دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

درخواست ترامپ از دادگاه‌های فدارال: مانع شمارش آرا بعد از سوم نوامبر شوید: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اظهارات خود در راستای تشکیک در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه از دادگاه‌های فدرال خواست مانع کش دادن شمارش آرا توسط برخی ایالت‌ها شد. ترامپ در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان تجاری در لاس‌وگاس برگزار شد

تکذیب تبادل ۲ جاسوس بازداشتی با آمریکا توسط ایران: محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تبادل دو جاسوس بازداشتی با آمریکا، گفت: این خبر صد در صد دروغ است. وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما پیشنهاد مبادله جامع زندانیان طرفین را دادیم. ما در کشورهای مختلف به دستور آمریکا زندانی داریم و در خود آمریکا هم زندانی داریم، افرادی را نیز در ایالات متحده آمریکا داریم که حتی مدت محکومیت غیر قانونی آنها هم تمام شده اما آمریکایی‌ها مانع برگشت شان به ایران شدند.

ادعای رویترز: یک هواپیمای ایرانی در ونزوئلا فرود آمد: رویترز بامداد چهارشنبه به نقل از «یک قانونگذار اپوزیسیون ونزوئلا» و «داده‌های پروازی» مدعی شد که یک هواپیمای ایرانی در ونزوئلا فرود آمد. رویترز این هواپیما را EP-FAB ۷۴۷ معرفی کرد و نوشت که شرکت هواپیمایی «فارس ایر قشم» مالک آن است. این هواپیما ساعت ۴ بعدازظهر به وقت محلی به سمت کاراکاس پرواز کرده است. این هواپیما یک شب قبل از تهران به پرواز در آمده و در تونس و جمهوری «کیپ ورده» در آفریقا توقف کرده بود.

جزئیات طرح کوپن مجلس:  مجلس دیروز طرحی را تصویب کرد که به بازگشت کوپن البته در نوع الکترونیکی آن منجر می شود. طرحی که اگرچه به مدت محدود یعنی 6 ماه اجرا خواهد شد، اما دولت با این استدلال که ردیف بودجه ای برای این طرح وجود ندارد، به طور رسمی مخالفت خود را با آن اعلام کرده بود.  در ماده واحده این طرح آمده است: «دولت مکلف است به منظور تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به ویژه خانوارهای کم برخوردار از ابتدای شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ بصورت ماهانه، نسبت به تامین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار (موضوع ردیف(۳۱) جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور) به تعداد حداقل ۶٠ میلیون نفر، از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ یک میلیون و دویست هزار ریال برای هر یک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد و مبلغ ششصد هزار ریال برای هر یک از افراد سایر دهک ها اقدام نماید.

قالیباف کرونا گرفت: محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس بامداد چهارشنبه خبر داده که تست کرونای او مثبت اعلام شده است.

بایدن رأی خود را به صندوق انداخت: «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ظهر چهارشنبه به وقت محلی در یکی از مراکز رأی‌گیری زودهنگام در شهر ویلمینگتون ایالت دلاوِر حضور یافت و رأی خود را به صندوق انداخت. معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا که همسرش نیز وی را همراهی می‌کرد، پیش از ورودش به مرکز رأی‌گیری خطاب به حاضران گفت: من اکنون کاری را انجام خواهم داد که امیدوارم شما نیز انجامش بدهید. من می‌روم که رأی بدهم!

جزییات غرق شدن ۵ عضوِ خانواده ایرانی در مانش: زن و مرد ایرانی و سه فرزندشان در آب‌های بین فرانسه و انگلیس، در مانش غرق شده‌اند. ۲۲ پناهجوی دیگر که در قایق بوده‌اند، نجات یافته‌اند. آن‌ها تلاش می‌کردند به انگلیس برسند و آنجا درخواست پناهندگی بدهند. زن و مردی که به همراه سه فرزندشان هنگام تلاش برای رسیدن به خاک بریتانیا جان باخته‌اند، اهل روستای گلینه از توابع سردشت آذربایجان غربی هستند. اجساد چهار نفر از اعضای این خانواده پیدا شده و فرزند ۱۵ ماهه آن‌ها همچنان مفقود است.

وزیر خارجه عربستان: عادی‌سازی روابط با اسرائیل در نهایت رخ خواهد داد: وزیر خارجه عربستان سعودی گفت: تحقق صلح و ثبات دائمی جز با توافق دائمی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها رخ نخواهد داد، عادی‌سازی روابط اتفاق خواهد افتاد اما ایجاد کشور فلسطینی و ازسرگیری طرح صلح فلسطینی-اسرائیلی ضروری است.

۴۱۵ فوتی کرونا در کشور در ۲۴ ساعت گذشته: دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۷ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۸۲۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۹۰ نفر از آنها بستری شدند. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۳ هزار و ۷۱۴ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت درباره استانهای در شرایط قرمز گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار