداریم، گفت: همواره خودم را کوچکترین سرباز در خدمت کشورم می دانم و در 8 ماه گذشته حتی یک شب هم به مدت یک ساعت به طور پیوسته نخوابیده‌ام.

وی با اشاره به اینکه قصور زیادی در راستای کنترل این اپیدمی صورت می گیرد، اضافه کرد: در صورتی که یک روز افرادی بخواهند اقدامات وزارت بهداشت را در این راستا مورد سئوال قرار داده و خون شهید سلامت را پایمال کنند، این قصورها را مطرح می کنم.

نمکی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی نمره مطلوبی در مدیریت این بیماری نسبت به سایر استان ها دارد، گفت: هدف از حضور در استان عرض خداقوت به کادر درمان و دلنگرانی ها نسبت به شیوع بیشتر این بیماری در آذربایجان غربی است.

نمکی در خاتمه عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را از علل اصلی افزایش شروع شیوع بیماری کرونا در کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار