دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه طبق طرح مصوب کمیسیون ۶۰ میلیون‌نفر واجد شرایط برای دریافت یارانه برای خرید کالاهای اساسی می‌شوند، افزود: درصد بالایی از جمعیت کشور مشمول این طرح خواهند شد و امیدواریم هرچه سریعتر این طرح در مجلس مصوب و اجرایی شود.

به گزارش آوای خزر، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسیدگی به  طرح تامین کالاهای اساسی در این کمیسیون به پایان رسیده است و این طرح برای بررسی و اعلام نظر نمایندگان به هئیت رئیسه قوه مقننه، تقدیم شده است، گفت: هفته آینده این طرح در صحن علنی پارلمان بررسی و تصویب می‌شود.

نماینده تویسرکان در مجلس با اعلام اینکه با هاهنگی دولت مشکلات منابع مالی این طرح را مرتفع کرده‌ایم، افزود: طبق مصوبه کمیسیون قرار است مقداری از اموال دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود و پس از فروش آنها منابع مالی این طرح تامین شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: برای تامین منابع مالی این طرح جلسات متعدد با مسئولان دولتی به ویژه مسئولان سازمان برنامه و بودجه برگزار کردیم و تفاهمات خوبی برای اجرای این طرح ایجاد شده است.

طبق مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس و به منظور تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به ویژه خانوارهای کم برخوردار از ابتدای شش ماهه دوم امسال بصورت ماهانه، دولت باید نسبت به تامین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار، موضوع ردیف(۳۱) جدول تبصره ۱۴ از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ ۱ میلیون و دویست هزار ریال برای هر یک از افراد سه دهک اول و مبلغ ۶۰۰ هزار ریال برای هر یک از افراد سایر دهک ها اقدام کند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها